Äiti armeijassa
Mitä olette mieltä tuttuni suunnitelmista? Hän on kahden pienen lapsen äiti, joka aloittaa ensi talvena armeijan. Minusta on hienoa että naisetkin suorittavat armeijan, mutta en voi sanoa samaa naisista jotka ovat jo äitejä... On lapsilla isäkin, mutta varsinkin isompi lapsista on siinä iässä että osaa kyllä kaivata äitiä jatkuvasti :(
Kommentit (42)
Jokainen perhe toimii tavallaan. Jotkut lähtevät ulkomaille reissuun jättäen vauvan sukulaisen hoiviin. Sekö sitten on parempi kuin että äiti hankkii itselleen taitoa,jolla voi suojella lastaan tulevaisuudessa jos sota syttyy?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 19:42"]
Jenkeissä esimerkiksi äidit lähtee sotimaan jos armeija käskee eikä vaihtoehtoJa ole. Suomen intti on sen rinnalla pientä.
[/quote]
Kai sen varusmieskoulutuksen ideana on, että ne naiset, jotka on koulutettu ovat valmiina, kun tulee liikekannallepano. Luulisin, että nuo lapset esteenä on yksi merkittäviä syitä, jonka vuoksi naisia ei aikaisemmin otettu armeijaan.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:00"]Jokainen perhe toimii tavallaan. Jotkut lähtevät ulkomaille reissuun jättäen vauvan sukulaisen hoiviin. Sekö sitten on parempi kuin että äiti hankkii itselleen taitoa,jolla voi suojella lastaan tulevaisuudessa jos sota syttyy?
[/quote]
Toi nyt ei liity ketjun aiheeseen mitenkään. Ja paheksun kyllä sitäkin. AP
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:00"]Jokainen perhe toimii tavallaan. Jotkut lähtevät ulkomaille reissuun jättäen vauvan sukulaisen hoiviin. Sekö sitten on parempi kuin että äiti hankkii itselleen taitoa,jolla voi suojella lastaan tulevaisuudessa jos sota syttyy?
[/quote]
Toi nyt ei liity ketjun aiheeseen mitenkään. Ja paheksun kyllä sitäkin. AP
[/quote]
Kyllä liittyy. Lue tarkemmin.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:00"]
Jokainen perhe toimii tavallaan. Jotkut lähtevät ulkomaille reissuun jättäen vauvan sukulaisen hoiviin. Sekö sitten on parempi kuin että äiti hankkii itselleen taitoa,jolla voi suojella lastaan tulevaisuudessa jos sota syttyy?
[/quote]
Rehellisesti sanottuna jokainen äiti tai isä varmasti osaa puolustaa lapsiaan tarpeen tullen - kynsin ja hampain. Tuossa on myös se kääntöpuoli että vanhempi oman itsekkyytensä tähden saattaa jättää lapsensa äidittömäksi tai isättömäksi marssimalla luotisateeseen. Koska sotilaana ollessahan täytyy erota lapsistaan. Minusta tämä on erittäin huonoa esimerkkiä.
Tunnen äidin joka teki näin lapsensa ollessa pieni. Yllättäen(kö) lapsella on kiintymyssuhde ongelmia.
Varmaan samaa sakkia joka laittaa vauvan hoitoon heti 9kk...
arvostan kyllä sitä että naisetkin käy armeijan, mutta se olisi pitänyt suorittaa ENNEN lapsia. kuulostaa nyt vaan siltä että lähtee että saa "lomaa" lapsistaan.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 18:26"]Tunnen äidin joka teki näin lapsensa ollessa pieni. Yllättäen(kö) lapsella on kiintymyssuhde ongelmia.
[/quote]
Tätä minäkin kuvittelisin että on edessä.
Mitäs sitten kun tulee sota? Isäkin on varmaan käynyt armeijan?
Huhhuh miksi kukaan haluaa mennä sinne vapaaehtosesti. t. hullun paperit
Mä mietin että menisin armeijaan. Lapsi nyt 8 kuukautta. Menisin ehkä talvella.
Jaa. olen menossa takaisin inttiin suorittamaan asepalvelukseni loppuun (sairastuin, pistettiin siviiliin hetkeksi, palaan vuoden päästä palvelukseen) vaikka lapseni on tuolloi parivuotias. Joo, ikävöi äitiä, mutta velvollisuus on velvollisuus. Lapsen isäkin on olemassa ja ihan yhtä tärkeä vanhempi kuin äitikin. Saattaapi olla kovempi pala minulle kuin lapselle olla erossa päiviä...
Olen käynyt kertaamassa lapset saatuani. Sama ihminen olen kuin ennen lapsiakin
No, arvojärjestyksensä kullakin, mutta itse en kyllä voisi jättää pieniä lapsia jonkin armeijan takia. Siellä voi ihan hyvin käydä ennen niitä lapsiakin.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:39"]No, arvojärjestyksensä kullakin, mutta itse en kyllä voisi jättää pieniä lapsia jonkin armeijan takia. Siellä voi ihan hyvin käydä ennen niitä lapsiakin.
[/quote]
Juuri näin. Itsellänikin on pieni lapsi ja en voisi kuvitellakaan jättäväni häntä armeijan takia. AP
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 19:50"]
Olen käynyt armeijan, saanut lapsen sen jälkeen ja käynyt kertaamassa lapsen saannin jälkeen. Ja olen siis nainen :D Mutta ei olis tullu mieleenkään mennä inttiin lasten saannin jälkeen?!?!? Kukaan täyspäinen normaali äiti ei jätä pieniä lapsiaan vapaaehtoisesti mahdollisesti jopa vuodeksi, jotta pääse pikkupoikien kanssa leikkimään sotaa :D Ja toisekseen armeijan käyminen ei ole vastimuksena poliisikouluun. T: res. upseeri
[/quote]
Et sitten ihan miettinyt loppuun asti tuota armeijaan menoa? Luuletko että olet asevelvollinen vain lapsen saamiseen asti? Etkö aio osallistua kertausharjoituksiin tai maanpuolustukseen kriisitilanteessa koska sulla on lapsi? Mielestäni olet pahimmanlaatuinen maanpetturi, olisit käynyt ennemmin vaikka leikkimässä sotaa splatteraseilla metsässä kuin hukannut yhteisiä rahoja käymällä armeijan.