Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiustenpidennykset, peruukki vai mitä...

Vierailija
25.04.2015 |

Olen niin kyllästynyt huonokuntoiseen tukkaani. Oma vika tosin, sillä ne ovat käyneet yhtä sun toista epäonnistunutta käsittelyä, joista yksikään ei johtanut haluttuun lopputulokseen. Nyt ne ovat kuitenkin pesun jälkeen kuivaa hamppua ja pesemättä jättämisen jälkeen jokin rasvaisen ja kuivan sekoitus, josta sojottaa hiuksenpäitä sinne sun tänne. Kuten otsikosta voi päätellä, niin harkitsen laittavani oikeat hiukseni piiloon ja saada viimein jotain edustavan näköistä tilalle. Jopa peruukkikin alkaa olla parempi vaihtoehto. Mutta ongelma on siinä että olen hieman vähävarainen ja kuullut että esim. ommelpidennykset (suosikki vaihtoehtoni) maksavat useita satoja euroja. Siksi mietin peruukkia, mutta ainakin nuo halvimmat tuntuvat olevan jotain karnevaali kamaa. Onko kenelläkään kokemusta täydellisestä hiusfiaskosta, jota on yrittänyt korjata edellä mainituilla tavoilla tai jollain muulla tavalla? Paljonko on maksanut?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauta ihan siili ja osta peruukki. Pidennykset kiskovat omia hiuksia irti ja niitä lähtee ja pitää uusia ja huoltaa. Se tulee paljon kalliimmaksi kuin peruukki. Omaa tukkaasi voit pitää kotioloissa ja laittaa peruukin välillä tuulettumaan :)

Vierailija
2/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikkaisin lyhyeksi ja alkaisin siitä kasvattamaan tervettä hiusta takaisin. Kyllä lyhyestäkin saa kivannäköisen, ei tarvitse mummokampaus olla. Sekä lopettaisin kaikenmaailman käsittelyt. Terveet omat hiukset ovat kaikkein kauneimpia. Muutaman kerran olen näin joutunut tekemään, nyt en enää käsittele mitenkään. Oppi mennyt perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään peruukkeja vaan tehohoitokuuri omalle kuontalolle! Kunnon peruukit ovat kalliita ja halvemmat näyttävät juurikin niiltä muovisilta naamiaiskamoilta. Kauniit pidennyksetkään eivät pelasta jos oma huonokuntoinen hamppu ei istu niiden sekaan.

Kosteutusta ja rakennepaikkausta. Haudutusta tehokkaalla silikonittomalla hoitoaineella ja kookosöljyllä sekä turhien muotoilurautojen ja -tuotteiden käytön välttämistä! Leikkaa myös suosiolla aluksi pois se, mitä ei voi enää pelastaa.

Vierailija
4/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä loppuunkulutettua reuhkaa saa millään hoidoilla enää kuntoon. Kampaajasi tosin nauraisi matkalla pankkiin. Halvin ratkaisu on leikata tukka niin lyhyeksi kuin ilkeät ja kasvattaa siitä. Ja lopettaa ne kuluttavat käsittelyt. Sitä uutta tukkaa on jotain järkeä jo sitten hoitaakin.

Vierailija
5/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota pelasta kuin pidennysten poisto ja annat päänahan toipua. Kasvata koko hiuksisto uudestaan, jos se enää kasvaa.

http://aijaa.com/CYo3WJ

Vierailija
6/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:11"]

Leikkauta ihan siili ja osta peruukki. Pidennykset kiskovat omia hiuksia irti ja niitä lähtee ja pitää uusia ja huoltaa. Se tulee paljon kalliimmaksi kuin peruukki. Omaa tukkaasi voit pitää kotioloissa ja laittaa peruukin välillä tuulettumaan :)

[/quote]

En tiedä kehtaanko siiliä leikata. Se tekisi minusta ehkä vähän liiankin riippuvaisen peruukista. Mutta olin ajatellut että ehkä voisin letittää ja laittaa hiukset pinneillä päätämyöden kiinni ja sitten laittaa peruukin. Pidennykset kyllä tuntuvat olevan hinnoissaan ja omat epävarmuutensa niissä on. Siksi ryhdyin miettimään vaihtoehtoisia tapoja.

Vierailija
7/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa laitoin pidennykset. Mulle sopii hyvin. Ongelma on se, että oma tukka ei oikein kasva enää, eli se on ohut ja pituutta ei tule lisää. Lisäkkeiden kanssa tukka näyttää oikein hyvältà nyt.

Vierailija
8/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:38"]

[/quote]

En tiedä kehtaanko siiliä leikata. Se tekisi minusta ehkä vähän liiankin riippuvaisen peruukista. Mutta olin ajatellut että ehkä voisin letittää ja laittaa hiukset pinneillä päätämyöden kiinni ja sitten laittaa peruukin. Pidennykset kyllä tuntuvat olevan hinnoissaan ja omat epävarmuutensa niissä on. Siksi ryhdyin miettimään vaihtoehtoisia tapoja.

[/quote]Miksi säästäisit "pinneillä päätämyöden" jotain kuivaa hamppua jota ei voi pelastaa? Riippuvainen olisitkin  peruukista sen aikaa, kun omat terveet hiukset kasvaa. Jos säästät kuivan hampun, joudut kuitenkin sen jossain vaiheessa leikkauttamaan pois. Eräs tuttuni piti peruukkia samasta syystä ja sai monta hämmentävää kommenttia upeista hiuksistaan eli peruukistaan :)

Vierailija
9/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:41"]Samassa tilanteessa laitoin pidennykset. Mulle sopii hyvin. Ongelma on se, että oma tukka ei oikein kasva enää, eli se on ohut ja pituutta ei tule lisää. Lisäkkeiden kanssa tukka näyttää oikein hyvältà nyt.
[/quote]
Jos tukka ei kasva niin vika on siinä mitä panet suuhusi, ei siinä mitä panet päähäsi.

