Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on lopulta parempaa/mielekkäämpä työtä, siivous vai lähihoitajan työ?

Vierailija
04.01.2022 |

Siivouksen plussia:
+saa tehdä itsenäisesti (yleensä)
+ei turhaa stressiä työstä

Lähihoitajan plussia:
+parempi palkka
+mielenkiintoisempi työnkuva (jos tykkää ihmisläheisestä työstä)

Miinuksia on toki iso lista molemmissa, mutta kumpi työ lopulta on se "parempi" vaihtoehto?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaa tehdä lähihoitajana 3-vuorotyötä, tienaa 40t vuodessa.

Vierailija
2/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopilta ja rätiltä ei saa turpaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat tosi tärkeitä

toisin kuin vaikka joku some vaikuttaja

Vierailija
4/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vaihdoin hoitotyöstä siivoukseen. Päivääkään en oo katunut. Eihän tästä kyl juuri mitään makseta

Vierailija
5/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mopilta ja rätiltä ei saa turpaan.

Jos on töissä jossain dementiaosastolla tai mielisairaalassa voi siivoojakin saada helposti turpaan. Ei ehkä mopilta mutta asukkailta.

Vierailija
6/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän työstäni lähihoitajana. Se tuo vain jännitystä elämään, että tilanteet ja ihmiset on arvaamattomia. Mutta kysykää 5 vuoden päästä niin voi olla toinen ääni kellossa.

Vierailija
7/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat.Kaikki työ on arvokasta,ennen siivous oli hyvä työ ,nyt hukutaan jaskaan ...Ennen hoitoalan työ kutsumus työtä nykyään ei ja se näkyy...

Vierailija
8/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajathan voi tehdä tosi monenlaisia hommia. Siivouskin olisi ihan ok työtä, jos vain jossain saisi täydet tunnit. Ei varmaan missään saa.

Vierailija
9/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras työ on aina se, joka itseä kiinnostaa eniten. Olkoon se sitten vaikka siivoja tai lakimies.

Vierailija
10/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoan nykyään tehostetun palveluasumisen yksikössä. Julkisella, tietty, privaatti ei näissä hommissa juuri kannata. Peruspalkka on pari tonnia, tuohon päälle kokemusvuosi- vklp- ja henkkoht lisät. Ei iltoja. Ei keittiöhommia. Ei petaamista. Ei sitten minkäänlaista kiirettä. Laikkareille ei kuulu edes roska- ja pyykkisäkkien vienti, sekin on hoitajien homma. En juuri koskaan edes näe eritteitä. (Enkä sylttytehtaalta eli sairaalasta siirtyneenä ole ikinä saanut rahaa näin helpolla, tämä on joku mitoituksen viimeinen lintukoto...) 

...Ja samassa paikassa hoitajilla on välillä tosiaan hiki. Hatunnosto heille, jotka jaksavat hoivalla painaa.

PS. Progressio, ihan sama kumman valitset, netoissa ei juuri eroa.

Vierailija
11/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä siivoan nykyään tehostetun palveluasumisen yksikössä. Julkisella, tietty, privaatti ei näissä hommissa juuri kannata. Peruspalkka on pari tonnia, tuohon päälle kokemusvuosi- vklp- ja henkkoht lisät. Ei iltoja. Ei keittiöhommia. Ei petaamista. Ei sitten minkäänlaista kiirettä. Laikkareille ei kuulu edes roska- ja pyykkisäkkien vienti, sekin on hoitajien homma. En juuri koskaan edes näe eritteitä. (Enkä sylttytehtaalta eli sairaalasta siirtyneenä ole ikinä saanut rahaa näin helpolla, tämä on joku mitoituksen viimeinen lintukoto...) 

...Ja samassa paikassa hoitajilla on välillä tosiaan hiki. Hatunnosto heille, jotka jaksavat hoivalla painaa.

Kuulostaa hoitajien kannalta aika kauhealta työpaikalta. 

Vierailija
12/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lähärin hommista mutta siivoojana olen ollut eikä ne nyt niin kauheita hommia ole kaikki ollut enemmin ne pomot siellä ovat olleet ärsyttäviä jotka aina muistuttavat että olet vain siivooja.Olen kysynyt henkilökunnalta joskus vaivihkaa asioista mitä pomo naukuu ,ei he ole valittaneet  vaan pomo keksii rutinaa että saa vain rutista.

Vierailija
13/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hoitajien kannalta aika kauhealta työpaikalta. 

Heillä on työssään niitä kuuluisia inhimillisiä muuttujia (dementiaryhmäkodissa etenkin...). Minä tupsuttelen viikkoaikataulun mukaan, ihan sama mitä ympärillä tapahtuu. Ja jep, ihmettelen itsekin tätä epätasapainoa, sairaalassa meni 17 v ja siellä kaikilla ammattiryhmillä oli yhtäläinen kaaos. Tältä sen varmaan kuuluu tuntua kun tekijöitä on tarpeeksi?

Vierailija
14/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän työstäni lähihoitajana. Se tuo vain jännitystä elämään, että tilanteet ja ihmiset on arvaamattomia. Mutta kysykää 5 vuoden päästä niin voi olla toinen ääni kellossa.

Taisit juuri valmistua. Olen tehnyt näitä hommia jo 10 vuotta ja kaikilla mahdollisilla tavoilla on pahoinpidelty paitsi ei ole kuristettu. Vielä.

Vierailija
15/15 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo riipu ihmisestä. Ei sitä oikein yleisesti voi sanoa. Itse siivoan, enkä minä niitä hommia rakasta, mutta lähihoitajaksi en alkaisi ja olisin siinä työssä todella surkea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi