Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa kirjoja tai kirjailijoita :)

Vierailija
23.04.2015 |

En ole niinkään kiinnostunut lukemaan "klassikoita" jollei ne ole minun mielestäni oikeasti hyviä. Enemmän mun makuun on semmoiset aika rankat/synkät kirjat. Kaunokirjallisuudesta olen tykännyt mm. Pirjo Hassisen Voimanaiset, Torey Haydenin kaikki kirjat (ne taitaakin olla suht koht kaikki luettu), nuorena rakastin myös Marja-Leena Tiaisen Rakas Mikael-kirjaa mutta sitä en ole lukenut vuosiin. Luin myös vastikää Potterit joten älkää niitä ehdottako ;) Nyt yöpöydällä on Ishmael Beahin Leikin loppu (omaelmänkerta), ja sitä edellinen kira oli Xinranin Kiinan kadotetut tyttäret. Sofi Oksanen kirjoittaa toki tosi synkkiä kirjoja ja Stalinin lehmät olenkin lukenut ja Puhdistusta aloitellut mutta en oikein ole hänen faninsa.

Jos siis tuosta vähän osviittaa saa kirjamausta niin ehdottakaahan toki mitä voisin lukea Leikin Lopun jälkeen :) Rohkeasti saa ehdottaa myös omia suosikkeja, mistäs sitä tietää vaikka tykkäisinkin vaikkei ihan samaan tyylilajiin mahtuisikaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoplaa! Rohkeasti vaan! Vaikka olisi ihan erityylisiäkin kirjojan niin suosittele mitä olet itse viimeaikoina lukenut/mistä olet kovasti pitänyt :)

Vierailija
2/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö av-mamt tosiaan lue mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cormac Mccarthyn Tie. Luin sen pari vuotta sitten ja mietin sitä vieläkin välillä. Se jäi jotenkin ihon alle. Todella hyvä kirja, oikeastaan líhan loistava, sopivasti synkkäkin.

Emma Donoghuen Huone -kirjassa vähän samaa synkkyyttä.

Gillian Flynnin Paha paikka ja Kiltti tyttö oli myös hyviä, Paha paikka ahdistavampi.

Vierailija
4/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on juuri kesken kirja, Chris Cleave- Poikani ääni ja suosittelen! 

Vierailija
5/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 21:58"]

Eikö av-mamt tosiaan lue mitään?

[/quote]

Luen vaikka mitä, mutta makuni on niin erilainen, etten osaa suositella mitään!

Vierailija
6/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mario Puzo ja Stephen King, John Grisham, Agata Christie. Siinä jotain, en tiedä onko naisten makuun, mutta itelle toimii noi oikeussalirainat ja King luulisi toimivan kaikille.

Tukikohta oli tosi hyvä kirja, jääny mieleen.

Vierailija
7/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan, itsellä samanlainen kirjamaku. Nyt en ole aikohin lukenut, en vaan löydä tai keksi mitään minkä lukisin kun "kaikki" on olevinaan jo luettu.

Vierailija
8/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 22:07"]

Seuraan, itsellä samanlainen kirjamaku. Nyt en ole aikohin lukenut, en vaan löydä tai keksi mitään minkä lukisin kun "kaikki" on olevinaan jo luettu.

[/quote]

Mulla on ihan sama tilanne. Leikin Lopun olen lukenut jo ainakin kahdesti aiemmin (on tosin niin hyvä kirja että kannattaa lukea useamminkin) ja Potteritkin luin tyttärelle että olisi jotain luettavaa.

-ap

Vierailija
9/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frank McCourt

Vierailija
10/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti yrjänä Joensuu.... Harjunpäät! Vanha klassikko tietenkin pappilon ....

Vierailija
11/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesbøn dekkarit, huippuja.

Vierailija
12/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Douglas Preston ja Lincoln Child , niiltä tulikivi ja Kabinetti. Sitten Kate Mossin Krypta ja Labyrintti. Siinä on kunnon kirjoja. Jännittäviä ja luettavia.

Vierailija
13/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donna Tarttin Jumalat juhlivat öisin ja Tikli, John Irvingin erityisesti kolme viimeisintä. Nämä tulee nyt ensimmäisinä mieleen jos tarve on synkemmälle lukemiselle. Sitten myös Joel Dickerin Totuus Harry Quebertin tapauksesta, ei ehkä niin synkkä kuin edellä mainitsemani, mutta ehdottomasti lukemisen arvoinen kirja!

Vierailija
14/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 21:58"]Eikö av-mamt tosiaan lue mitään?
[/quote]b
Lukee näköjään, mutta huonoja kirjoja.

Vierailija
15/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terry Pratchett ja Neil Gaiman uppoavat minuun.

Vierailija
16/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusista dekkaristeista Kristina Ohlsson ja Alan Bradley on mun mieleen.

Kate Morton: Hylätty puutarha 

Markus Nummi: Karkkipäivä

Vierailija
17/17 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alice Munroa suosittelen. Hienoja tarinoita.