Vierailija
10/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peruukkiin päädyt, niin ebaysta saa hyvännäköisiä peruukkeja halvemmalla kuin mitä karnevaaliperuukit maksaa kivijalkakaupoissa.

Vierailija
11/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:38"]

[/quote]

[/quote]Miksi säästäisit "pinneillä päätämyöden" jotain kuivaa hamppua jota ei voi pelastaa? Riippuvainen olisitkin  peruukista sen aikaa, kun omat terveet hiukset kasvaa. Jos säästät kuivan hampun, joudut kuitenkin sen jossain vaiheessa leikkauttamaan pois. Eräs tuttuni piti peruukkia samasta syystä ja sai monta hämmentävää kommenttia upeista hiuksistaan eli peruukistaan :)

[/quote]

Ymmärrän kyllä. Mutta olen vain hyvin hidas sopeutumaan muutoksiin, joten ne olisivat vain eräänlainen henkinen tuki. Hiukset kun ovat naiseuden kruunu niin se on hieman herkkä paikka. Ehkä sitten kun olen vähän aikaa pitänyt peruukkia ja tottunut siihen, niin sitten uskallan vähitellen poistaa omaa hiusta.

Vierailija
12/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tilannut ebaysta muutaman peruukin, maksavat parisenkymppiä ja näyttävät hämmästyttävän oikeille. Kerran laitoin kaupungillekin päähäni ja seurasin ilmeitä katsooko kukaan pitkään mutta en huomannut yhtään ihmettelevää tai omituista katsetta.

Vierailija
13/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hiukset ovat naiseuden kruunu"

Niin siinä sitten kävi Tunkillekin, että se naiseuden kruunu on leikattava kanapersetukaksi ja on ruvettava hamraaksi, keski-ikäiseksi siwankassaksi.

Vierailija
14/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidennykset ei ainakaan sovi tossa tilanteessa, jos omat hiukset on ihan järkyssä kunnossa. Pidennyshiukset on nii sileet ja pehmeet et jos oma tukka on sellane olkikasa nii ero on liian selvä.

osta kampaamosta kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta. Itellä oli sama tilanne ku sulla ja sain hiukset pelastettuu suht hyvää kuntoo käyttämällä joico:n moisture recoveryä. Sit söin biotiinii (eläinten, myydään eläinkaupassa 10€ purkki. Se on tehokkaampaa ja halvempaa ku ihmisten, muuten ihan samaa tavaraa jatosiaa ihan yhtä terveellistä ku ihmistenki) ja lopetin tukan käsittelyn. Kuukaus-pari nii oli jo ihan eri näköset hiukset!

Vierailija
15/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:13"]

Minäkin olen tilannut ebaysta muutaman peruukin, maksavat parisenkymppiä ja näyttävät hämmästyttävän oikeille. Kerran laitoin kaupungillekin päähäni ja seurasin ilmeitä katsooko kukaan pitkään mutta en huomannut yhtään ihmettelevää tai omituista katsetta.

[/quote]

Kiitos kokemuksesta. Sama juttu arveluttaa minuakin että huomaako kaikki heti. Ja kiitos myös 15. Ehkäpä minä voisin samaan aikaan yrittää pelastaa mitä on pelastettavissa. En ole käsitellyt näitä hiuksia vahingoittavasti enää vähään aikaan, mutta kyllä se jälkensä jättää pitkäksi aikaa.

Vierailija
16/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 17:13"]

[/quote]

Kiitos kokemuksesta. Sama juttu arveluttaa minuakin että huomaako kaikki heti. Ja kiitos myös 15. Ehkäpä minä voisin samaan aikaan yrittää pelastaa mitä on pelastettavissa. En ole käsitellyt näitä hiuksia vahingoittavasti enää vähään aikaan, mutta kyllä se jälkensä jättää pitkäksi aikaa.

[/quote]

Hius on kuollutta joten jos sen rikkoo, ei se siitä parane kuin antamalla uuden kasvaa tilalle.

Vierailija
17/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkät hiukset sulla nyt on? Voisitko marssia kampaajalle ja leikkuuttaa vähän lyhyemmäksi, vaikka polkkamitaksi, ja sitten vaalia jäljelle jäänyttä ja pikkuhiljaa saksia huonoja pois. Itsekin leikkasin ihan lyhyeksi fiaskon jälkeen, mutta eipä mulla ollut oikeasti muita vaihtoehtoja.

Vierailija
18/18 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 18:02"]

Miten pitkät hiukset sulla nyt on? Voisitko marssia kampaajalle ja leikkuuttaa vähän lyhyemmäksi, vaikka polkkamitaksi, ja sitten vaalia jäljelle jäänyttä ja pikkuhiljaa saksia huonoja pois. Itsekin leikkasin ihan lyhyeksi fiaskon jälkeen, mutta eipä mulla ollut oikeasti muita vaihtoehtoja.

[/quote]

Valitettavasti en, sillä "polkka" minulla nimenomaan nyt on. Näyttää kyllä enemmänkin näillä hiuksilla linnunpelättimeltä. Tulisi kyllä kovasti mieli vain leikata kuivat raahkat pois. Minulla oli pitkät ja terveet hiukset kaksi vuotta sitten ehkä ollut käynyt kampaajalla koskaan, mutta halusin nimenomaan tietyntyyppisen polkkatukan ja epäonnekseni ajauduin huonojen kampaajien kierteeseen, jota sitten yritin korjailla itsekin pahentaen asiaa. Mutta aion nyt etsiä peruukkien maailmasta sen kampauksen, jonka alunperin halusin. Tapahan se tämäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän