Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään ei saa rakastaa täysillä?

Vierailija
25.04.2015 |

Tarkoitan siis tätä, että nykyään ahdistutaan jos toinen rakastaa "liikaa" ja pidetään tätä omituisena. Edes omaa puolisoa ei saa sanoa rakastavansa eniten maailmassa, ilman että leimataan takertuvaksi hulluksi. 

Tuota yhtäkin tyttöä on sätitty ja moitittu siitä että meni sekaisin ihastuksensa edessä, vaikka minusta se kuulosti jotenkin suloiselta ja aidolta reaktiolta. :( 

Nykyään tuntuu että rakkaus ja tunteet ovat pelkkää peliä, josta pitää repiä mahdollisimman paljon hyötyä ja tyydytystä irti. Ystävyyssuhteetkin tuntuvat pinnallisilta ja kertakäyttöisiltä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa nykyaikaan. Tuskin itsekään enää nykyaikana kuolisit ystäväsi puolesta, omistaisit elämäsi täysin rakkaudelle tai kirjoittaisit pitkiä värssyjä tärkeille ihmisille.

Sotiakaan ei sodita enää miekoilla.

Vierailija
2/4 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sattumoisin pyöritellyt tätä samaa aihetta mielessäni. En kyllä osaa vastata, tuntuu vaan niin ihmeelliseltä ettei voi nauttia tunteesta täysillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä nyt kenestä tytöstä puhut, mutta saahan sitä sekaisin mennä. Ja rakastaakin saa. Mutta itse ajattelen että en osaisi asettaa yhtäkään toista ihmistä tai hänen hyväksyntäänsä ehdoksi sille että minä olen olemassa tai onnellinen. Meitähän on täällä maapallolla aika kivan kokoinen porukka nytkin, yli 7 miljardia ja aina vaan lisii. Miksi pitää asettaa oman olemisensa ehdoksi yksi ihminen? Eikö voi tuhlata sitä valtavaa rakkautta kaikille? Toki niin että ihan eka tekee niitä asioita joista itse tykkää, sitten yrittää ulottaa ajattelun lähellä oleviin ihmisiin, sitten vähän kauemmaksi ja aina vaan eteenpäin. Jos ystävyys ja ihmisyys on jollekin tutulle vain peliä, niin eikö näyttää toista tapaa elää ja jos hän ei sitä tahdo nähdä, niin edetä toiseen suuntaan? Miksi jäädä kiinni ihmisiin jotka tekee "väärin" kun valinnanvaraa on?

Vierailija
4/4 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 02:00"]En tiedä nyt kenestä tytöstä puhut, mutta saahan sitä sekaisin mennä. Ja rakastaakin saa. Mutta itse ajattelen että en osaisi asettaa yhtäkään toista ihmistä tai hänen hyväksyntäänsä ehdoksi sille että minä olen olemassa tai onnellinen. Meitähän on täällä maapallolla aika kivan kokoinen porukka nytkin, yli 7 miljardia ja aina vaan lisii. Miksi pitää asettaa oman olemisensa ehdoksi yksi ihminen? Eikö voi tuhlata sitä valtavaa rakkautta kaikille? Toki niin että ihan eka tekee niitä asioita joista itse tykkää, sitten yrittää ulottaa ajattelun lähellä oleviin ihmisiin, sitten vähän kauemmaksi ja aina vaan eteenpäin. Jos ystävyys ja ihmisyys on jollekin tutulle vain peliä, niin eikö näyttää toista tapaa elää ja jos hän ei sitä tahdo nähdä, niin edetä toiseen suuntaan? Miksi jäädä kiinni ihmisiin jotka tekee "väärin" kun valinnanvaraa on?
[/quote]

No, jotkut ihmiset pitää epäitsekkyyttä hyveenä.