Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten työpaikat katoavat - miehet syrjääntyy

Vierailija
24.04.2015 |

Perinteiset miesten työpaikat katoavat Suomesta. Nuori mies menisi töihin telakalle tai metallipajaan tai alkaisi ajaa rekkaa. Näitä töitä ei enää niin ole. Rekkakuskitkin palkataan nykyisin Virosta kuten Itella tekee.Sosionomin titteli ja työt eivät kaikkia kiinnosta eikä kaikista edes ole paperinpyörittelyyn. IT-insinööritkin saavat töitä vain jos ovat tarpeeksi lahjakkaita. Naisille sensijaan on pajonkin vaihtoehtoja ja naisten työpaikat lisääntyvät huimaa vauhtia.

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:04"]

Koska käyt töissä rahan takia.

[/quote]

Aa... Okkei... Olen joskus lukenut kommunismista ja se taisi kaatua omaan mahdottomuuteensa. Kiinakaan ei taitaisi toimina kommunistisena valtiona, ellei siellä kapitalistit pyörittäisi talouden rattaita.

Itse henkilökohtaisesti voisin luopua kokonaan valuutan käytöstä ja voisimme palata takaisin vaihtokauppa-aikaan. Harmi vain, kun Lidl ei huoli vaikka parin tunnin varastohommia vastineeksi siitä, että saisin viedä ruokaa kotiin. Tai että veisin sinne itse lypsettyä maitoa, jotta saisin vaikkapa leipää.

[/quote]

En ole kommari vaikka kuina luulet sellaista. Liberaali anarkistihippi on lähempänä totuutta.

[/quote]

Mutta silti olet sitä mieltä, että olen hävytön ja ahne sika, koska haluan rahaa siitä, että annan aikaani työnantajalle, joka myös saa rahaa sen takia, että olen siellä töissä? Joista sitten sekä minä, että työnantaja maksetaan valtiolle veroja, joilla pyöritetään politiikkojen tilipusseja? Ja lopun rahan kulutan niin, että muutkin firmat saa itselleen lisää rahaa, josta hekin maksaa taas veroja, jnejnejne.

Vierailija
82/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vain kiva tietää, että mitä ihmettä teen väärin, kun saan paskaisen lopun, vaikka mielestäni toimin juuri niin, niinkuin kuuluisikin toimia :D Kulutan, mutta en velkaannu, valtio tekee sen kyllä puolestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:20"]

Mitkä ihmeen miesten työt? Kaikki työt on ihan sukupuolineutraaleja.

[/quote]En itse haluaisi mennä miehenä töihin lastentarhaan tai kouluihin, koska pedarihysteria ja naisten ennakkoluulot. Ei kaikki työt ole sukupuolineutraaleja.

[/quote]

Tällä hetkellä päiväkodeissa ja kouluissa työskentelevät miehet lynkataan pedofiliaepäilyjen vuoksi? Täällä on varmaan aika monta naista töissä noilla työpaikoilla, jotka osaavat sanoa, kohtaavatko heidän miespuoliset kollegansa moista.

[/quote]Pedarihysteria on ihan todellista, en menisi ikinä noihin hommiin, ei pää kestäisi, olen mielummin työtön tai pummi kuin menen noihin töihin.

Vierailija
84/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitten haluaisit tehdä?

Vierailija
85/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:32"]

[/quote]

Aa... Okkei... Olen joskus lukenut kommunismista ja se taisi kaatua omaan mahdottomuuteensa. Kiinakaan ei taitaisi toimina kommunistisena valtiona, ellei siellä kapitalistit pyörittäisi talouden rattaita.

Itse henkilökohtaisesti voisin luopua kokonaan valuutan käytöstä ja voisimme palata takaisin vaihtokauppa-aikaan. Harmi vain, kun Lidl ei huoli vaikka parin tunnin varastohommia vastineeksi siitä, että saisin viedä ruokaa kotiin. Tai että veisin sinne itse lypsettyä maitoa, jotta saisin vaikkapa leipää.

[/quote]

En ole kommari vaikka kuina luulet sellaista. Liberaali anarkistihippi on lähempänä totuutta.

[/quote]

Mutta silti olet sitä mieltä, että olen hävytön ja ahne sika, koska haluan rahaa siitä, että annan aikaani työnantajalle, joka myös saa rahaa sen takia, että olen siellä töissä?

[/quote]

Kyllä. Pidän sen lisäksi myös työnantajaa häikäilemättömänä hyväksikäyttäjänä ja riistäjäna. Jos jotain tekee, se pitää tehdä ilmaiseksi.

Vierailija
86/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:20"]Mitkä ihmeen miesten työt? Kaikki työt on ihan sukupuolineutraaleja.
[/quote]
Puhuttaessa miesten töistä tarkoitetaan yleensä töitä, joissa miehet ovat enemmistö. Kuten teollisuusduunarit.

Vierailija
87/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta silti olet sitä mieltä, että olen hävytön ja ahne sika, koska haluan rahaa siitä, että annan aikaani työnantajalle, joka myös saa rahaa sen takia, että olen siellä töissä?

[/quote]

Kyllä. Pidän sen lisäksi myös työnantajaa häikäilemättömänä hyväksikäyttäjänä ja riistäjäna. Jos jotain tekee, se pitää tehdä ilmaiseksi.

[/quote]

Millä minä sitten pärjäisin, jos en saisi mitään vastineeksi työpanoksestani? Tämä maailma kun ei pyöri ilman rahaa nykyään. Kyllä sä kuulostat kommunistilta, vaikka koitat esittäytyä liberaalina anarkistina.

Vierailija
88/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Millä minä sitten pärjäisin, jos en saisi mitään vastineeksi työpanoksestani? Tämä maailma kun ei pyöri ilman rahaa nykyään. Kyllä sä kuulostat kommunistilta, vaikka koitat esittäytyä liberaalina anarkistina.

[/quote]

Kommunismi perustuu pakottamiseen. Anarkismi perustuu yksilön vapauteen. Siitä erotat hyvin kahden suuntauksen peruseron.

Itse kannatan yksilön vapautta.

Vierailija
89/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kommunismi perustuu pakottamiseen. Anarkismi perustuu yksilön vapauteen. Siitä erotat hyvin kahden suuntauksen peruseron.

[/quote]Yksilön vapaus on kaunis asia, mutta siihenkin pitää vetää rajat ja jonkun pitää huoli, että niitä rajoja noudatetaan.

Vierailija
90/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:35"]

Mitä sinä sitten haluaisit tehdä?

[/quote]Laitoin juuri saunan lämpimäksi sen nyt tein tossa välissä, mitä tulevaisuudessa rupean tekemään, niin en tiedä. Vaihtoehtoja on monia ja jos saadaan Suomi taas raiteille, niin hommia riittää enemmän kuin jaksaa tehdä.

Vierailija
91/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomessa on aika pitkälle yksilönvapaus. Kukaan ei pakota töihin, ellet halua. Kukaan ei pakota sinua maksamaan vuokraa ja ostamaan ruokaa. Kukaan ei tässä maassa pakota sinua yhtään mihinkään. Mutta sitten ei kannata ihmetellä, jos ei tule apujakaan hirveästi.

Minun yksilönvapauteni on se, että haluan tehdä töitä, josta saan vastineeksi palkkaa, jolla voin ostaa tarpeellisia asioita elämääni. Ja joskus vähän jotain ei niin välttämätöntä.

Vierailija
92/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Yksilön vapaus on kaunis asia, mutta siihenkin pitää vetää rajat ja jonkun pitää huoli, että niitä rajoja noudatetaan.

[/quote]

Aivan. Fyysinen väkivalta pitää kieltää (ilkivalta ei ole väkivaltaa). Kaikki muu pitää kuitenkin sallia.

Vierailija
93/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:05"]

Teknologian kehittyessä ei pidä alkaa itkemään fyysisten, koneella korvattavien töiden perään vaan kehittää uusia työpaikkoja ja innovaatioita. Suomi ei ole mikään otollinen maa alkutuotannolle tai halvalle tehdastyölle, Suomi on tunnettu korkean jalostusasteen tuotteista sekä (ainakin ennen) laadukkaasta koulutuksesta.

[/quote]Ilman muuta pitää uudistua, ei saa jäädä tuleen makaamaan. Mutta ajatus siitä, että kaikki menevät julkiselle vaikka niitä mummojen perseitä pyyhkimään ei toimi, koska talous ei toimi niin, että me kaikki rynnätään julkiselle.

Tätä ei tunnu jotkut ymmärtävän ei sitten millään, he eivät ymmärrä millä rahalla tämä koko maa pyörii.
[/quote]
Sama koskee julkisen sektorin töitä, maailma uudistuu ja leikkauksia tulee, uudistautuakin pitää. Opetuksesta ja terveydenhuollosta olisi mahdollista saada vientituotteita ammattimaisella totetutuksella ja kummatkin alat ovat välttämättömiä sivistysvaltiolle jossa halutaan pitää terveys- ja koulutuserot marginaalisina. Meidän valtio on ottanut lainaa jo pitkään, moni ymmärtää, että meidän hyvinvointi on ja on aina ollutkin keinotekoista, "miesten alat" eivät ole Suomea ennenkään yksinään elättäneet. Vanhusten ja lasten hoitamisen lopettaminen ei ainakaan tuo Suomeen vientiä, kerralla koulutuksen ja terveydenhuollon yksityistäminen ei ainakaan paranna oloja.

Vierailija
94/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:31"]

Eikös miesten pitänyt olla niin fiksuja, että voivat perustaa yrityksen, palkata muita ja saad näin lisää työpaikkoja niille miehille? Mikseivät tee niin? Jos ei taidot riitä, menkööt lähohoitajaksi.

[/quote]

Kaikkien moraali ei vaan taivu siihen, että alkavat itsekkäiksi, muita ihmisiä hyväksikäyttäviksi riistäjiksi.

Vierailija
95/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:15"]

Mun mielestä on vain hyvä, että tämä miesten-naisten työjako tasaantuu. Tekee molemmille sukupuolille hyvää nähdä sitä "vastakkaisen sukupuolen" työmaailmaa. Totuus kun on se, että miehiä tarvitaan hoitotyössä ja naiset ovat rakennushommissa erittäin hyviä työntekijöitä.

[/quote]

Mitä konkreettista hyvää on joutua alalle jolle ei halua ja sanotaan ettei sinun alasi ole enää tarpeellinen. Minusta hoitotyö ei ole tarpeellista en anna sitä enkä sitä myöskään halua.  Mutta opiksi vielä sinulle että luottamus ei kasva sillä että sinut "määrätään" jollekkin alalle. Saat ainoastaan heikommin toivan yhteisön. Olisi minustakin kivaa ja reilua jos pankinjohtajakin kävisi hakemassa kokemusta vaikka siivoustyöstä ja itse voisin olla todella hyvä pankinjohtaja. Realistista se ei ole kuitenkaan.

[/quote]

Ei ole tullut mieleen, että on olemassa miehiä, jotka ihan oikeasti haluavat sinne hoitoalalle? Kukaan ei vieläkään pakota sinua hoitoalalle. Ja toivottavasti ymmärrät kuolla, ennenkuin joudut hoidettavaksi. Minua ainakin harmittaisi vietävästi, että joutuisin vaikka katkenneen jalkani takia tappamaan itseni, kun en arvostaisi hoitotyötä ollenkaan.

Jos koet, että sinusta olisi pankkialalle, niin miksi et lähde opiskelemaan sitten sitä? Ja niissä työpaikoissa, joissa olen ollut, niin siellä on pomotkin joskus ottaneet siivoustarvikkeet käsiinsä ja puunanneet. Tietty he ovat olleet omistajia omissa yrityksissään ja he haluavat antaa kaikkensa omalle firmalle. On muuten tehonnut ja työyhteisö on arvostanut pomoja todella paljon. Työ kuin työ, ei sitä tarvitse pelätä :)

Vierailija
96/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää raksallekaan pääse :( https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1075

Vierailija
97/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:10"] [quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:29"] Enpä tiennytkään että kaikki Suomen naiset on valtiolla töissä. [/quote] No äläpä. Piti oikein miettiä, että missäs minä olen töissä. Viimeksi kun papereita selasin niin ei näytä tämä firma olevan vielä valtion omistuksessa. Tuskin tulee koskaan olemaan. -levyseppä-hitsaaja- [/quote] Ennen huudeltiin, kun mamut vie työpaikat ja naiset, niin nykyään varmaan huudellaan, että naiset vie miestenkin työt :D [/quote] Aloituksessa puhuttiin miesten töiden siirtymisestä ulkomaille. Hyvin ymmärsit lukemasi :D

[/quote]

Uskoakseni neiti/rouva levyseppä-hitsaaja tekee ihan Suomessa töitä. Ja perinteisesti tuota työtä on pidetty miesten työnä. Enkä usko, että kyseinen henkilö on kunnalla tai valtiolla töissä :D

Hyvin luit itse lukemasi ;)

Vierailija
98/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:21"]

Onneksi tähän keskusteluun osallistuvat naiset eivät ole päättämässä tämän maan talousasioista. Suosittelen muuten naisille, että lukee kuinka Kreikassa menee tällä hetkellä, samalla tiellä olemme jos mitään muutosta ei tapahdu.

Voihan se olla, että Suomi oy ab menee lopullisesti konkurssiin, se on sitten naiset kovaa kyytiä meille kaikille jos näin tapahtuu.

[/quote]

Me sentäs yritetään. Menkää te vain valmiiksi parkumaan sinne sohvan nurkalle :D

Vierailija
99/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:26"]

Mieheltä menee työpaikka -> mies syrjäytyy

Mies ei saa naista -> mies syrjäytyy

Naiselta menee työpaikka -> nainen keskittyy harrastuksiin, opiskelee lisää jne.

Nainen ei saa miestä -> nainen keskittyy harrastuksiin, opiskelee lisää jne.

[/quote]Ei tämä niinkään sukupuoliorientoitunutta ole vaan tutkimusten mukaan ihminen syrjäytyy yhteiskunnasta sitä suuremmalla todennäköisyydellä mitä pidempään on työttömänä.

Ja olemme sellaisessa tilanteess tällä hetkellä, että jos emme saa luotua työpaikkoja yksityiselle ja vientiä vetämään, me ollaan aivan kusessa koko kansakunta jos näin tapahtuu.

[/quote]

Mitä sinä olet tehnyt sen eteen, että työpaikkoja tulisi lisää? Paitsi huudellut täällä, että naiset on tyhmiä, kun kaikki tekee hoitoalalla töitä :D Ja pakottavat miehetkin vielä mukaan!

Vierailija
100/122 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:21"]

Onneksi tähän keskusteluun osallistuvat naiset eivät ole päättämässä tämän maan talousasioista. Suosittelen muuten naisille, että lukee kuinka Kreikassa menee tällä hetkellä, samalla tiellä olemme jos mitään muutosta ei tapahdu.

Voihan se olla, että Suomi oy ab menee lopullisesti konkurssiin, se on sitten naiset kovaa kyytiä meille kaikille jos näin tapahtuu.

[/quote]

Me sentäs yritetään. Menkää te vain valmiiksi parkumaan sinne sohvan nurkalle :D

[/quote]No kyllä se naisten parkuminen kohta alkaa kun julkistetaan leikkuulistat.