Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsykokeisiin lukeminen saa sekoamaan

Vierailija
23.04.2015 |

Tämä on aivan uskomattoman stressaavaa ja päätä hajottavaa. Elämä koostuu 70% vain lukemisesta, ja valmennuskurssi lisää painetta onnistua ja siellä on todella kilpailullinen ilmapiiri. Pää hajoaa. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, että siellä on kilpailullinen ilmapiiri.

Vierailija
2/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ala on väärä tai et ole sopiva henkilö kyseiselle alalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:05"]

Ehkä ala on väärä tai et ole sopiva henkilö kyseiselle alalle?

[/quote]

Tuskin. Sovin kyllä alalle, ja siksi olen sinne menossakin. :) ap

Vierailija
4/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaappa, minkälaisia kurssit ja tentit sitten ovat?

Vierailija
5/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:11"]Veikkaappa, minkälaisia kurssit ja tentit sitten ovat?
[/quote]

Piti vielä jatkaa tähän, että kurssilaiset koostuvat siis niistä ketkä on valikoitu pääsykokeissa sisään, eli siis pirun hyviä myös, ja kilpailet sitten niiden kanssa hyvästä arvosanasta. Kurssikirjat hyvällä lykyllä kunnon raamattuja ja niiden määrä ei jää yhteen vaan usein kaksi tai kolmekin jopa. Siinä se vasta pää hajooakin. :D terv. Gradua vääntävä.

Vierailija
6/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakiessa oikikseen en valmennuskurssilla ollut, mutta päätin hakea vain kerran, joten sanoisin enemmänkin 85 % oli lukemista. Hirveää oli, mutta pääsykokeissa oli mahtava fiilis kun tiesi pääsevånsä sisään. Tsemppiä!

Vierailija
7/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:15"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:11"]Veikkaappa, minkälaisia kurssit ja tentit sitten ovat? [/quote] Piti vielä jatkaa tähän, että kurssilaiset koostuvat siis niistä ketkä on valikoitu pääsykokeissa sisään, eli siis pirun hyviä myös, ja kilpailet sitten niiden kanssa hyvästä arvosanasta. Kurssikirjat hyvällä lykyllä kunnon raamattuja ja niiden määrä ei jää yhteen vaan usein kaksi tai kolmekin jopa. Siinä se vasta pää hajooakin. :D terv. Gradua vääntävä.

[/quote]

Opiskelen jo yliopistossa enkä ole kyllä koskaan kokenut mitään vastaavaa kuin pääsykokeen. Yliopistossa opiskeluhan on oikein leppoisaa, hyvä kun kirjat lukaisee kerran pari ennen tenttiä ja pänttää vaikeampaan tenttiin muutaman päivän. Ei siis lainkaan samanlaista kuin pääsykokeisiin lukeminen, ainakaan minulle. ap

Vierailija
8/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääs nyt. Pääsykokeisiin luku, (varsinkin yliopiston) on rankkaa hommaa. Vaikka aihe on oikea ja kiinnostaa, on paineet silti kovat ja lukeminen eroaa todella paljon mm. lukion oppikirjoista, mikä on varsin hankalaa etenkin heti yo-kirjoitusten jälkeen ymmärtää. Itsekkin kun luin pääsykokeisiin olin aivan loppu. Mutta usko pois, se on sen arvoista (:

Vierailija
9/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 00:16"]

Hakiessa oikikseen en valmennuskurssilla ollut, mutta päätin hakea vain kerran, joten sanoisin enemmänkin 85 % oli lukemista. Hirveää oli, mutta pääsykokeissa oli mahtava fiilis kun tiesi pääsevånsä sisään. Tsemppiä!

[/quote]

Kiitos rohkaisusta. :) ap

Vierailija
10/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nukkumaan tai sekoat varmasti!

Vierailija
11/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako udella mitä haet opiskelemaan? Äläkä huoli, pääsykoe on se vaikein osuus -sen jälkeen opiskelu onkin lepposaa

Vierailija
12/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuskasi! Helpottaa tieto, että enää kuukausi jäljellä tätä rumbaa ja sitten se on ohi:) Haen siis kauppikseen ja ne kirjathan julkaistiin muistaakseni marraskuussa ja jo joulukuussa aloin silmäilemään niitä. Niin siihen nähden kuukausi tuntuu enää pieneltä ponnistukselta ja loppukiriltä. 

Oon verkkovalmennuksessa ja pari välikoetta tehneenä ja niissä keskivertoa melko paljon paremmin pärjänneenä silti hirvittää, että en osannut mielestäni tarpeeksi ja kääk kun jäi vielä 5p aiemmista sisäänpääsyrajoista jne. Nyt on onneksi hyvä flow päällä ja haluais vaan lukea ja lukea, mutta kyllä se raja alkaa tulla vastaan siinä seitsämän - viimeistään kahdeksan tunnin paikkeilla.. :D Mutta silti ahdistaa ja stressaa ihan kamalasti, ku en haluaisi toista välivuotta pitää. Tauolla, vapaalla, ruokaillessa, kaupassa jne aina ahdistaa, että nytki voisin lukea ja oppia sen yhden asian josta saattais jäädä sisäänpääsy kiinni. Oivoi:DD

Tsemppii sulle lukemiseen!

Vierailija
13/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nyt ilkeitä kommentteja. Pääsykokeet ovat monella alalla se opiskeluiden vaikein vaihe ja monesti stressaavinkin.

Mä en itse ole enää samassa tilanteessa, mutta vuosi sitten olin. Koko elämä pyöri vaan lukemisen ympärillä. Söin huonosti, nukuin huonosti ja mulla lähti ihan hirveä kasa hiuksia pääsykoekevään aikana. En osaa ihan hirveästi neuvoa, miten siitä stressistä selviää, koska mä en ainakaan ollut yhtään hyvä siitä selviämisessä. Mutta tää opiskelu ei oikeasti ole yhtään niin rankkaa, kuin pääsykokeisiin valmistautuminen oli. Tentteihin ei tarvitse lukea samaa määrää samalla intensiivisyydellä, eikä epäonnistuminenkaan ole niin vakava asia. Isoin ero on kuitenkin se, että ympärillä olevat ihmiset ei ole enää kilpailijoita vaan oikeasti kannustavia, auttavia ja rakkaitakin jopa. Älä lannistu, pääsykokeet on erittäin rankat, mutta kyllä se siitä helpottaa.

Vierailija
14/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oon huomannu, että vaikka kuinka lukee niin näistä kolmesta ei kannata luopua:
1.Uni 2. Terveellinen ruoka 3. Liikunta (etenkin "happihyppelykävelyt")
Pitää pään kasassa parhaiten :)

Vierailija
15/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin noh...olihan se pääsykoe toki vaikea. Mutta mitä opiskeluun tulee niin eipä sitä joillain massakurssiluennoilla/ kursseilla paineita olekaan. Meitä otettiin 10 sisään ja aina saa pirukseen lukea ja kilpailla kursseilla. Riippunee siis pitkälti alasta.

Vierailija
16/16 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omiin pääsykokeisiin vielä rutkasti aikaa, mutta stressaan jo nyt todella paljon ja tunnen sietämätöntä ahdistusta ajatellessani asiaa. Pelkään että pää simahtaa ihan mustaksi siinä pääsykoetilanteessa ja pilaan tulevaisuuteni ja pienimmätkin mahdollisuudet mun unelmaopiskelupaikkaan. Sinne hakee kuitenkin niin paljon fiksumpaa ja osaavampaa porukkaa.. Toivotan onnea ja jaksamista sulle!! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä