Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako mennä sairaalaan, jos sairastuu influenssaan ja särkylääkkeet ei tehoa? Siis ihan olon takia, vaikka ehkä selviäisikin kotona.

Vierailija
05.01.2022 |

Onko sairaalassa sen verran tehokkaammat lääkkeet, että influenssa on vähemmän tuskainen kokemus sairastaa siellä? EIkös ne laita suoraan suoneen useitakin lääkkeitä?

Siis jos ihan oloa ajattelee.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ihan samat burananapit kouraan kuin kotonakin.

Vierailija
2/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan ei ”mennä”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne ota sinua sisään sairaalaan jos pärjäät kotona. Päivystyksestä taas saat ihan samat buranat kuin kotonakin ja passituksen kotiin potemaan.

Vierailija
4/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene shinne.

Vierailija
5/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

Vierailija
6/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sinne sairaalaan noin vain mennä sairastamaan influenssaa . Aika huonossa kunnossa saa olla, että ottavat osastolle, esim.paha keuhkokuume.

Vierailija
7/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaa soittaa ohjeet päivystykseen kyllä. Minulla oli peitteetön angiina, päädyin päivystykseen ja sairaalaan hengitysvaikeuksien takia kurkun turvottua umpeen. CRP 240, särkylääkkeet eivät tehonneet kipuun, joka oli melkoinen.

Vierailija
8/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olo on influenssassa aivan kamala. Et pääse siitä mitenkään muuten kuin sairastamalla. Lääkkeet joita sairaalassa saat on ihan samoja buranaa ja panadolia mitä kotonakin. Muuta ei anneta kipuun ja särkyyn. 

Jos olet jo sairastanut monta päivää, niin ei sinulla ole kovin kauaa enää kun jo helpottaa!

Itse makasin 7 vuorokautta käyden vain vessassa välillä. Pystyin ainoastaan kuuntelemaan, en lukemaan enkä katsomaan tv:Tä. Nukuin ja olin valveilla muutaman tunnin jaksoissa, en esim nukkunut koko aikana putkeen 3h kauempaa.

Muista juoda paljon. Siis ihan oikeasti paljon. Itse aloin tuon 7 pv:n jälkeen kuivumaan niin pahasti että oli pakko lähteä ensiapuun. Olin jo viikon ollut kovassa kuumeessa (40 astetta, joka lääkkeillä aleni aina hetkeksi) ja sen päälle aloin ripuloimaan ja oksentamaan kaiken mitä join. Syödä en enää pystynyt ollenkaan. Sain litran nesteitä ja laitettiin takaisin kotiin. Siitä se paraneminen sitten alkoi.

Vierailija
9/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää.

Vierailija
10/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kannattaa soittaa ohjeet päivystykseen kyllä. Minulla oli peitteetön angiina, päädyin päivystykseen ja sairaalaan hengitysvaikeuksien takia kurkun turvottua umpeen. CRP 240, särkylääkkeet eivät tehonneet kipuun, joka oli melkoinen.

Kai otit napapiikin 😆😁

Vierailija
11/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sairaalaanhan vaan mennään niin kuin johonkin hotelliin…

Vierailija
12/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201801092200655618

Kyllä influenssaan sairastuneita lähtee työterveyslääkäristä suoraan teho-osastolle, kun happitaso paljastuu vaarallisen matalaksi. Näin kertoo työterveyslääkäri.

Vierailija
13/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa ei ole mikään kevyt tauti vaikka täällä päivittelette aloittajan tekstille. Nostaa kovan kuumeen ja aiheuttaa kovaa lihassärkyä, päänsärkyä. Nestehukka voi tulla nopeastikin. Itse sairastin muutama vuosi sitten influenssan ja tuli keuhkokuume, joten sairaalaan vei. Jos ei pärjää kotona, on sairaala oikea paikka.

Vierailija
14/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olo on influenssassa aivan kamala. Et pääse siitä mitenkään muuten kuin sairastamalla. Lääkkeet joita sairaalassa saat on ihan samoja buranaa ja panadolia mitä kotonakin. Muuta ei anneta kipuun ja särkyyn. 

Jos olet jo sairastanut monta päivää, niin ei sinulla ole kovin kauaa enää kun jo helpottaa!

Itse makasin 7 vuorokautta käyden vain vessassa välillä. Pystyin ainoastaan kuuntelemaan, en lukemaan enkä katsomaan tv:Tä. Nukuin ja olin valveilla muutaman tunnin jaksoissa, en esim nukkunut koko aikana putkeen 3h kauempaa.

Muista juoda paljon. Siis ihan oikeasti paljon. Itse aloin tuon 7 pv:n jälkeen kuivumaan niin pahasti että oli pakko lähteä ensiapuun. Olin jo viikon ollut kovassa kuumeessa (40 astetta, joka lääkkeillä aleni aina hetkeksi) ja sen päälle aloin ripuloimaan ja oksentamaan kaiken mitä join. Syödä en enää pystynyt ollenkaan. Sain litran nesteitä ja laitettiin takaisin kotiin. Siitä se paraneminen sitten alkoi.

Nyyh. Siinä akka joka ei tiedä ”kamalasta” mitään!

Siskoltani poistettiin puolet keuhkoista kun infeluenssa teki tuhojaan. Et selkeästi ole ikinä sairastanut kunnon tautia. Jos ihminen on kovassa kuumeessa kauan, hän kuivuu, kuten oli tuollekin kirjoittajalle käynyt. Tuo ei ole mikään kevyt influenssa, jos on ihan joutunut sairaalassakin käymään.

Vierailija
15/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sinne vaan vaadi täyshoito, piikki on auki. Onhan siellä sitten seuraakin niin ei tartte yksin potea.

Vierailija
16/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen, sinne ei muutenkaan pitäisi mennä kysymättä ensin toimintaohjeita.

Pelkän huonon olon vuoksi et pääse osastolle, mutta jos huonon olon syynä onkin kohonnut CRP, hengitysvaikeudet tai kuivuminen, asia on täysin eri.

Virustauteja ei pystytä parantamaan sairaalassakaan, vain lievittämään oireita ja tukemaan elimistön toimintaa. Jos jälkimmäistä ei tarvitse, ei lähtökohtaisesti tarvitse sairaalahoitoa. Bakteeritaudeissa tilanne on ihan eri, kun ne voidaan parantaa antibiootilla. Sairaalasta saa tujummat antibiootit kuin apteekista.

Vierailija
17/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa siellä vahvempiakin lääkkeitä tarvittaessa. Itse sain fentanyyliä suoraan suoneen, kun olin ihan tuskissani kovassa kuumeessa, joka ei laskenut millään.

Vierailija
18/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssa ei ole mikään kevyt tauti vaikka täällä päivittelette aloittajan tekstille. Nostaa kovan kuumeen ja aiheuttaa kovaa lihassärkyä, päänsärkyä. Nestehukka voi tulla nopeastikin. Itse sairastin muutama vuosi sitten influenssan ja tuli keuhkokuume, joten sairaalaan vei. Jos ei pärjää kotona, on sairaala oikea paikka.

Luetun ymmärtäminen? Ap kysyi voiko sairaalaan mennä vaikka pärjäisikin kotona

Vierailija
19/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että on ifluenssaa?

Vierailija
20/27 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkän influenssan takia sairaalaan mennä.

Lepoa, särkylääkettä ja paljon juotavaa.