Mies sanoi pelkäävänsä, että minusta tulee itsekäs äiti
En tiedä mitä ajatella. Lapsikeskustelu on ollut pinnalla viimeaikoina ja eilen mies sai kakistettua, että pelkää minusta tulevan itsekäs äiti.
Syynä on se, että olen korkeakoulutettu ja suhtaudun työhöni vakavasti. Minulla on paljon mielenkiinnonkohteita ja harrastuksia, työni ohella opiskelen työtäni tukevia kursseja avoimessa yliopistossa. Mies sanoi, että uskoo että lapsi ei voisi korvata minulle näitä muita ”elämän iloja” ja kuulemma katkeroituisin, kun en pääsisi tekemään itselleni tärkeitä asioita.
Ensin olin todella loukkaantunut, mutta sitten mietin jospa mies onkin tavallaan oikeassa. Ehkä hän olettaa, että oikeasti luovun kaikista intihimon kohteistani lapsen vuoksi, mitä en todellakaan ole suunnitellut tekeväni.
Tuli ihan kamala ahdistus jos kotiäidin kasvattama mies olettaa, että laitan kaiken muun elämän sijaan lasten vuoksi.
Ei äiti jätä lastaan hoitamatta harrastusten takia. Kyllä siinä sitten harrastukset jää. Jotenkin absurdia että isän pelkotila on tuo koska onhan se nyt nähty kuka aina viimekädessä perheestä vastuun kantaa. Tietenkin hyvä että noita miettii etukäteen mutta kyllä sen miehen kannattais enemmän keskittyä oman roolinsa hahmottamiseen ja siihen sitoutumiseen.