Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako 2 koronapotilasta tavata toisiaan?

Vierailija
05.01.2022 |

Koronaa sairastavat ei saisi tavata muita ihmisiä, mutta mitä kun parhaalla kaverillani on myös korona ja hän on niin huonossa kunnossa, että hyvä kun jaksaa lämmittää ruokaa mikrossa yms.? Rikonko lakia ja/tai teenkö moraalisesti väärin, jos menen pitämään kaverilleni seuraa ja auttamaan sitä vähän? Kaverini sairastaa jo toista viikkoa, ja mulle tuli positiivinen tulos hetki sitten. Yksin on kurja sairastaa, kahdestaan olisi mukavampaa. Ja onhan ulkoilu kuitenkin sallittua, joten matkat omalla autolla ei ole ongelma.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako,voiko,pitääkö 🐑🐑🐑🐑🐑

Vierailija
2/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietty! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät mitä variantteja kannatte? Entä jos toisen virusmäärä on huomattavasti isompi ja saat itsellesi lisää virustaakkaa. Mikä ihme siinä on, että ei pientä aikaa kestä itseään vaan pitäisi päästä pakenemaan itseään toisten seuraan. Huh huh.

Vierailija
4/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hämärässä holvikaaren alla.

Vierailija
5/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyt siirtymään kotoasi kaverin luokse niin, ettet liiku yleisissä sisätiloissa etkä ole useaa metriä lähempänä muita ihmisiä edes ulkona, niin kyllä. 

Vierailija
6/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saako vai saisiko.

Vierailija
7/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta saa.

Vierailija
8/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ei saa ajaa yli 15 minuuttia jos ei ole ikkuna auki.

Vierailija
9/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos teillä on eri virukset? Toisella delta ja toisella omikron? Tartutatteko silloin toisenne?

Vierailija
10/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on niin huonossa kunnossa, ettei kotona pärjää, sen paikka on sairaalassa. Kunhan nestettä juo, syömättä pärjää pidemmän aikaa.

En menisi todellakaan seuran pitäjäksi. Jos sillä eri variantti ja sinulla pienillä oireilla toinen variantti, ei se kaverin keho välttämättä jaksa vielä sinun varianttia.

Vierailija
11/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suht lievässä koronassa ja mietin yksi ilta josko kävisin vähän ajelemassa autolla. Mutta sitten tuli mieleen, että entä jos poliisi jostain syystä pysäyttää... olikohan vähän kaukaa haettua. En kuitenkaan sitten mennyt.

Vierailija
12/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen on niin huonossa kunnossa, ettei kotona pärjää, sen paikka on sairaalassa. Kunhan nestettä juo, syömättä pärjää pidemmän aikaa.

En menisi todellakaan seuran pitäjäksi. Jos sillä eri variantti ja sinulla pienillä oireilla toinen variantti, ei se kaverin keho välttämättä jaksa vielä sinun varianttia.

Lievää muistisairautta sairastava 72 v isäni sairastaa koronaa. On aika heikossa hapessa eikä muista edes syödä tarpeeksi, mutta ainakin täällä päin sairaalat on niin täynnä että sinne ei pääse niin kauan kun pystyy itse käymään vessassa ilman apua eikä tee muutenkaan kuolemaa (niin mulle on sanottu kun olen yrittänyt saada isälle hoitoa). Olenkin nyt käynyt joka päivä isäni luona, vaikka en ole sairastanut koronaa. Olen perusterve ja mulla on 3 rokotusta, joten pelkään paljon enemmän isäni kuin itseni puolesta. Jonkun täytyy käydä katsomassa miten isä pärjää. Pelkkä puhelinyhteys ei riitä, koska isän muistiin ja puheisiin ei voi luottaa.

Vierailija
13/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap en kyllä tohtisi tuossatilanteessa mennä jos olette noin eri vaiheessa sairastamista ja ilmeisesti tartunta eri paikasta.

Kummallekkaan ei tee hyvää saada mahdollisesti eri variantti yhtäaikaa sairastettavaksi. Eikö ne ulkomailla epäillyt että joku uusi variantti olisi tullut sillätavalla että ihmisellä on ollut kaksi erilaista varianttia yhtäaikaa ja ne mutatoituvat sitten jotenkin siinä tilanteessa kun sama ihminen sairastaa yhtäaikaa kahta eri koronaa.

Vierailija
14/14 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin jostain ihan muualta kuin täältä.