Kaikki Savolaaset huutakkee hep
Kommentit (106)
Tiäättekö työ mikä se on Tarzan savonmurteella? Pöhheikön piällysmies.
Savolaisukko menee ravintolaan ja tilaa siellä kuumat kuoriperunat.
Tarjoilija tuo potut ja savon äijä yrittää kuoria kuumia perunoita käsissään, mutta arvata saattaa ettei siitä mittää tullu.
Tarjoilija: Pankaa hyvä mies se peruna haarukkaan!!!
Savon ukko: Pane jumalaata ite kuuma peruna huarukkaas!!!
Hahaha.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:23"]
Mittee työ tiällä kupajatte, mänköö jo makkoomaa
[/quote] ee myö jouveta ko pittee huastoo
Miekin tahdon! :)
*huutaa* Hep!
t. se 17-vuotias teini
Saako huutaa hep, vaikka en olekaan enää Savolainen. Se on mun tyttönimi.
Savossa en oo ikinä edes käynyt enkä tunne savolaisia lainkaan.
Savolaisten super-män on vituiks-män
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:04"] Terkut varkaudesta [/quote] Toisetkin! Missä päin arvon kolleega dataa? [/quote] No täältä maaltahan minä.. tappuvirran suunnalta.
[/quote] Varkauvvessa sattoo lolluuttaa ränttee parasta aekoo.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:23"]
Kävin Kajaanissa vuosi sitten, respassa tunnistivat murteesta "sä oot kyllä Kuopiosta" :D
Aina luullut, että Kajjaanissakin väännetään..
[/quote]
Kajaanissakin vuosia asuneena savolaisena, kerron, että murre on ihan erilaista.
Esimerkiksi kainuu: veärin, savossa: viäri. kainuu: mitäpä se hyvejää, savo: en kehtoo, näissä on kyllä asiaero, mutta loppujen lopuksi tarkoitus on sama. kun savon murteessa verbi loppuu oo, kainuussa se on oa, eli en kehtoa kainuussa ja savossa en kehtoo sanottaisiin. Eikä kainuussa käytetä kovin yleisesti myö, he sanovat me.
[quote author="Se 17 vuotias teini" time="24.04.2015 klo 21:26"]Savolaisten super-män on vituiks-män
[/quote]
Tossa piti olla hymiö lopussa, mutta av ei laittanu sitä :c
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:04"] Terkut varkaudesta [/quote] Toisetkin! Missä päin arvon kolleega dataa? [/quote] No täältä maaltahan minä.. tappuvirran suunnalta.
[/quote] lottuuttoo piti sannoo
Vieläkö Savon Sanomien muljaatin toimii? Minä pääsen sivulle, mutta se ei aukea, saattaa olla joku java-juttu.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:08"]
[/quote]
Ei lottuutä tiälä aenakaa. Äsken vähä vettä ripeksi
Mä luin tuohon 26 asti. Tosi kiva että savolaiset ovat ylpeitä juuristaan ja heittävät hauskaa murreläppää keskenään. Mutta jos helsinkiläinen tekee saman, aivan kamalaa:(. Pasakaa sataa niskaan. Surullista. mutta jatkakaa toki:).
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:26"]
Ootta työ haaskoja akkoja
[/quote]
Siitä en tiijä, mutta monj on sanonna että oun tosj haaska näköne.
Minnoesin nykyvää kuopijosta, jos asusi kotona mutta enne e ollunna kuopijosta.
Myö savolaeset soppeuuttaan ja opitaa helepolla er kieliä, niin kyllä meiltä tuo statin slangiki lutviintuu. Eikä myö panna pahaksemme, jos työ sitä slangia bamblaatte
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:26"]Ootta työ haaskoja akkoja
[/quote]
En koko Savovmuan puolesta mäne sanomaa, mutta myö tiälä eteläsavo puolela ei olla akkoja, myö ollaa eokkoja. Akka on vähä semmone haokkumasana tiälä
Kävin Kajaanissa vuosi sitten, respassa tunnistivat murteesta "sä oot kyllä Kuopiosta" :D
Aina luullut, että Kajjaanissakin väännetään..