Ei taida tulla vanhojen tansseja tai penkkareita?
Kommentit (25)
Taitaa vaaraantua koko perinne. Lukiolaiset ei jaksa tuota epävarmuuttakaan. Tanssejakin harjoiteltu jo, turhauttaa jos ne menee jonnekin syksyyn taas.
Itse en aikoinaan osallistunut vanhojen tansseihin mutta penkkarit olivat hauskat. Risteilyillä olin kuitenkin molemmilla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseltäni jäi aikanaan menemättä lukioon, juurikin näiden tanssien takia. Olin hirveän ujo ja sosiaalisesti ahdistunut. Minun mielestäni tällaiset pakottavat tavat vaikuttaa liikaa. Meillä ei ollut myöskään laitaa rahaa mihinkään. Jäin toisen koulun valmistujaisistakin pois, kun äitini sanoi, että voin ihan hyvin mennä college puvulla, että hän ei mitään mekkoa tai juhlavaatetta osta.
Ei vanhoihin ole pakko osallistua..
Ei enää mutta aikanaan ne oli osa pakollisia liikuntatunteja. Toki itse juhlaan ei tarvinnut osallistua mutta harjoituksissa oli pakko käydä.
Penkkarit on muutenkin aika elähtänyt asia, varsinkin nyt ku pitäis olla ympäristö tietoinen, ois aika keksiä jotain uutta tilalle esim kouluissa voisi olla jotain toimintaa tän tilalle, avoimetovet ym.
Ei vanhoihin ole pakko osallistua..