Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini altistunut koronalle, voinko mä kuitenkin käydä normaalisti kaupassa?

Pohdin
04.01.2022 |

Teini on kahdesti rokotettu ja mä kolmesti rokotettu. Maskia käytän normaalistikin kaupassa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit.

Vierailija
2/5 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ilman rokotuksiakin tilanne olisi se, että altistuneen perheenjäsenet voivat elää normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit. Vain altistunut on karanteenissa, ei perheenjäsenet. Jos altistunut sairastuu, sitten koko perhe määrätään karanteeniin. Nekin ohjeet kyllä välillä on muuttuneet, välillä oli niin, ettei kahdesti rokotettuja altistuneita määrätty karanteeniin mutta omikronin aikana huonomman rokotesuojan ja voimakkaan tartuttavuuden takia kai taas määrätään.

Vierailija
4/5 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ilman rokotuksiakin tilanne olisi se, että altistuneen perheenjäsenet voivat elää normaalisti.

Valitettavasti tämä on se oikea vastaus. Mies altistui töissä ja minulla oli lapsen neuvola samana päivänä, kun mies lähetettiin testiin. Soitin neuvolaan ja vastaus oli, että tule vaan. Mies kävi testissä ja heitti minut ja lapsen samalla reissulla neuvolaan ja seuraavana päivänä vielä äitiyspoliklinikalle ultraan ennen kuin testitulos oli tullut. Oli siis oireeton.

Hirvittää ajatella, jos miehen testitulos olisi ollut positiivinen, niin olisin (rokottamattomana) vienyt koronan mukanani niin neuvolaan kuin äitiyspolillekin, joissa raskaana olevia äitejä ja pieniä lapsia, jotka joko altistuvat tai sitten palvelut kiinni.

Olen itse riskiryhmäläinen, joka ei raskausaikana rokotetta ota, joten hieman ahdistaa käytännöt, joissa oikein mahdollistetaan taudin leviäminen sillä, että muut perheenjäsenet saa mennä miten lystää vaikka yksi odottaa testitulosta, oli oireita tai ei. Ja mieskin oli saanut ohjeeksi, että kahdesti rokotettuna saa mennä pakollisille asioille kunhan käyttää maskia(!) ja saa mennä muuallekin, jos käyttää ffp2-maskia. Ihan järjetöntä, kun pomokin olisi testitulosta odotellessa kaipaillut töihin. Kukaan ei ajatellut, mitä tapahtuu jos olisi saanut positiivisen tuloksen.

En voi ymmärtää.

Vierailija
5/5 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Teini on oireeton joten ei pääse edes testiin jos ei tule oireita tai jäljittäjä soita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä