Jatkuva polvikipu töissä
Muita joilla sama ongelma? Teen liikkuvaa työtä. Jo parin vuoden ajan ongelmana on ollut se, että polvet kipeytyvät loppupäivästä ja naksahtelevat. Nilkoissa sama homma. Myös sääret (ei pohkeet) ovat kipeät. Pahimpina päivinä kipu jatkuu kotona sängyssä, jaloissa myös outoa kihelmöintiä silloin.
Olen myös huomannut että kyykistyminen sattuu joten joudun laskeutumaan lattialle melkein sivuttain makaamaan.
Työkenkinä tällä hetkellä urheilumerkin lenkkarit. Aiemmat kengät oli liikkeessä myyjän kanssa valitut, ne vaihdoin pois kun luulin kivun aiheutuvan vääristä kengistä. Voihan asia silti olla niin.
Kommentit (8)
Ruokavalio, liikunta ja lepo.
Polvinivelen oireillessa pitäisi alkaa vahvistamaan niveltä ympäröiviä lihaksia, eli taka- ja etureittä, pohkeita ja pakaroita. Varsinkin pakaralihas vaikuttaa koko alaraajan toimintaan vahvasti.
Kenkiä kannattaa myös vaihdella päivän aikana.
Ylipaino ja ikä tekee mulla saman. Ja luulisin että jalat ovat olleet kauan virheasennossa. Johtuen selästä ym. Eli loputon kierre. Polvi huutaa usein hoosiannaa ja juurikin nilkat/sääret särkee. Nestekierto ei toimi oikein.
Mulla on auttanut mukavasti se, että käytän paljasjalkakenkiä sisätiloissa. Oon siis koulussa töissä niin onnistuu. Ulkona ei voi tällai talvella niin kyllä heti huomaa jaloissa ja selässä kun seisoo pihalla vaikka tunninkin
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino ja ikä tekee mulla saman. Ja luulisin että jalat ovat olleet kauan virheasennossa. Johtuen selästä ym. Eli loputon kierre. Polvi huutaa usein hoosiannaa ja juurikin nilkat/sääret särkee. Nestekierto ei toimi oikein.
Mulla on auttanut mukavasti se, että käytän paljasjalkakenkiä sisätiloissa. Oon siis koulussa töissä niin onnistuu. Ulkona ei voi tällai talvella niin kyllä heti huomaa jaloissa ja selässä kun seisoo pihalla vaikka tunninkin
Itselläni ei ole ylipainoa ja ikää alle 30v. Kaipa olen tosi nopeasti onnistunut pilaamaan kroppani.
Varmaan pakko hankkia toinen pari kenkiä töihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa?
Ei ollenkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä työterveyslääkäri sanoo?
Kesällä kävin muuten vain tarkistuksessa niin lääkäri sanoi että sormien nivelissä on turvotusta. Käski ottaa yhteyttä jos vaiva vaatii leikkaushoitoa... Jalkakivuista kerroin mutten sanonut että on päivittäistä.
Ap
Ylipainoa?