Lapin koronatartunnoista yli puolet todettiin matkailijoilla
Joulukuun viimeisellä viikolla Lapin sairaanhoitopiirin alueen koronatartunnoista yli puolet todettiin matkailijoilla, kertoo sairaanhoitopiiri tiedotteessaan. Suurin osa matkailijoiden koronatartunnoista todettiin kotimaisilla matkailijoilla.
Eniten koronatartuntoja todettiin Kittilässä ja Rovaniemellä. Kittilän kunnan 225 tartunnasta vain 26 todettiin paikkakuntalaisilla. Kittilässä sijaitsee suosittu Levin laskettelu- ja hiihtokeskus.
Kommentit (25)
Ollaan omassa kuplassa..
Niin varmaan.
1000 paikallista ja 30.000 turistia
Suurin osa matkailijoiden koronatartunnoista todettiin kotimaisilla matkailijoilla.
Ette sitten malttaneet pysyä pk-seudulla?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan omassa kuplassa..
Niin varmaan.
Kusipääkuplassa. Minä. Minäminä.
Just. Ei voi mennä sukulaisiin tartuttamaan, niin mennään sitten hiihtämään.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa matkailijoiden koronatartunnoista todettiin kotimaisilla matkailijoilla.
Ja nämäkin oli lähes kaikki HELLsingistä.
19.12.
Levi otti tiukan linjan – koronapassi vaaditaan jopa välinevuokraamossa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bebe2ee8-412b-4d9e-bcd4-328a0410514b
"Levin yritykset saavat Pesosen mukaan itse päättää, ottavatko ne koronapassin käyttöön. Hän sanoo, että passi on otettu käyttöön laajalti esimerkiksi ravintoloissa.
– Nythän tietysti olemme siirtyneet leviämisalueeksi. Koronapassilla pääsee rajoituksista, mitä se leviämisalue muuten toisi. Olemme saaneet myös viestejä monilta asiakkailtamme, jotka ovat tervehtineet tätä ilolla. He kokevat olevansa turvassa, kertoo Pesonen."
Hyvin toimi taas passi 😂😂
Eipä yhtään porukkaa ollu Rovaniemen lentoasemalla. Kuin sillit suolassa.
Näin Inarin kunnanjohtaja kaksi vuotta sitten:
Mitä haluatte sanoa Lappiin suuntaaville ihmisille tai sitä harkitseville?
– Nyt ei ole oikea aika tulla Lappiin. Toivotamme teidät tervetulleiksi heti, kun tämä epidemia on ohi.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006448599.html
Epidemia on nyt kaikkea muuta kuin ohi, ja silti Lappiin saa tulla muualta maasta ja jopa ulkomailta ihan vapaasti. Miksi?
Eivät ole viitsineet perua reissua pikkunuhan takia.
Vierailija kirjoitti:
19.12.
Levi otti tiukan linjan – koronapassi vaaditaan jopa välinevuokraamossa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bebe2ee8-412b-4d9e-bcd4-328a0410514b
"Levin yritykset saavat Pesosen mukaan itse päättää, ottavatko ne koronapassin käyttöön. Hän sanoo, että passi on otettu käyttöön laajalti esimerkiksi ravintoloissa.
– Nythän tietysti olemme siirtyneet leviämisalueeksi. Koronapassilla pääsee rajoituksista, mitä se leviämisalue muuten toisi. Olemme saaneet myös viestejä monilta asiakkailtamme, jotka ovat tervehtineet tätä ilolla. He kokevat olevansa turvassa, kertoo Pesonen."
Hyvin toimi taas passi 😂😂
Tuon jälkeen tuli kovempia rajoituksia.
Mulla on omainen Rovaniemellä hoitokodissa. Tätä ennen ei ole ollut yhtään koronaa osastolla, mutta nyt on yhdellä asukkaalla. Jännästi näin lomien jälkeen.. on taidettu etelästä käydä vähän morjenstamassa ja tuotu samalla vähän virusta tuliaisiksi.
Oho, ei ois uskonut?