Kun muodostetaan uusperhe jossa joku jäsenistä
allerginen eläimelle niin miten toimitaan jos mukaan olisi tulossa se allergisoiva eläin?
Kommentit (33)
1) koetetaan siedättyykö 2) annetaan allergialääkettä 3) lemmikki siirtyy lasten toisen vanhemman kotiin 4) lemmikistä luovutaan.
Av- logiikalla se meneen näin: jos lemmikki on aikuisen, esim. äitipuolen, siitä hankkiudutaan tietenkin eroon. Jos lemmikki puolestaan on lasten, se pidetään. Itse henk. koht en luopuisi lemmikistäni eli en muuttaisi yhteen ihmisten kanssa, jotka eivät voi lemmikkini kanssa elää.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:06"]Meillä lähti kissa pois, tietenkin. Olihan se kova pala pojalle, mutta sai tilalle ehjän perheen.
[/quote]
Missä mielessä se perhe on ehjä? Aikuiset voi lässyttää mitä tykkäävät, mutta ei lapselle kukaan korvaa sitä omaa isää/äitiä, eikä perhe tule ehyeksi sillä, että on 2 aikuista. Lapsi voi sopeutua ja tulla hyvinkin toimeen, mutta aika varmasti jos kysyisit pojaltasi kenen kanssa sun pitäis olla poika tahtoisi vanhempansa yhteen.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:07"]
Ei muodosteta uusperhettä. Ne eivät muutenkaan toimi. Aikuiset seurustelkoot milloin se sopii mutta lasten koti on lasten koti. Sinne ei vieraita aikuisia tarvita.
nim. kokenut sekä lapsena että aikuisena
[/quote]
joo, älä päästä ketään vierasta koskaam kotiisi. Bunkkeroidu. Elämä on turvallisempaa.
[/quote]
Kuulepas, tulehan sitten huutelemaan kun olet itse kärsinyt ryyppäävästä ja lähentelevästä isäpuolesta omassa kodissasi, äitisi silmien alla.
Uusperheet eivät toimi eikä ole lasten asia katsella vieraita aikuisia kotonaan ASUMASSA. Ymmärrätkö eron? Sellaisen ihmisen joka on hankkinut lapsia velvollisuus on ensisijaisesti niille lapsille.
Pidä sinä vain kotisi hotellina, palautteen tulet saamaan kun lapsesi ovat aikuisia.
Meidän uusperheessä minä tulin kissalle allergiseksi ja kissalle etsittiin uusi koti. Ihan sama juttu, jos joku lapsista olisi tullut allergiseksi; olkoon lapsi sitten yhteinen tai miehen. Kissaa päästään katsomaan halutessamme, hyvä näin. Ja kissa oli minun, ei lasten.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:32"]
Ei muodosteta uusperhettä. Ne eivät muutenkaan toimi. Aikuiset seurustelkoot milloin se sopii mutta lasten koti on lasten koti. Sinne ei vieraita aikuisia tarvita.
[/quote]
joo, älä päästä ketään vierasta koskaam kotiisi. Bunkkeroidu. Elämä on turvallisempaa.
[/quote]
Kuulepas, tulehan sitten huutelemaan kun olet itse kärsinyt ryyppäävästä ja lähentelevästä isäpuolesta omassa kodissasi, äitisi silmien alla.
Uusperheet eivät toimi eikä ole lasten asia katsella vieraita aikuisia kotonaan ASUMASSA. Ymmärrätkö eron? Sellaisen ihmisen joka on hankkinut lapsia velvollisuus on ensisijaisesti niille lapsille.
Pidä sinä vain kotisi hotellina, palautteen tulet saamaan kun lapsesi ovat aikuisia.
[/quote]
Jos sulla on tuollaiset kokemukset niin älä silti yleistä. Itselläni on ihana isäpuoli ja olen itse ollut lähi-äitipuolena yli 16v. Eivät kaikki uusperheet ole huonoja, hyvinvoiviakin löytyy. Ihan samalla kuin ydinperheissä on niitä ikäviä tapauksia.
Mikäs AP:n tilanne on? Kenen lemmikki?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:32"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos sulla on tuollaiset kokemukset niin älä silti yleistä. Itselläni on ihana isäpuoli ja olen itse ollut lähi-äitipuolena yli 16v. Eivät kaikki uusperheet ole huonoja, hyvinvoiviakin löytyy. Ihan samalla kuin ydinperheissä on niitä ikäviä tapauksia.
[/quote]
Niin, mutta av:llahan kaikki menee näin:
itsellä on huono kokemus uusperheestä => kaikki uusperheet on perseestä
itsellä on huono kokemus anopista => kaikki anopit on perseestä
itsellä huono kokomus miehistä => kaikki miehet perseestä
Jos juuri sinulla on huonoja kokemuksia uusperheestä, niin se ei silti ole riittävä syy tyrmätä koko mallia ikäänkuin se ei lähtökohtaisesti voisi toimia. Minun perheessä oli vaikeaa sopeutua kun äitipuoli lapsineen muutti meille, sillä perheemme olivat hyvin erilaisia. Nykyään olen iloinen kuitenkin siitä ja rakastan äitipuoltani niinkuin perheenjäsentä, en kuitenkaan samoin kuin omaa äitiäni. Meidän perheemme oli lopulta parempi ja yhtenäisempi uusperheenä, kaikkien alkuvaikeuksien jälkeen. Tottakai se on lapsille aluksi vaikeaa, ja eikä lapsien elämään voi tuoda ketä tahansa. Minä olen onnellisempi kun näen että isäni on onnellisempi äitipuoleni kanssa, aika nuorikin lapsi voi oppia näkemään sen niin.
Jos on mahdollista saada lemmikki sijoitettua toisen vanhemman tai muun läheisen luo, niin lapset voivat käydä katsomassa ja tietävät että eläimellä on hyvä koti.
Jos yleistetään, niin uusperhe on lapsille henkisesti paljon vaikeampi viritelmä, kuin ydinperhe tai yh-vanhemman perhe. Poikkeuksia on aina, mutta enpä itse lähtis lottoamaan. Seurustella voi ilman yhteenmuuttoakin.
Tällaisissa tilanteissa ei muodosteta uusperhettä. Itselleni oma lemmikkini on myös perheenjäsen.
Joko ei muodosteta uusperhettä, tai sitten aikuiset joustavat. Lapsia ei IKINÄ laiteta maksumiehiksi aikuisten seurustelusuhteissa!!!
Eli jos lemmikki on lapsen, hän saa sen pitää ilman mitään mutinoita ja aikuiset tapailevat sitten omalla ajallaan jossain muualla kuin lapsen kodissa. Jos lemmikki on lapsettoman aikuisen, hän voi valita hankkiiko lemmikilleen uuden kodin, vai jatkuuko seurustelu eri osoitteissa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 09:06"]Meillä lähti kissa pois, tietenkin. Olihan se kova pala pojalle, mutta sai tilalle ehjän perheen.
[/quote]
Ehjän perheen?