Suunnittele mulle menu yhdelle
Olen viikonlopun yksin. Kaikkea muuta olen jo suunnitellut, mutta ajattelin hemmotella itseäni kolmen ruokalajin menulla. Ehtoja: Ei saa sisältää soijaa, suht. edullista, mieluiten laktoositonta. Rasva ja sokeri sallitaan, mutta kohtuudella. Jäätelö on tylsää, nyt jotain muuta. Teen tässä kauppalistaa. Joku sellainen yhteensopiva. Toki osaan itsekin, mutta laitoin tämän, jos tulisi jotain uutta.
Kommentit (6)
Alkuruuaksi tomaattikeittoa.
Pääruoaksi pihvi, lohkoperunoita ja punaviinikastiketta.
Jälkiruuaksi creme brulee (saa valmiina)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:10"]
Alkuruoka: Roiskeläppä. Pääruoka: Saarioisen hampurilainen ja mikroranskalaiset. Jälkiruoka: Pussi salmiakkiaakkosia.
[/quote]
Tämä oli ainakin omaperäinen. Herkästi menee siihen, että teen salaatin, pahimillaan ostan senkin salaattibaarista, sitten jotain pastaa ja jälkkäriksi kaupan jäätelöä. Ap
Alkuun bruschetta. Hyvää maalaisleipää, paista pari siivua oliiviöljyssä pannulla. Pilko tomaattia niin että poistat ensin siemenet ja pilkot sen lopun kuutioiksi. Kuutiot lämpimän leivän päälle ja halutessa myös pilkottua valkosipulia. Mausta mustapippurilla.
Pääruuaksi pestopastaa tai pekonipastaa.
Jälkkäriksi hedelmiä, jotka laita pari tuntia ennen ruokaa pilkottuna marinoitumaan limen ja sokeriripauksen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:14"]
Alkuun bruschetta. Hyvää maalaisleipää, paista pari siivua oliiviöljyssä pannulla. Pilko tomaattia niin että poistat ensin siemenet ja pilkot sen lopun kuutioiksi. Kuutiot lämpimän leivän päälle ja halutessa myös pilkottua valkosipulia. Mausta mustapippurilla. Pääruuaksi pestopastaa tai pekonipastaa. Jälkkäriksi hedelmiä, jotka laita pari tuntia ennen ruokaa pilkottuna marinoitumaan limen ja sokeriripauksen kanssa.
[/quote]
Tää kuulostaa hyvältä.
Alkuun: Kylmä avokadososekeitto ja jos haluaa niin lisukkeena paistettua kampasimpukkaa. Tai ihan vaan katkarapuja.
Pääruoaksi: Uusia perunoita, pestoa ja yrttitäytteiset kalarullat. Paistettuna tai höyrytettynä. Seuraksi hölskytetyt tuorekurkku.
Jälkiruoka: situunakiisseli kermavaahdolla.
Alkuruoka: Roiskeläppä. Pääruoka: Saarioisen hampurilainen ja mikroranskalaiset. Jälkiruoka: Pussi salmiakkiaakkosia.