Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisella lapsella on oikeus omaan huoneeseen

Vierailija
25.04.2015 |

Jos mä ikinä hankin lapsia niin varmistan, että heillä on OMA huone. Huoneen jakamisessa ei ole mitään vikaa, mutta viimeinkin murrosikäisillä pitää olla oma huone. 

Mä en malta oottaa, et voin muuttaa omaan kotiin. Kotona ei saa hetkeäkään rauhaa ellei sitten lähe talosta tai lukittaudu vessaan. Ei siellä vessassakaan voi elää, kun joku koputtelee jo pian oveen. En tajua, et miksei muutettu isompaan kotiin sillon, kuin muutettiin. Huoh. Ei rahastakaan oo pulaa, vaan kyse on piheydestä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan lestoilla 20huoneisia taloja..

Vierailija
22/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:10"]Jotain yksityisyyttä kyllä pitää olla. Minäkin ahdistuin todella paljon kun teininäkin jouduin olemaan samassa huoneessa veljeni kanssa. Muutenkin tarvitsen tavallista enemmän itsekseni oloa koska olen introvertti.
[/quote]

Minäkin tarvitsen todella paljon tilaa, koska olen todella itsenäinen ihminen ja viihdyn yksin, mutta silti elin lapsuuteni ja murrosikäni veljeni kanssa samassa huoneessa ongelmitta. Menin ja menen aina nykyäänkin muualle kotoa, esimerkiksi kävelylle, jos tarvitsisin omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:22"]

Miten niin PITÄÄ olla oma huone? Itse olen sitä mieltä, että kaikkeen tottuu. Olin 16-vuotiaanaksi asti kaksi vuotta nuoremman veljeni kanssa samassa huoneessa ja kyllä siitä selvisi. En ymmärrä mikä PAKKO muka olisi ostaa esimerkiksi isompi talo suurempien lainojen/vuokrien kanssa, että lapsilla olisi omat huoneet.

[/quote]

No näinä aikoina, kun on tunnustettu sellainen fakta, että nuorillakin on likaisia ja seksuaalisia haluja, niin mielestäni heille voi sen oman tilan rajoittaa, että oikeasti pääsevät rauhassa hämmentymään kehoaan ja sen muutoksia. Itselläni oli aivan hirveää, että teki mieli kokea uusia hassuja kokemuksia, mutta en kehdannut kun täti kuorsasi vieressä. Saa myös ilmaista ajatuksiaan ilman kompromisseja, kun huoneen seinät ovat omassa käytössä.

Toki, jos ei ole luontaisesti suurta halua tutustua itseään ja sisaruksen kanssa on samat mielenkiinnon kohteet, niin eihän se huoneen jako ole sitten hankalaa. Itse tunnen monia, jotka antavat omille lapsille omat huoneet nimenomaan sen takia, mitä ovat itse joutuneet kestämään. He arvostavat sitä omaa tilaa, vaikka lapset ei sitä välttämättä tajuakkaan.
[/quote]

Kyllä minäkin tutustuin seksuaalisesti itseeni aina veljeni ollessa poissa huoneesta tai sitten tein sen jossain muualla esim. vessassa. Ja harrastin itsetyydytystä kuitenkin useita kertoja viikossa. Mielenkiinnonkohteet meillä ei ole ollut aina samat, mutta silti pärjäsimme samassa huoneessa hyvin raidoista huolimatta. Lisäksi itse olen vasta 19-vuotias, että missään 60-luvulla tämä ei ole kuitenkaan tapahtunut T: nro 8
[/quote]

Siis *riidoista huolimatta. Perus autocorrect

Vierailija
24/35 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko ihmisillä on päästä lisääntymään jos ei edes ole tarpeeksi tilaa lapsille vaan kaikki pitää änkeä samaan soppiin. Aivan varmasti varoissaan olevat ja lapsistaan välittävät vanhemmat järjestävät näille yksityisyyttä.

Vierailija
25/35 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaa huonetta tarvita, mutta jokin oma rauhaisa tila täytyy olla. Kyllä samassa huoneessa voi olla useampikin lapsi, jos saa vaikka verholla tehtyä oman tilan sinne niin halutessaan.

Vierailija
26/35 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat rakennutti talon kolmella makuuhuoneella, kun suunnitelmissa oli vain kaksi lasta. Tulikin sitten kaksospojat mun jälkeen. Pojat jakoi huoneen siihen asti, kun muutin pois kotoa.

Vierailija
27/35 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:19"]Kun olin lapsi, meillä oli tupa ja kamari. Kamarissa nukkuivat isän vanhemmat. Tuvan puolella me 6 lasta, äiti ja isä. Kukaan meistä ei tainnut haaveilla omasta huoneesta.
[/quote]

Kesät talvet hiihdettiin ylämäkeen kouluun ja aina oli mukavaa.

Vierailija
28/35 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:45"]

Kaikilla ei oikeasti ole varaa.

[/quote]

Elämä on valintoja. On varaa, kun valitsee oikein. Eikä ole laiska paska.
[/quote]

Heh, ei hätää, kyllä elämä sinua opettaa... rankalla kädellä. Olet nyt kirottu, tulet huomaamaan sen ihan pian. Älä katso pimeällä olkasi yli....

Vierailija
29/35 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pienestä pitäen omakotitalo, mutta äiti sanoi, että haluttiin aina nukkua yhdessä pikkuveljen kanssa, vaikka oli omat huoneet. Oltiin samassa huoneessa 15v asti. Ollaan nyt aikuisinakin läheisiä. Pikkuveli oli tuolloin mun paras kaveri ja oli mukavaa, kun oli joku, jonka kanssa "liittoutua" vanhempia vastaan (leikkimielellä tietty).  

Vierailija
30/35 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 21:19"]

Kun olin lapsi, meillä oli tupa ja kamari. Kamarissa nukkuivat isän vanhemmat. Tuvan puolella me 6 lasta, äiti ja isä. Kukaan meistä ei tainnut haaveilla omasta huoneesta.

[/quote]

Tämä tapahtui 50-luvulla?

Vierailija
31/35 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten kun ne kolme teiniä lähtevät pois kotoa niistä omista huoneistaan? Mihin ihmeeseen niitä sitten käytetään? Aivan älytön ajatus, että vaikka viisilapsisessa perheessä pitäisi olla kuusi makuuhuonetta siksi, että noin kymmenen vuoden ajan jokainen niistä on käytössä. Kun talossa yleensä asutaan aika paljon pidempään.

Oma tila ja mahdollisuus rauhaan ja yksityisyyteen tulee toki olla jokaisella perheenjäsenellä, mutta ei se nyt välttämättä omaa huonetta vaadi.

Vierailija
32/35 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 100 neliön talo jossa kolme makuuhuonetta, 4 lasta ja vanhemmat. Sain oman huoneen n. 11-vuotiaana, isosiskollani oli oma huone myös ja pikkuveljeni jakoivat huoneen. Vanhempieni sänky on olohuoneen vieressä.
Kun siskoni muutti, veljeni saivat omat huoneet. Täytän pian 20 ja muutan vuoden sisään, äitini ei malta odottaa että saa taas oman makuuhuoneen. :D

Vierailija
33/35 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotiaaksi veikan kanssa jaettu huone. Sit oma huone ja pikkusisko muutti veikan huoneeseen (siihen asti oli asunu vanhempien huoneessa. Oli joku 3-4v sillon.) Kun mä muutin 18-vuotiaana opiskelemaan, niin veikka sai mun huoneen ja sisko oman.

Vierailija
34/35 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon et kaikilla lapsilla olis edes ruokaa. 

Vierailija
35/35 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Oon pian 18v ja koko ikäni asunu alle vuotta nuoremman siskon kanssa samassa huoneessa. Lapsena oli kiva, sen myönnän. Mulla itselläni on/on ollut  vaikea murrosikä ja todellakin olisin sitä omaa tilaa kaivannut, etenkin sillon nuorempana. 

Mä kaipaan omaa tilaa ja rauhaa. Kokeisiin luku on vaikeaa, kun sisko ei millään viitsi lähteä huoneesta (koneelta) En tajua miksei se voi ottaa konetta mukaan ja siirtyä olkkariin. Jos mä siirryn olohuoneeseen niin ei mee kauaa, että joku haluaa katsoa telkkaria tai pelata pleikkarilla. Kirjastossa oon usein, mutta ei sekään aina oo auki. Huoneen ovea ei kuulemma saa laittaa kiinni, kun koiran pitää päästä kaikkiin huoneisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi