Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sääntö-Suomea: asiakas ei halunnut kuittia, sakot tuli

Vierailija
26.04.2015 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaantalouden kitkemisen vuoksi asiakkaat moraalinen velvollisuus on ottaa kuitti ,vaikkei sitä tarvitsikaan pistää sit vaik roskiin

Vierailija
2/10 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan kuitin voi antaa myös sähköisesti. Tuo tulostusvaatimus on lain vastainen. Kuitin tarjoamiseksi todellakin riittää että sitä kysyy, joka sekin on naurettavaa. Pitäisi olla niin että kuitti täytyy antaa jos sitä pyytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:43"]

Harmaantalouden kitkemisen vuoksi asiakkaat moraalinen velvollisuus on ottaa kuitti ,vaikkei sitä tarvitsikaan pistää sit vaik roskiin

[/quote]

Ählykebabeissa on aina annettu kuitti, mutta ei ne mitään veroja silti maksa.

Vierailija
4/10 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 10:43"]

[/quote]

Ählykebabeissa on aina annettu kuitti, mutta ei ne mitään veroja silti maksa.
[/quote]

Totta. Mikään ei estä mitätöimästä ostotapahtumaa kassalta myös kuitin annon jälkeen.

Vierailija
5/10 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon tällaisten pikkutapausten setviminen aiheuttaa joka vuosi kuluja valtiolle? Mutta pitäähän niitä lupia olla, jotta niitä valvovilla virkamiehillä pysyy hyväpalkkaiset suojatyöpaikat.

Suomessa on 20 000 lupaa, mutta esimerkiksi Ruotsissa lupia on 5 000. Eiköhän tuosta Suomen luvusta löytyisi mahdollisuuksia jo karsimiselle ja yhdistämiselle. Tätä valtavan suurta lupaviidakkoa ja virkamiessektoria voisi valtion talouden nimissä vähentää.

Vierailija
6/10 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jengiä. Halutaan veronkierto kuriin ja luodaan sitä varten säännöt, mutta sitten niiden noudattamista ei saisi valvoa tai niitä ei tarvitsisi noudatta, jos ei satu huvittamaan. Ehkä haluatte Suomen olevan kuin Kreikka.

Vierailija
7/10 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti kuinka naurettavaa! Mä oon tehny samalla tavalla, kun oon luullu pelkän kysymisen riittävän. Mitä turhaa tulostaa paperia, kun suurin osa ei sitä kuittia halua. Ihan hanurista toi uus laki. Asiakkaatkin kokee sen usein häirintänä. -myyjä

Vierailija
8/10 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin näen sieluni silmin tilanteen, jossa yrittäjä työntää väkisin asiakkaalle kuittia käteen, että "nyt otat tämän taikka minä saan sakot!". Asiakas poistuu liikkeestä ja yrittäjä juoksee kuitin kanssa perässä, saavuttaa asiakkaan ja työtää kuitin väkisin asiakkaan takataskuun.

Vierailija
9/10 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:04"]Ei helvetti kuinka naurettavaa! Mä oon tehny samalla tavalla, kun oon luullu pelkän kysymisen riittävän. Mitä turhaa tulostaa paperia, kun suurin osa ei sitä kuittia halua. Ihan hanurista toi uus laki. Asiakkaatkin kokee sen usein häirintänä. -myyjä
[/quote]

Tosiaankin järjetöntä. Ei yhtään huvittaisi samoilta asiakkailta kerta toisensa jälkeen kuunnella "Etkö nyt v*ttu tajua, että en vieläkään sitä s*atanan kuittia halua+?!#@*#@" mutta minkäs teet...

Vierailija
10/10 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö viranomaisille ole kukaan kertonut, että pankki- tai luottokortilla maksettaessa tai kanta-asiakaskorttia käytettäessä asiakkaalle jää maksutapahtumasta sähköinen tosite? Ihan kaikki ostokset eivät näy, mutta arkistonumeron perusteella voi tarkistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi