onko mies yksinkertainen vai onko normaalia?
Tapailemani mies ei tiennyt mikä on vuoka. Onko normaaliia? Mies ei tee ruokaa koskaan ja on päälle 20v
Kommentit (15)
Ei ole normaalia, mutta yksinkertaisuudesta tuo ei kieli. Kokeile uudestaan sitten, kun mieheltä on hukassa oikeasti tärkeä käsite.
Tiedon puute ja yksinkertaisuus ovat eri asioita.
Ehkä hänen kielessään kyseistä astiaa nimitetään toisella tavalla. Näytä hänelle vuoka ja kysy, millä sanalla hän sen tuntee.
En minäkään tiennyt, mikä on poravasara, ennen kuin mies näytti minulle.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:21"]
[/quote]
Huono kyky hankkia tietoa on kyllä yksinkertaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:30"]
Ehkä hänen kielessään kyseistä astiaa nimitetään toisella tavalla. Näytä hänelle vuoka ja kysy, millä sanalla hän sen tuntee.
En minäkään tiennyt, mikä on poravasara, ennen kuin mies näytti minulle.
[/quote]
Poravasara on erikoistunut työkalu. Vuoka on jokaisen suomalaisen kotitalouteen liittyvä perustavara. Jos päätyy aikuiseksi tietämättä, mikä vuoka on, ei kyllä pelaa ihan täydellä pakalla.
En tiedä kuinka normaalia olisi, mutta kuulostaa ainakin melko tynnyrissä kasvaneelta.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:15"] Vuoka on jokaisen suomalaisen kotitalouteen liittyvä perustavara.
[/quote]Kun luin aloituksen, minun piti hetki miettiä mikä on vuoka. Se astia, jota nähtävästi sanotaan vuaksi on täällä päin laatikko. Siis esim. makaronilaatikko tehään laatikkoon, ei vuokaan. Tiedän myös kakkuvuoan ja piirakkavuoan, mutta niitä en kutsu pelkiksi vuoiksi.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 15:21"]
[/quote]
Huono kyky hankkia tietoa on kyllä yksinkertaisuutta.
[/quote]
Tiedätkö sinä mikä on järjestelmäkutsu? Olen erittäin armollinen, joten tietämättömyytesi (eli yksinkertaisuutesi) on ehkä osittain oikeutettua, jos et käytä tietokonetta tai kännykkää koskaan.
Ensin pitäisi tietää mikä ap:n mielestä on "normaalia" ja mitä sitten, jos joku asia ei mahdu hänen normaalinsa rajoihin.
Jos on joku parikymppinen, ei koskaan asunut yksin, ei koskaan laittanut itselleen ruokaa, hoitanut omaa huushollia, niin mistä hän olisi oppinut sen astian nimen, jossa tehdään esim makaronilaatikkoa? Voi olla että hän ei myöskään tietäisi mikä on rikkalapio/ kihveli. Ei jonkun pikkupojan kaaliin jää millä nimellä äiti tai kouluruokalan kutsui sitä loodaa, jossa on kaalilaatikkoa. Ehkä hän käyttää vuuasta jotakin murreperäistä sanaa? Puhuuko esim vormusta tai formusta (ruots. form)?
Tunnistaako parikymppinen mies kuitenkin jollakin tavoin sen astian, jota yleisimmin kutsutaan vuuaksi? Jos häntä pyytää ojentamaan vuuan, antaako vispilän? Se olisi mun kirjoissa vähän outoa, mutta ei epänormaalia.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:47"]
Tapailemani mies ei tiennyt mikä on vuoka. Onko normaaliia? Mies ei tee ruokaa koskaan ja on päälle 20v
Tiedätkös ite esim. mikä on gestapo??? BB niko ja maisa torppa luulivat sitä sukupuolitaudiksi. Hyvin menee nyky nuoriso. Pääasia, että sää hyvän belfien perseestään.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 14:47"]
[/quote]
Lähtötilanne aivan loistava kokkikoulutukseen! Siitä vain positiivistä opetusta ja miehesi yllättää tulevaisuudessa sinut romanttisilla kynttiläillallisilla. Jos vain pelaat korttisi oikein! ;) t. Yhden kouluttanut.
No ei ole normaalia.