Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotus atooppiselle raapijalle?

Vierailija
05.01.2022 |

Olen raapinut olkavarteni verille kuivan ihon ja yliherkkyyden seurauksena. Raapiminen on kestänyt viikkoja ja jopa kuukausia, ja iho on aika pahassa kunnossa. Voiko tällaisen paksuuntuneen nahan läpi rokottaa? Jollei voi, mihin kohtaan pistetään?

Kysymykseni koskee kaikkia rokotuksia, mutta koronarokotusta etenkin siinä mielessä, että se tuntuu aiheuttavan aika monille kipuja ja kankeutta käsivarteen. Olisi ikävää, jos samaa tulisi istumalihakseen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisikö joku?

Vierailija
2/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne tiedä siellä kun menet ja varaat ajan. Onko molemmissa käsissä sama ongelma samassa kohtaa? Varmaan tarvitsisit hoitoa tuon ihon hoitamiseenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisenpä vielä, jos vaikka rokottajat olisivat jo palanneet töistä. Olisi kiva tietää menettelytavat etukäteen, kun piikkikammo on aikamoinen.

Ap

Vierailija
4/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta rokottamiseen juuri laisinkaan. Tarvittaessa voi pistää eri lihakseen. Kuten vaikka pakaraan jos olkavarteen ei halua.

Vierailija
5/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta rokottamiseen juuri laisinkaan. Tarvittaessa voi pistää eri lihakseen. Kuten vaikka pakaraan jos olkavarteen ei halua.

OK, eli pistoskohta löytyy. Kiitos vastaamisesta.

Ap

6/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäisikö joku?

Reisilihakseen ainakin voi antaa rokotteen.

Vierailija
7/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäisikö joku?

Reisilihakseen ainakin voi antaa rokotteen.

Hyvä juttu. Toinen reisi on raavittu rikki pahemmin kuin olkavarret, mutta toinen on ihan ehjä.

Ap

Vierailija
8/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten tuo ihottuma pienin ongelma koronarokotteiden jälkeen sinulla :D

Vierailija
9/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ota

Vierailija
10/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään rokotuksen. Mutta ihoa pitäisi hoitaa, se tulehtuu kun raavit. Käy päivittäin suihkussa ja käytä kosteusvoidetta saippuan tilalle.

Vierailija
11/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta rokottamiseen, mutta toivottavasti saat apua atopiaan! Se on pirullinen vaiva kyllä.

Vierailija
12/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kun astut huoneeseen että pelkäät piikkejä, hoitsu osaa helpottaa tilannetta silloin.

Vierailija
13/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotus onnistuu. Mutta käy hyvä ihminen lääkärillä ihosi vuoksi. Rikkinäinen iho on aina infektioriski

.

Nimim. Yoinen raapija

Vierailija
14/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot kun astut huoneeseen että pelkäät piikkejä, hoitsu osaa helpottaa tilannetta silloin.

Juu, aina sanon. Minua ei aina oteta kovin vakavasti, kun en olomuodoltani ja käytökseltäni ole mikään tutiseva haavanlehti. Siedän sen piikin, mutta saatan pyörtyä jälkeenpäin.

Ap

Vierailija
15/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti lähinnä se, että vaikka olin yrittänyt hoitaa olkavarteni siistimpään kuntoon kortisonilla, niin silti piti rokottajan alkaa höpöttää, että "sulla on tota atopiaa".

Ai, ihanko totta, en tiennyt, tulin vaan ottaa sen pirun rokotuksen....

Vierailija
16/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten tuo ihottuma pienin ongelma koronarokotteiden jälkeen sinulla :D

Elämäni on ollut viime vuodet ja etenkin viime vuoden sellainen katastrofien sarja, että jos saisin entisen elämäni takaisin, ottaisin koko kropan täydeltä raavittua ihoa loppuiäkseni. Tämä on tosiaan häviävän pieni vaiva kaikkeen muuhun verrattuna, mutta koska en kuitenkaan haluaisi kuolla nimenomaan kitumalla, haluaisin käydä ottamassa sen ensimmäisen koronarokotteen.

Ap

Vierailija
17/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että täälläkin joku ohjeistaa rasvaamaan. Vaikea atopia ei ole sama kuin kuiva iho.

Vierailija
18/21 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että täälläkin joku ohjeistaa rasvaamaan. Vaikea atopia ei ole sama kuin kuiva iho.

Toisia se auttaa, toisia ei.

Minä en ole löytänyt kosteusvoidetta, josta ei tulisi hyvin epämiellyttävä, tahmainen ja kärpäspaperimainen olo. Minulla on taipumusta atopiaan, mutta ihossani ei ole vikaa, jollen raavi sitä. Ihotautilääkäri totesi aikoinaan, että olen selvä piirtopaukamatapaus.

Tämän rokotuskäsivarren ongelman muodostumisen muistan tosi hyvin. Sitä kutitti vähän kesähelteillä, ja minä kynsäisin sitä. Sanoin vielä itselleni ääneen, että älä sitten rupea raapimaan sitä. Kierre oli kuitenkin saanut alkunsa, ja tässä ollaan. :(

Ap

Vierailija
19/21 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisia se auttaa, toisia ei.

Minä en ole löytänyt kosteusvoidetta, josta ei tulisi hyvin epämiellyttävä, tahmainen ja kärpäspaperimainen olo. Minulla on taipumusta atopiaan, mutta ihossani ei ole vikaa, jollen raavi sitä. Ihotautilääkäri totesi aikoinaan, että olen selvä piirtopaukamatapaus.

Tämän rokotuskäsivarren ongelman muodostumisen muistan tosi hyvin. Sitä kutitti vähän kesähelteillä, ja minä kynsäisin sitä. Sanoin vielä itselleni ääneen, että älä sitten rupea raapimaan sitä. Kierre oli kuitenkin saanut alkunsa, ja tässä ollaan. :(

Ap

Kokeile Ceralan Plus-voidetta. Sopii atoopikolle ja imeytyy hyvin. On ollut ainakin minun atooppiselle iholleni hyvä. Kesällä olen käyttänyt Aqualan L-voidetta, joka on myös atooppiselle iholle suositeltua

Vierailija
20/21 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitenkäs sitä pitäisi hoitaa? Ihotautiläkärit kyllä kirjoittavat reseptit perusvoiteisiin ja kuureina käytettäviin kortsoneihin. Entä atooppinen käsiekseema? Jos et ole siitä helvetinmoisesta vaivasta kärsinyt, olet säästynyt aikamoiselta piinalta. Odotan nyt oikeaoppista hoito-ohjetta atopiaani, jotta ei tarvitse ihotautilääkärin ohjeita noudattaa.

Meni ohi aiheesta, mutta ehkä jaat tietosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän