Miten eroon mustapäistä?
Ikää jo 40v ja iho pintakuivahko. Nenässä ja leuassa tiukkoja mustapäitä. Mielestäni hyvin puhdistan ja käytössä vichyn yö-ja päivävoide. Mikä auttaisi näihin? Muu kuin jatkuva kosmetologilla ravaaminen.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 23:07"]Oletko kokeillut geelinaamioita jotka levitetään iholle, annetaan kuivua 5 min ja repäistään kevyesti kuivumisen jälkeen pois? Siihen tarttuu ainakin osa mustapäistä. Minulla auttanut.
[/quote]
Mulla eituollaisiin tartu mikään. Mustapäät ovat niin tiukassa kiinni.
Ihonkuorinta tai vetyperoksidi 35%. Mustapäät johtuvat oikeasti jostakin, vaikka monestihan lääketieteessä mennään pyhällä hengellä (usko, toivo, ja ymmärryksen puute). Eli seuraus on loogisesti, että mikäli yritätte saada niitä pois ihosta, niitä tulee aina lisää. Kyseessä on ihon biofilmi-infektio, eli koko iho olisi saatava kuorittua pois, se on paskaa ihoa, vaikka näyttääkin suht. normaalilta.
5 mitä ihmettä? Voisitko kertoa enemmän teoriastasi, kuulostaa kerrankin uudelta!
Niin ja oma vinkkini mustapäille: kuori ja huolehdi kosteudesta! Mustapäät eivät pääse ulos, jos iho on kuiva. Iltaisin kannattaa laittaa jojobaöljyä(vaha) tai edullisempi vaihtoehto on aprikoosinsiemöljy.
Marketti kosmetiikasta hyvä voisi olla Neutrogenan daily scrub, mutta vain ongelmakohtiin päivittäin.
Muista juoda paljon vettä ja ennen kaikkea ulkoilla metsässä, oikeesti tärkeä asia!!
Poistoon voi kokeilla myös: erikeepperiliimaa nenään ja leukaan, odottaa että jähmettyy ja sitten repäsee!
Oletko kokeillut geelinaamioita jotka levitetään iholle, annetaan kuivua 5 min ja repäistään kevyesti kuivumisen jälkeen pois? Siihen tarttuu ainakin osa mustapäistä. Minulla auttanut.