Eihän neuvolassa tarvitse käydä vai tarvitseeko??
Siinä se, kysymys. En tarvi perusteluja sille miksi pitäisi käydä tai muuta.
Kysyn jos joku sattuisi tietämään faktana asian.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 21:41"]
Neuvolassa täytyy käydä että saa laput kelaa varten, jotta saa äitiyspakkauksen (tai rahana) sekä äitiyspäivärahan ja vanhempainvapaarahan. Mutta ei ole pakollista käydä niin usein kuin sieltä aikaa antavat
[/quote]Neuvolassa ei tarvitse käydä äitiysavustusta varten, riittää että käy esim. yksityislääkärillä ennen 4. raskauskuukauden päättymistä.
Joissain paikoissa tekevät lastensuojeluilmoituksen jos ei käy neuvolassa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 16:35"]
Eikö neuvolat ole köyhille joilla ei ole varaa yksityselle ?
[/quote]
Eiköhän tuo ole aika tahditonta? Vaikka sanoisin, että vanhempani olivat rikkaita, en koskaan ole ylenkatsonut saatikka ajatellut mikä on köyhiä varten. Aikuisiällä olen kokenut erilaisia asioita, jotka ovat kasvattaneet vieläkin enemmän hyväksymään erilaisuutta ja erilaisia ihmisiä.
Köyhyyttä en halveksu, en todellakaan. Laiskuus saa näkemään punaista.
Mistäköhän ovat lähtöisin nämä palstan white trash nimitystä käyttävät. Pyrkyreitäkö ovat? Nousukas perheestä? Kultalusikka suussa syntyneitä? Itse köyhyysrajalla eläviä?
ap
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:16"]
Ei tietenkään ole pakko, mutta jos haluat äitiyspakkauksen niin siellä pitää käydä kerran ennen raskausviikkoa 16.
[/quote]
Kohdalleni on sattunut valiotettavasti kaksikin tällaista äitiä, jotka halusivat salata raskautensa lopppuun asti kaikilta( mukaan lukien virallisen tahon ja neuvolat). Kummasti vaan molemmat saivat äippäpakkkauksen ja kaikki mahdolliset kelan rahat ja avustukset, joita sieltä vaan voi saada, vaikka koko lapsi paljastui vasta ihan lopussa raskautta(toisen kohdalla vasta synnytyksen käynnistyttyä ja toisella kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa äiti meni ekaan neuvolaan)
Onko täällä imbesillejä todellakin näin paljon? Huh huh!! Miten ihmeessä te ette osaa lukea??
MISSÄ sanottiin ettei alottaja kävisi neuvolassa? Muutakuin teidän pienissä aivoissanne. Mä kyllä luin alottajan tekstin parikin kertaa ja pakko kysyä teiltä että MISSÄ KOHTAA ALOTTAJA SANOI ETTEI KÄVISI NEUVOLASSA? HÄNHÄN VAIN KYSYI TARVITSEEKO KÄYDÄ VAI EI.
Alottajasta tehtiin pienessä hetkessä väkivallan uhri, narkomaani tai juoppo :D On teillä mielenkiintoinen elämä :D Tuolla laukkaavalla mielikuvituksella saisitte helposti Pulizer palkinnon. Voi miten hukkaan menee monen mahtava mielikuvitus.
Kuka teistä tuntee alottajan? Mä en ainakaan. Jos joku tuntee ja tietää ettei alottaja mene neuvolaan, niin korjatkaa ihmeessä väärä uskomukseni ja ajatukseni.
Alottaja huhuu voisitko kertoa piraija laumalle miksi tällaista asiaa kysyit?8271
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 21:42"]Raskaus- ja äitiysajan tukien saamisessa taisi olla neuvola-asiakkuudesta mainintaa. Eihän siellä montaa kertaa raskaudessa tarvi piipahtaa, jos kaikki menee ok.
Ohis.
Minun piti käydä äitiysneuvolassa 1-2 kertaa kahdessa viikossa, vaikka raskaudessa oli kaikki aina oikein hyvin ja seulat oli puhtaat, muka koska olen juonut paljon vuosia sitten ja kokeillut teininä jotain huumeita. Vituttaa tollanen, koska olen ollut absolutisti jo pitkään ennen raskautta, niin ajatteleeko ne että nyt varmasti alkaa vetämään viinaa ja huumeita, kun on toivottu vauva mahassa??
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 02:12"]Onko täällä imbesillejä todellakin näin paljon? Huh huh!! Miten ihmeessä te ette osaa lukea??
MISSÄ sanottiin ettei alottaja kävisi neuvolassa? Muutakuin teidän pienissä aivoissanne. Mä kyllä luin alottajan tekstin parikin kertaa ja pakko kysyä teiltä että MISSÄ KOHTAA ALOTTAJA SANOI ETTEI KÄVISI NEUVOLASSA? HÄNHÄN VAIN KYSYI TARVITSEEKO KÄYDÄ VAI EI.
Alottajasta tehtiin pienessä hetkessä väkivallan uhri, narkomaani tai juoppo :D On teillä mielenkiintoinen elämä :D Tuolla laukkaavalla mielikuvituksella saisitte helposti Pulizer palkinnon. Voi miten hukkaan menee monen mahtava mielikuvitus.
Kuka teistä tuntee alottajan? Mä en ainakaan. Jos joku tuntee ja tietää ettei alottaja mene neuvolaan, niin korjatkaa ihmeessä väärä uskomukseni ja ajatukseni.
Alottaja huhuu voisitko kertoa piraija laumalle miksi tällaista asiaa kysyit?8271
[/quote]
Sun kielenkäyttö ja asenne on kyllä ihan omaa tasoa
Päihderiippuvaiset ei mielellään käy neuvolassa.
Ihmettelen suuresti niitä jotka eivät käytä neuvolapalveluja ovathan ne turvaa tuovaa sekä ilmaista (verorahoilla kustannettu palvelu).
Lapsi- ja äitikuolleisuus on saatu alas juurikin neuvolatoiminnan ansiosta.
Toivotaan että aloittaja ja muut narkomaanit jäävät jossain kohtaa kiinni ja lapset pääsee lastensuojelun piiriin.
Mulla tulee mieleen vaan että tää on harvinaisen mätä palsta.Kuin helppoo on huudella täällä kun sitä ei tarvi omalla nimellä ja naamalla tehä. Ihmiset on ilkeitä tässä se taas nähään. Monilla on syynä kateus mut tähän aiheeseen se tuskin liittyy.
Siis paskoja, ilkeitä, ennen kaikkee draamaa hakevia, yleensä nuoria, kaikkitietäviä juoruakkoja. Niitä tää palsta on täynnä. siinä onki syy miks käyn vilkasemassa tääl ehkä kerran kuussa aikani kuluks vieäkö sama meno jatkuu. mut niin se näyttää menevän.
Eikö neuvolat ole köyhille joilla ei ole varaa yksityselle ?
yleisin syy vältellä neuvolaa on vältellä kiinnijäämistä aineista, pahoinpitelyistä/kaltoinkohteluista (omasta tai lasten) tai häpeä siitä että esim. rikollisporukka pyörittää elämää (esim. mies ja tämän ystäväpiiri). Moni haluaa myös vältellä ongelmiaan ja niiden myöntämistä sillä että välttelee niin neuvolaa kuin lastensuojeluakin :D
mutta neuvolahan on vapaaehtoinen paikka!