Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinnumeron kysyminen liikkeiden kassalla

Vierailija
04.01.2022 |

Mitä mieltä olette siitä, että nykyään kysellään liikkeiden kassalla puhelinnumeroa, jolla tunnistetaan jäsenyys. Joo, helpottaa ettei tarvitse kanniskella kaiken maailman kortteja mutta ei se ole kiva luetella omaa numeroa kaikkien kuulen. Varsinkin jos takana on pitkä jono ja nyt maskien ja pleksien aikaan, numero pitää melkein huutaa, että kassa kuulee sen. Joo, tiedän ettei ole pakko sitä sanoa, mutta mietin, onko se edes näin tiukentuneen tietosuojalain mukaan asiallista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siihen estettä ole, jos itse numerosi sanot. Lakihan koskee sitä toista osapuolta, mutta olet itse kyseiseen käyttötarkoitukseen numerosi antanut, niin tiedon tallentaminen ok. Itseäni ei ainakaan haittaa yhtään.

Vierailija
2/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kassalla? Eikö riitä ajokortin tms. viivakoodi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laittoi kerran kaveripyynnön Fb:ssä tuntematon mies. Kun kysyin mistä tunnetaan, kertoo että oli jäljittänyt mut numerolla. Oli kuullut sen juurikin kassalla. Sen jälkeen en ole numeroa kailottanut missään. Saa jäädä edut saamatta.

Vierailija
4/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindex, Rusta, Ohlsson jne.

Vierailija
5/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita lapulle se numero ja näytä kassalle.

Vierailija
6/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Rusta kehtaa olla olemassa? Tuo nimi on niin hirveä.

Vierailija
7/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita lapulle tai näytä kännystä jos et halua ääneen kailottaa

Vierailija
8/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siihen estettä ole, jos itse numerosi sanot. Lakihan koskee sitä toista osapuolta, mutta olet itse kyseiseen käyttötarkoitukseen numerosi antanut, niin tiedon tallentaminen ok. Itseäni ei ainakaan haittaa yhtään.

Joo, toki se asiakastietoihin tallennetaan luvan kanssa, mutta sen kertominen koko kaupan kuulleen ei ole niin asiallista.

Vierailija
9/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rusta on ruotsia ja tarkoittaa pistää järjestykseen, esim. tavaroita. Joten sinällään ihan looginen nimi, vaikka ei kauneimmasta päästä.

Vierailija
10/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itsekin ihmetellyt, enkä pidä siitä että sen joutuu siinä kailottamaan kaikkien kuullen. Jatkossa aion pyytää paperinpalan johon voin sen kirjoittaa.

Vierailija
11/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toki se asiakastietoihin tallennetaan luvan kanssa, mutta sen kertominen koko kaupan kuulleen ei ole niin asiallista.

Sen jälkeen ei tarvitse myöskään ihmetellä, mistä puhelinmyyjät ovat saaneet puhelinnumerosi. Riittää, että puhelinmyyjällä on luovutushetkellä ollut edes jonkinlainen näennäinen sidossuhde kyseiseen liikkeeseen. Liikkeet ovat ilmeisesti löytäneet suoramarkkinointikieltojen ja salaisten puhelinnumeroiden kiertämiseen uuden keinon, joka toimii täsmälleen siksi, etteivät asiakkaat ymmärrä kyseenalaistaa tiettyjä menettelytapoja silloin, kun ne esitetään riittävän härskisti mukamas itsestään selvinä rutiineina.

Olen kerran asuinmaassani ja kerran sen naapurimaassa jättänyt muutaman kympin ostokset kassalle, kun minua satunnaisena käteisasiakkaana yritettiin vaatia jättämään yhteystietoni. Tämä tapahtui niin kauan sitten, että nykyisestä "uudesta normaalista" ei vielä silloin tiedetty mitään. Sanoin kassalle selvästi, että en suostu henkilötietojeni väärinkäyttöön eikä minulla ole mitään velvollisuutta alistua siihen. Samat tai vastaavat tavarat löytyivät myös toisesta kaupasta muutaman sadan metrin päässä.

Vierailija
12/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle laittoi kerran kaveripyynnön Fb:ssä tuntematon mies. Kun kysyin mistä tunnetaan, kertoo että oli jäljittänyt mut numerolla. Oli kuullut sen juurikin kassalla. Sen jälkeen en ole numeroa kailottanut missään. Saa jäädä edut saamatta.

Annoitko sille piparia?

Vierailija
13/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoitko sille piparia?

Ilmeisesti kuuluu sun tapoihin antaa randomeille hyypiöille.

Vierailija
14/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen ei tarvitse myöskään ihmetellä, mistä puhelinmyyjät ovat saaneet puhelinnumerosi. Riittää, että puhelinmyyjällä on luovutushetkellä ollut edes jonkinlainen näennäinen sidossuhde kyseiseen liikkeeseen. Liikkeet ovat ilmeisesti löytäneet suoramarkkinointikieltojen ja salaisten puhelinnumeroiden kiertämiseen uuden keinon, joka toimii täsmälleen siksi, etteivät asiakkaat ymmärrä kyseenalaistaa tiettyjä menettelytapoja silloin, kun ne esitetään riittävän härskisti mukamas itsestään selvinä rutiineina.

Olen kerran asuinmaassani ja kerran sen naapurimaassa jättänyt muutaman kympin ostokset kassalle, kun minua satunnaisena käteisasiakkaana yritettiin vaatia jättämään yhteystietoni. Tämä tapahtui niin kauan sitten, että nykyisestä "uudesta normaalista" ei vielä silloin tiedetty mitään. Sanoin kassalle selvästi, että en suostu henkilötietojeni väärinkäyttöön eikä minulla ole mitään velvollisuutta alistua siihen. Samat tai vastaavat tavarat löytyivät myös toisesta kaupasta muutaman sadan metrin päässä.

Puhelin Robinsonille tehty suoramarkkinointikielto toimii loistavasti.

Vierailija
15/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei tarvitse sanoa, eikä tarvitse ottaa kanta-asiakas korttia. Voi sanoa että sähköposti on, jos välttämättä haluaa jotain tietoa firmalta. Ja voi sanoa että haluaisi että muillakin asiakkailla on mahdollisuus etuihin ilman kanta-asiakkuutta, koska ei halua tietojen keräämistä (tietoja on käytetty väärin eri firmoissa) ja haluaa edistää tasa-arvoa. Osalla firmoista on erittäin kallis normaalihinta, ja sitten pakotetaan kanta-asiakkuuteen.

Vierailija
16/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoitko sille piparia?

Baarissahan ne on kaikki randomeita, mutta parin kaljan jälkeen jo hyviä tuttuja. Ei se järvi siitä kulu vaikka siellä pikkusen soutaa

Vierailija
17/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firman edellinen nimi oli Hong Kong, Eli voidaan sanoa että ei paljon paremmaksi vaihtamalla muuttunut.

Vierailija
18/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firman edellinen nimi oli Hong Kong, Eli voidaan sanoa että ei paljon paremmaksi vaihtamalla muuttunut.

Ruotsissa aina ollut Rusta. Varmaan Ruotsalaisten korvaan ihan normaalin kuuloinen sana, uskoisin.

Vierailija
19/19 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoitko sille piparia?

Baarissahan ne on kaikki randomeita, mutta parin kaljan jälkeen jo hyviä tuttuja. Ei se järvi siitä kulu vaikka siellä pikkusen soutaa

Just joo. Taidat olla niitä hyypiöitä, jotka kyttää numeroita kassoilla, ahdistelee ja stalkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän