Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emätintulehdus ja flagylin aloitus

Vierailija
24.04.2015 |

Tietäiskö kukaan, onko hirveästi haittaa jos, en aloita kuuria vielä tänään, vaan vasta vapun jälkeen? Sain siis tänään flagyl comp lääkityksen 10 päivän kuurina emätintulehdukseen. Oireet ovat aika lievät, ja gyne sanoi sen tulehduksen jo jonkin aikaa siellä olleen, joten olisiko n. Viikosta lisää jotain harmia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut muutama tulehdus ja noilla oireilla voisin siirtää kuurin alotusta hyvinkin. Joskus oireet ollut pidempään, ennen ku oon saanu kuurin ja joskus en oo edes tienny, et tulehdus taas päällä. Mutta joo, mä sinuna varmaan aloittaisin vasta vapun jälkeen. 

Vierailija
2/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveysportti.fi/dtk/ltk/koti?p_haku=bakteerivaginoosi

"Seksipartnerin hoito ei ole tämän tulehduksen yhteydessä tarpeellista"

http://www.medscape.com/viewarticle/715869_4

It may be concluded that the evidence suggests that there is no benefit in treating the sexual partner of women with BV with the drug regimens tested, although it may be argued that no evidence of effect does not equate to evidence of no effect.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloittaisin heti sillä tulehdus saattaa pahentua. Itselläni oli kylläkin jo niin hirveä tulehdus päällä, ettei olisi käynyt vaput tai joulut mielessäkään.

Vierailija
4/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki aloitat nyt. Juomaan ehtii sitten seuraavana vappuna

Vierailija
5/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää aloittaa heti!! Tietenkin. Muuten voi levitä kohtuun yms.. Niin ja saattaa tulla muuten kivulias hiiva että pieni varoituksen sana.

Vierailija
6/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se antabusreaktiota paikallisesti käytettynä aiheuta. Tiedän, että pakkausselosteessa silläkin pelotellaan. Systeeminen metronidatsoli kyllä voi aiheuttaa (eli Flagyl kuuri tabletteina), mutta ei sekään vaarallista ole, epämiellyttävää toki. Eli aloita jo nyt, juo rauhassa vappuna.

Terv lekuri

Vierailija
7/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:01"]Ei se antabusreaktiota paikallisesti käytettynä aiheuta. Tiedän, että pakkausselosteessa silläkin pelotellaan. Systeeminen metronidatsoli kyllä voi aiheuttaa (eli Flagyl kuuri tabletteina), mutta ei sekään vaarallista ole, epämiellyttävää toki. Eli aloita jo nyt, juo rauhassa vappuna.

Terv lekuri
[/quote]

Ei kovin reilua sanoa noin koska mun kaverille tuli paha reaktio

Vierailija
8/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin tätikin sanoi kyllä että vaikka onkin paikallinen, sitä erittyy silti verenkiertoon ja voi aiheuttaa alkoholin kanssa antabusreaktion.. mutta jos tämä ei oo tästä aiemminkaa mihinkään pahentunut? luulen että tää on ollu useamman kuukauden jo, ku mietin jo silloin gynelle menoa.. -ap

Vierailija
9/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu ennen terveyttä, arvot elämässä kohdallaan. Kippis!

Vierailija
10/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:10"]Apteekin tätikin sanoi kyllä että vaikka onkin paikallinen, sitä erittyy silti verenkiertoon ja voi aiheuttaa alkoholin kanssa antabusreaktion.. mutta jos tämä ei oo tästä aiemminkaa mihinkään pahentunut? luulen että tää on ollu useamman kuukauden jo, ku mietin jo silloin gynelle menoa.. -ap
[/quote]

Siis sitä enemmän se tulehdus leviää mitä kauemmin oot hoitamatta. Määrätty kuuri aloitetaan heti. Mitä oireita sulla on ollut siis, pahaa hajua? Onkos kumppanisi hoidettu?

Vierailija
11/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:10"]Apteekin tätikin sanoi kyllä että vaikka onkin paikallinen, sitä erittyy silti verenkiertoon ja voi aiheuttaa alkoholin kanssa antabusreaktion.. mutta jos tämä ei oo tästä aiemminkaa mihinkään pahentunut? luulen että tää on ollu useamman kuukauden jo, ku mietin jo silloin gynelle menoa.. -ap
[/quote]

Siis sitä enemmän se tulehdus leviää mitä kauemmin oot hoitamatta. Määrätty kuuri aloitetaan heti. Mitä oireita sulla on ollut siis, pahaa hajua? Onkos kumppanisi hoidettu?
[/quote]

Ja trust me, sä et halua kohtutulehdusta.

Vierailija
12/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:01"]Ei se antabusreaktiota paikallisesti käytettynä aiheuta. Tiedän, että pakkausselosteessa silläkin pelotellaan. Systeeminen metronidatsoli kyllä voi aiheuttaa (eli Flagyl kuuri tabletteina), mutta ei sekään vaarallista ole, epämiellyttävää toki. Eli aloita jo nyt, juo rauhassa vappuna.

Terv lekuri
[/quote]

Ei kovin reilua sanoa noin koska mun kaverille tuli paha reaktio
[/quote]

Psykosomatiikkaa. Hitto se ei edes aiheuta sitä kovin usein jos koskaan edes systeemisesti käytettynä. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12022894

Jos mun pitäis valita haisevan emättimen, kuivan vapun ja mitättömän tai olemattoman antabusreaktion riskin välillä, valinta kohdistuu varmasti viimeiseen. Ja sehän ei edes ole vaarallinen. Juo rakastele ja pidä hauska vappu.

Terv lekuri

Vierailija
13/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:10"]Apteekin tätikin sanoi kyllä että vaikka onkin paikallinen, sitä erittyy silti verenkiertoon ja voi aiheuttaa alkoholin kanssa antabusreaktion.. mutta jos tämä ei oo tästä aiemminkaa mihinkään pahentunut? luulen että tää on ollu useamman kuukauden jo, ku mietin jo silloin gynelle menoa.. -ap
[/quote]

[/quote]

Kumppaneita ei hoideta. Bakteerivaginoosin aiheutta anaerobit. Ne ei elä hapekkaassa ympäristössä. Penis ja emätin on erilailla rakennetuja.

Vierailija
14/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lekuri on valelekuri, paitsi jos lääkärit ei opiskele laisinkaan farmakologiaa. Pieni määrä alkoa + flagyl comp aiheuttaa yleensä vähintäänkin epämukavan olon. Jos haluat käyttää alkoa, käytä vähän. Siis ei kännejä, ellet halua äärimmäisen inhottavaa krapulaa, jonka aikana ensin pelkäät kuolevasi, ja sitten pelkäät ettet kuolekaan.
Noin sisko kuvasi ihan tuon compin aikana bilettämisen seurauksia. Oli juonut yhden pullon siideriä ja lasin (12cl) viiniä.

Vierailija
15/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:10"]Apteekin tätikin sanoi kyllä että vaikka onkin paikallinen, sitä erittyy silti verenkiertoon ja voi aiheuttaa alkoholin kanssa antabusreaktion.. mutta jos tämä ei oo tästä aiemminkaa mihinkään pahentunut? luulen että tää on ollu useamman kuukauden jo, ku mietin jo silloin gynelle menoa.. -ap
[/quote]

[/quote]

Kumppaneita ei hoideta. Bakteerivaginoosin aiheutta anaerobit. Ne ei elä hapekkaassa ympäristössä. Penis ja emätin on erilailla rakennetuja.
[/quote]
Itseasiassa myös mies pitäisi hoitaa reinfektion välttämiseksi. Googlaa vaikka.

Vierailija
16/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on valmisteyhteenveto, joka on pakkausselostetta laajempi. http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/354800.pdf

Vierailija
17/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä farmaseuteilla enemmän tietoa lääkkeistä kuin lääkäreillä..
runsas valkovuoto, ei muita oireita. En koe tämän nyt olevan kovin haittaavaa, ja tämähän voi olla myös oireettomana ja löytyä satunnaislöydöksenä, ja hoitua myös itsestään, siksi mietin. En koe tämän tällä hetkellä uhkaavan terveyttäni, eikä oikein missään (luotettavalla) sivulla ollu tietoa mitä haittaa tästä hoitamattomana on.
Ei ole miestä hoidettu, eikä miehen hoitoon yleensä ole tarvetta.. -ap

Vierailija
18/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaita nää "lekurit". Ei täällä kannata mitää kysyä, joutuu pian teholle. Sitä paitsi tuon kuurin aikana ei seksiä ollenkaan.

Vierailija
19/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, juo vappuna alkoholitonta simaa ja aloita se kuuri. Piileväkin voi pahentua nopeasti, ja vietätkin sitten alkukesän sairaalassa, ellet aloita nyt. Päätät itse otatko riskin, mutta kukaan oikea farmaseutti tai lääkäri ei suosittele hoidon viivästystä vain Vapun takia.

Vierailija
20/21 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellesi voi tulla hajuongelmia yms oireita jos et nyt hoida itseäsi ja päästät sen pidemmälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan