Miesten työpaikat katoavat - miehet syrjääntyy
Perinteiset miesten työpaikat katoavat Suomesta. Nuori mies menisi töihin telakalle tai metallipajaan tai alkaisi ajaa rekkaa. Näitä töitä ei enää niin ole. Rekkakuskitkin palkataan nykyisin Virosta kuten Itella tekee.Sosionomin titteli ja työt eivät kaikkia kiinnosta eikä kaikista edes ole paperinpyörittelyyn. IT-insinööritkin saavat töitä vain jos ovat tarpeeksi lahjakkaita. Naisille sensijaan on pajonkin vaihtoehtoja ja naisten työpaikat lisääntyvät huimaa vauhtia.
Kommentit (122)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:18"] No kyllä se naisten parkuminen kohta alkaa kun julkistetaan leikkuulistat. [/quote] Minua ei hetkauta suuntaan taikka toiseen. Minä olen yksityisellä sektorilla töissä. [/quote] Senverran voi yksityitäkin hetkauttaa että kun valtio ja kunnat alkavat säästämään niin ensimmäisenä supistetaan hankinnoissa.
[/quote]
Meidän firma ei ole millään lailla valtion/kunnan alihankkijalistalla. Täysin itsenäisesti, jo useamman vuosikymmenen pyörinyt perheyritys.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:18"]
No kyllä se naisten parkuminen kohta alkaa kun julkistetaan leikkuulistat.
[/quote]
Minua ei hetkauta suuntaan taikka toiseen. Minä olen yksityisellä sektorilla töissä.
[/quote]
Ahneella (eli sulla) on paskainen loppu. Se pätee tässäkin tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:30"]
Sehän on hienoa, eikö se olisi hienoa jos muillakin firmoilla menisi yhtä hyvin? Miksi se on ilonaihe joillekin kun firmoja menee konkurssiin ja ihmiset joutuvat työttömiksi, en oikein ymmärrä.
[/quote]
Nyt voisit näyttää minulle ketjusta pari kohtaa:
a) Missä olen väittänyt, että kaikkien kuuluisi mennä julkiselle sektorille töihin
b) Missä olen ilakoinut siitä, että firmat kaatuu ja ihmiset menettävät työpaikkansa?
Se ei ole minun vikani, jos kaatuneiden firmojen johto on niin heikkoa ainesta, etteivät he saa tuottavaa toimintaa Suomessa tehtyä. Se ei ole minun vikani, että osakkaat repivät isoja osinkoja, johtoportaan palkkoja suurennetaan samalla, kun porukkaa potkitaan pihalle. Se ei ole minun vikani, että jossain Kiinassa työ maksaa 10-osan siitä, mitä se Suomessa maksaa. Se ei ole minun vikani, että olet saanut potkut. Sekään ei ole minun vikani, ettet keksi mitään itsellesi sopivaa työtä ja tähtää sinne. Se ei ole minun vikani, jos koet työttömyyden olevan kohdallasi onnistunut ratkaisu samalla, kun huudat ettei julkinen sektori kestä enää kuormitusta.
[/quote]Eihän se sinun vikasi ole, mutta enpä nyt jaksa ottaa kaikkea omaan piikkiin, jos asiat hoidetaan tässä maassa ihan päin helvettiä ja on lama.
Minun kaveri oli muuten samanlainen kuin sinä, asenne oli että hän ei joudu ikinä työttömäksi ja aina pyyhkii hyvin. Häneltä meni firma konkurssiin ja satojen tuhansien velat jäi, sieltä korkealta voi tippua lujaa alas ja kyllä se monet pistää aika nöyräksi kun näin tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:21"]
Onneksi tähän keskusteluun osallistuvat naiset eivät ole päättämässä tämän maan talousasioista. Suosittelen muuten naisille, että lukee kuinka Kreikassa menee tällä hetkellä, samalla tiellä olemme jos mitään muutosta ei tapahdu.
Voihan se olla, että Suomi oy ab menee lopullisesti konkurssiin, se on sitten naiset kovaa kyytiä meille kaikille jos näin tapahtuu.
[/quote]Miksi et suosittele sitä miehille? Miksi vain naisille? Tiesitkö, että naiset ovat nykyään keskimäärin miehiä koulutetumpia.
[/quote]Tiedän tämän, alat mihin naiset kouluttautuvat ovat suora tie monille työttömyyskortistoon.
[/quote]Miesten työttömyys sattuu olemaan korkeampaa kuin naisten, tosin on pienenemässä, mutta kuitenkin. Ja etkö juuri valittanut täällä, että naiset vievät miesten työt?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:42"]
[/quote]
Minua ei hetkauta suuntaan taikka toiseen. Minä olen yksityisellä sektorilla töissä.
[/quote]
[/quote]
Miten olen ahne? Koska olen yksityisellä työnantajalla töissä? En kuormita edes terveydenhuoltoa, sillä työnantaja maksaa sen minulle. Ja ihan pyytämättä on tämä etu tullut. Enkä edes tienaa satoja tuhansia duunissani, mutta sen verran kivasti kuitenkin, ettei tarvitse nälkää nöhdä ja ihan joka ikistä senttiä laskea. Enkä enempää tarvitsekaan. Monet alallani kokevat, että työstä maksetaan liian vähän. Itse koen, että työn vaativuus ja palkka vastaavat toisiaan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:45"]
Minun kaveri oli muuten samanlainen kuin sinä, asenne oli että hän ei joudu ikinä työttömäksi ja aina pyyhkii hyvin. Häneltä meni firma konkurssiin ja satojen tuhansien velat jäi, sieltä korkealta voi tippua lujaa alas ja kyllä se monet pistää aika nöyräksi kun näin tapahtuu.
[/quote]
Harmi kaverisi puolesta. Jos tuo firma menisi nurin, niin jäisin vain työttömäksi. Ei minulla ole edes velkaa, juurikin näistä ajoista johtuen. Kun talous taas paranee, niin sitten ehkä uskalla ottaa asuntolainan. Näinä aikoina nounou, vaikka firmalla todellakin menee hyvin. Ja jotain on tehty oikeinkin, kun kerta lamassa on myynti kasvanut :)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:51"]Lähihoitajia tarvitaan ja se työ sopii oikein hyvin miehillekin!
[/quote]
Ei kunnat niitä palkkaa kun säästetän. Töitä olis joo mutta ei palkata.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:40"]
Onneksi tähän keskusteluun osallistuvat naiset eivät ole päättämässä tämän maan talousasioista. Suosittelen muuten naisille, että lukee kuinka Kreikassa menee tällä hetkellä, samalla tiellä olemme jos mitään muutosta ei tapahdu.
Voihan se olla, että Suomi oy ab menee lopullisesti konkurssiin, se on sitten naiset kovaa kyytiä meille kaikille jos näin tapahtuu.
[/quote]Miksi et suosittele sitä miehille? Miksi vain naisille? Tiesitkö, että naiset ovat nykyään keskimäärin miehiä koulutetumpia.
[/quote]Tiedän tämän, alat mihin naiset kouluttautuvat ovat suora tie monille työttömyyskortistoon.
[/quote]Miesten työttömyys sattuu olemaan korkeampaa kuin naisten, tosin on pienenemässä, mutta kuitenkin. Ja etkö juuri valittanut täällä, että naiset vievät miesten työt?
[/quote]Ei täällä kukaan ole sellaista valittanut, tottakai tälläisessä tilanteessa naisia on enemmän töissä, jos yli 100 000 teollista työpaikkaa on kadonnut ulkomaille, ne ovat niitä miesvaltaisia. Julkisen puolen työt ovat suojatumpia, mutta koko homman pointti on siinä, että jonkun ne julkisen puolen hommat pitää kustantaa, meno ei siis voi jatkua näin.
Vienti ja yksityinen puoli kustantaa kaiken tässä maassa, ymmärrätkö, kaikki maksetaan näillä tuloilla, siis aivan kaikki. 100 000 työpaikkaa ja sen mukana verotuloja, kun katoaa tuollainen määrä, niin jos meno jatkuu samanlaisena Suomi yksinkertaisesti romahtaa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 20:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miten olen ahne? Koska olen yksityisellä työnantajalla töissä?
[/quote]
Koska käyt töissä rahan takia.
Teknologian kehittyessä ei pidä alkaa itkemään fyysisten, koneella korvattavien töiden perään vaan kehittää uusia työpaikkoja ja innovaatioita. Suomi ei ole mikään otollinen maa alkutuotannolle tai halvalle tehdastyölle, Suomi on tunnettu korkean jalostusasteen tuotteista sekä (ainakin ennen) laadukkaasta koulutuksesta.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:04"]
[/quote]
Aa... Okkei... Olen joskus lukenut kommunismista ja se taisi kaatua omaan mahdottomuuteensa. Kiinakaan ei taitaisi toimina kommunistisena valtiona, ellei siellä kapitalistit pyörittäisi talouden rattaita.
Itse henkilökohtaisesti voisin luopua kokonaan valuutan käytöstä ja voisimme palata takaisin vaihtokauppa-aikaan. Harmi vain, kun Lidl ei huoli vaikka parin tunnin varastohommia vastineeksi siitä, että saisin viedä ruokaa kotiin. Tai että veisin sinne itse lypsettyä maitoa, jotta saisin vaikkapa leipää.
Suomesta on hävinnyt 160 000 teollisuuden työpaikkaa. EI pidä ihmetellä miksi moni mies on ilman työtä.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:05"]
Teknologian kehittyessä ei pidä alkaa itkemään fyysisten, koneella korvattavien töiden perään vaan kehittää uusia työpaikkoja ja innovaatioita. Suomi ei ole mikään otollinen maa alkutuotannolle tai halvalle tehdastyölle, Suomi on tunnettu korkean jalostusasteen tuotteista sekä (ainakin ennen) laadukkaasta koulutuksesta.
[/quote]Ilman muuta pitää uudistua, ei saa jäädä tuleen makaamaan. Mutta ajatus siitä, että kaikki menevät julkiselle vaikka niitä mummojen perseitä pyyhkimään ei toimi, koska talous ei toimi niin, että me kaikki rynnätään julkiselle.
Tätä ei tunnu jotkut ymmärtävän ei sitten millään, he eivät ymmärrä millä rahalla tämä koko maa pyörii.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:10"]
Tätä ei tunnu jotkut ymmärtävän ei sitten millään, he eivät ymmärrä millä rahalla tämä koko maa pyörii.
[/quote]
No kyllä tässä ketjussa varmasti kaikki ymmärtävät, että Suomen talous ei pyöri julkisella :D Sä et vain taida tajuta sitä, että me tajutaan.
Suomesta on hävinnyt 160 000 teollisuuden työpaikkaa. EI pidä ihmetellä miksi moni mies on ilman työtä.
[/quote]Eikä pidä ihmetellä jos maa pyörii tällä hetkellä velkarahalla, jotkut luulee että sitä velkaa voi ottaa loputtomiin.
Mitkä ihmeen miesten työt? Kaikki työt on ihan sukupuolineutraaleja.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:20"]
[/quote]En itse haluaisi mennä miehenä töihin lastentarhaan tai kouluihin, koska pedarihysteria ja naisten ennakkoluulot. Ei kaikki työt ole sukupuolineutraaleja.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:04"]
[/quote]
Aa... Okkei... Olen joskus lukenut kommunismista ja se taisi kaatua omaan mahdottomuuteensa. Kiinakaan ei taitaisi toimina kommunistisena valtiona, ellei siellä kapitalistit pyörittäisi talouden rattaita.
Itse henkilökohtaisesti voisin luopua kokonaan valuutan käytöstä ja voisimme palata takaisin vaihtokauppa-aikaan. Harmi vain, kun Lidl ei huoli vaikka parin tunnin varastohommia vastineeksi siitä, että saisin viedä ruokaa kotiin. Tai että veisin sinne itse lypsettyä maitoa, jotta saisin vaikkapa leipää.
[/quote]
En ole kommari vaikka kuina luulet sellaista. Liberaali anarkistihippi on lähempänä totuutta.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:20"]
[/quote]En itse haluaisi mennä miehenä töihin lastentarhaan tai kouluihin, koska pedarihysteria ja naisten ennakkoluulot. Ei kaikki työt ole sukupuolineutraaleja.
[/quote]
Tällä hetkellä päiväkodeissa ja kouluissa työskentelevät miehet lynkataan pedofiliaepäilyjen vuoksi? Täällä on varmaan aika monta naista töissä noilla työpaikoilla, jotka osaavat sanoa, kohtaavatko heidän miespuoliset kollegansa moista.