Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä isolle paisemaiselle finnille?

Vierailija
23.04.2015 |

Leuassa siis tuollainen ihon alainen finni, oikein kunnon paise. Miten ihmeessä saan sen pois? Olen jo viikon verran laittanut siihen päivittäin basibactia ja tulehdus onkin lieventynyt, tai ainakaan finni ei ole enää kipeä. Se vain on edelleen jättimäinen enkä saa sitä puristettua vaikka kuinka runnon. Mitä ihmettä teen? En kehtaa mennä mihinkään tuon kanssa :(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitettava määrä finnilogeja paikalla :O

Vierailija
22/33 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aiemmin tuollaisia suhteellisen useinkin ja aina niistä jäi arpi vaikka mitä tein. Ainakin jos finnin antaa kuivahtaa, niin se sitten pois "tipahtaessaan" jättää jonkinlaisen jäljen. Ärsyttäviä! Nyt jos tulis iso paise naamaan noudattaisin tuota rasvaista voidetta -ohjetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistolla ja iholla on ilmeisesti yhteys. Kun suolistossa on ongelma niin iho oireilee monella tavalla.

Antibiotteja mahdollisimman vähän ja maitohappobakteerikuuri.

Lisäksi kannattaa miettiä syökö liikaa esim. vehnää.

38

Vierailija
24/33 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bebanthen puhkaisee/kypsyttää

Vierailija
25/33 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kaikille vinkeistä! Käyn huomenna apteekissa hakemassa tuota Neo-Amiseptia. Syön jo Cypretyliä akneen ja ihoni on ollut jo jonkin aikaa tosi hyvässä kunnossa, välillä on tullut juuri tuollainen ihonalainen finni, mutta olen saanut sen puristettavaan kuntoon tuon bacibactin kanssa. Tämä tapaus on ollut uskomattoman sitkeä eikä meinaa millään lähteä pois.

Ap

Vierailija
26/33 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kasvanut pikkurillin kokoiseksi ? Ei siinä auta muuta kuin mennä lääkäriin, jossa kaavitaan patti puhtaaksi.

Parilla tikillä ja paikallipuudutuksella selviää.

Vierailija
27/33 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo arpea!

Vierailija
28/33 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myöhässä mutta apteekin basiron voide toimii myös. Olet myös injektioruiskulla avittanut kun tulehdus ei loppunut millään ja sen jälkeen basibactilla suojellut kunnes näytti paremmalta. Mutta mulla tilanne olikin rasittava ja vaati outoja temppuja.:)

Vierailija
29/33 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koteloitunutta finniä kotikonstein puhdisteta, se kasvaa takaisin patiksi jos sitä ei poisteta kunnolla !

Vierailija
30/33 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli teini-iässä noita paiseita vähän väliä. Ei auta puristelu, ne paisuu ja punottaa entistä pahemmin. Älä tee mitään, siten finni paranee nopeiten. Syö terveellisesti ja urheile paljon niin iho pysyy kunnossa. 

Vierailija
31/33 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noita isoja pattimaisia ihonalaisia finnejä jatkuvasti enemmän tai vähemmän. Olen kokeillut kaikenlaista ja viime aikoina olen hoitanut noita sinkkivoiteella, jota saa ruokakaupasta vauvatarvikehyllystä. Levitän sinkkivoidetta valkoisen kerroksen mötin päälle nukkumisen ajaksi. Iho rauhoittuu, mötin punoitus ja turvotus vähenee ja usein sisus "nousee" puristettavaksi. Ja se myöhemmin kohdalle jäävä läikkäarpikin on vaaleampi.

Pahinta on kun menee hermot ja yrittää puristaa mötin helvettiin väkisin niin että iho menee rikki mutta muuta ei tule ulos kuin verta ja kudosnestettä. Sellaista kammottavaa röpelöistä ja nestettä tihkuvaa punoittavaa turvonnutta möykkyä onkin sitten mukava yrittää peittää meikillä kun pitäisi poistua kotoa jonnekin näkösälle...

Vierailija
32/33 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihana" kuulla että muillakin on tuollaisia patteja. :) Äidiltäni taisin periä taipumuksen noihin, hän kutsui niitä hormonifinneiksi. Ihan järkyttäviä pikkurillin pään kokoisia kipeitä möykkyjä ilmestyy naamaan vähän väliä. 32 kuvaili hyvin näitä möttejä. :D

Vierailija
33/33 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinalla desinfioin neulan ja puhkaisin ja puristin. Tää ohje auttanut:

"Hänen mukaansa finni tulisi aina puhkaista alkoholilla desinfioidulla neulalla. Neulaa ei myöskään saa työntää suoraan finniin. Sen sijaan neula pitäisi työntää finniin sivusta, ja toiselta puolelta ulos kuin neuloisi. Sitten neula pitäisi vetäistä finnin läpi niin, että finni repeää. "

http://www.voice.fi/muotijakauneus/ala-missaan-nimessa-purista-laakari-kertoo-oikean-tavan-hankkiutua-eroon-finnista/5/67714