Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi mennä keuhkojen kuunteluun, mutta minulla on selässä iso palovamma, siis todella iso

Vierailija
05.01.2022 |

Ja keuhkothan kuunnellaan selästä. Pelkään, että lääkäri alkaa voida pahoin tai muuta vastaavaa, kun näkee selkäni. Ja se vamma on siis oikeasti koko selän kokoinen, eli lääkärin täytyisi vielä koskea niihin kohtiin stetoskoopilla, missä arpi on.

Lääkäri on kuvan perusteella joku 50-55v. Ja mieslääkäri. Itse olen nainen. Hävettää mennä sinne änkyttämään "nokun mulla nyt on tämmöinen" tai muuta.

Tiedän, että kuulostaa typerältä, mutten näyttäydy ilman paitaa muutakuin saunassa pari kertaa vuodessa ja ainoastaan äitini kanssa. Joulu- ja Juhannussauna.

Miten ns. varoitan lääkäriä etukäteen? Sanonko "Siellä on semmoinen iso vamma että älä pyörry" tai muuta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärit tuollaisesta pyörry. Se on vain arpi.

Vierailija
2/6 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei pienestä säikähdä! Ja jos säikähtää, niin on väärällä alalla. Ei tarvitse kommentoida mitenkään. Lääkäri voi kysyä ja kommentoida, että mistä tämä on tullut tms smalltalk-hengessä tai olla kommentoimatta, jos ei liity akuuttiin tai käsittelyssä olevaan asiaan.

T. Monenlaista urallaan jo nähnyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan nyt, lääkärit on nähnyt vaikka ja mitä, paljon pahempaakin. Siis paljon.

Älä hyvä ihminen tuollaisia mieti, eikä tuommoisista tarvi etukäteen ilmoittaa.

Vierailija
4/6 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät. Kyllä ne lääkärit on nähneet vaikka mitä vammaa. Voit sanoo että sulla on vanha palovamma, ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
5/6 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoja kuunnellaan myös edestä.

Vierailija
6/6 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on epävarmuuksia, niin kerro niistä. Voit sanoa, että laajan palovamman näkyminen aiheuttaa sinulle epävarmuutta tai jotain muuta. Kyllä lääkäreille saa puhua ihan normaalisti. Tai kysy esim "haittaako selässä oleva palovamma kuvan laatua" tai jotain sinne päin. Vaikka kysymys ei olisi tarpeellinen, niin saat tuotua esille, että siellä on palovamma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi