Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mieheni narsisti tai jotain

Vierailija
04.01.2022 |

Tilanne on siis se, että aviovuosia on n. 3 ja lapsia edellisistä suhteista 5. tässä on nyt alkanut olla kaikenlaista kränää. Sellaisia arkisia asioita että toinen vituttaa ja ärsyttää jo pelkällä läsnäolollaan. Arkiset asiat saa raivon partaalle, kun asiallisesti sanomalla juttu ei mene miehen kaaliin lainkaan ja sitten saan kuulla olevani ilkeä ja nalkuttava, kun pitääkin vähän eri äänensävyllä sanoa. Esim mies tekee keittiössä jotain, ei siivoa jälkiään. Roskat ja muruset pöydillä, tiskipöytä lainehtii likavedestä. Olen pyytänyt siivoamaan jälkensä ettei minun tarvitse kun nuita lapsiakin on muutama hoidettavana. Joo on hänen vastaus ja sitten yhden tai kaksi kertaa hän saattaa omat sotkunsa siivota, sitten hän jotenkin "unohtaa" ja sama sotkuilu jatkuu. Ei ole sekään kivaa että mies osallistuu kotitöihin mutta sitten saankin itse olla hänen jälkiään siivoamassa. Tottakai hän muistaa myös mainita erikseen, kun hän on jotain kotona tehnyt, niinkuin hän ansaitsisi liputuspäivän sen kunniaksi. Itse en ole kertaakaan sanonut hänelle mitä kotitöitä olen tehnyt eikä sellainen kävisi mielessäkään, joten en ymmärrä tätä mieheni tarvetta tuoda niitä jatkuvasti esille. Sama pätee kaikkien juttujen kanssa arjessa ja myös seksissä. Lasten takiahan täällä ei voi nussutella milloin sattuu ja silloinkin kun voisi, ei se asia välttämättä ole ensimmäisenä mielessäni väsymyksen takia ja mies tietää senkin. Mutta arvaatte varmaan, että seksistä kieltäytyessäni saan mieheltä kiukuttelua ja sen myötä pahan olon. Olen pari kertaa antanut vaikka ei ole huvittanut ja enää ei huvita huvikseenkaan antaa. Sanot nätisti, muistaa ehkä päivän pari ja taas ollaan lähtöpisteessä. Ei tuo taida sellainen valioyksilö ollakkaa, mitä alussa esitti. Tai muistissa on jokin pahasti vialla. Väkivaltaa ei juurikaan ole muutakuin tuo jatkuva henkinen ärsyttäminen arjen asioissa. Pelottava tyyppi siinä mielessä että jos tulee riitaa, hän saattaa käydä minuun käsiksi, mutta mitään turpiinlyömistä ei vielä ainakaan ole ollut.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti lukaistuna sanoisin, että ei ole narsisti. Ainakaan siis tuon tekstin perusteella.

Narsistin tunnistaa mm. itsekkyydestä, empatianpuutteesta, sumuttamisesta, manipuloinnista, oman erinomaisuuden korostamisesta, oikeutuksesta (säännöt ei koske häntä) ynnä muusta. 

Mutta siis jos fyysien väkivallaan uhka on olemassa, niin eroa.

Vierailija
22/22 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan perus miesten strategia että mies laittaa ruokaa niin kuin keittiössä olisi pommi räjähtänyt. Eli tavoite on "auttaa" kotitöissä tavalla joka varmistaa sen että naisella kuluu kaiksi kertaa niin paljon aikaa jälkien siivoamiseen kuin itse tekemiseen. Kun valitat asiasta, tavoite on saavutettu, eli olet nalkuttava ak ka ja mies voi mennä uhrina sohvalle makaamaan koska nainen nalkuttaa eikä anna miehen tehdä omalla tavallaan.

Teeman variaatioita

- pyykätään kalliit vaatteet pilalle muka kykenemättöminä oppimaan miten ne ei mene pilalle

- mytätään pyykit ryppyisiksi kasoiksi pyykkitelineelle

- puetaan lapset miten sattuu ja ei sään mukaisesti

- syötetään lapsille vain roskaruokaa

- jne

Näin toimimalla mies voi lopulta uhriutua tyytyväisenä sohvalle vapautuksen saaneena kaikista kotitöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan