Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6000)
Vierailija kirjoitti:
Oiskos tää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hämärä mielikuva sellaisesta musiikkivideosta, joka tuli Mtv:ltä (siis siltä musiikkikanavalta, ei maikkarilta) 90-luvulla ja videossa juoksi dobermanneja tai muita samantyyppisiä koiria ehkä hidastettuna. Muistelisin, että biisin esittäjä olisi ollut amerikkalainen alternative-bändi Orbit, mutta ainakaan youtubesta en millään löydä sitä videota. Biisin kulkua en yhtään muista.
Olenkohan nähnyt unta, vai onko sellainen biisi/ video olemassa?
Pet Shop Boys Suburbia, olen aika varma, että etsit tätä.
Kiitos kun yritätte auttaa!
Alan kohta kallistua siihen, että olen nähnyt unta tästä musiikkivideosta eikä sitä ole olemassakaan.... Tai sitten muistikuvat vaan sekoittuu johonkin pätkään jostain ihan muusta.
Ei ollut mikään niistä dobermannivideoista eikä tuo Pet Shop Boys. Muistikuvissani niitä koiria on paljon ja ne juoksee koko videon ajan jossain. Eivät välttämättä ole dobermanneja, mutta samantyyppisiä koiria. Mutta kuten sanottua, ihmisen muisti on kovin kummallinen, olen voinut yhdistellä asioita ja "keksiä" koko videon.
Swedish house mafia ja biisi Save the world?
Kate Bush, Hounds of love?
Eihän sillä videolla ole ensimmäistäkään koiraa??
Vierailija kirjoitti:
90luvun lopussa animaatioleffa jossa henkilöt sairastuivat vihreästä limasta. Leffassa taidettiin liikkua viemärissä ja päähenkilöt saattoivat olla ihmismäisiä eläimiä. Muistan liman olleen tartuntatautimainen ja leffan olleen pelottava. Lapsille kai tarkoitettu?
Turtles.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90luvun lopussa animaatioleffa jossa henkilöt sairastuivat vihreästä limasta. Leffassa taidettiin liikkua viemärissä ja päähenkilöt saattoivat olla ihmismäisiä eläimiä. Muistan liman olleen tartuntatautimainen ja leffan olleen pelottava. Lapsille kai tarkoitettu?
Turtles.
Ei sentään 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hämärä mielikuva sellaisesta musiikkivideosta, joka tuli Mtv:ltä (siis siltä musiikkikanavalta, ei maikkarilta) 90-luvulla ja videossa juoksi dobermanneja tai muita samantyyppisiä koiria ehkä hidastettuna. Muistelisin, että biisin esittäjä olisi ollut amerikkalainen alternative-bändi Orbit, mutta ainakaan youtubesta en millään löydä sitä videota. Biisin kulkua en yhtään muista.
Alan kohta kallistua siihen, että olen nähnyt unta tästä musiikkivideosta eikä sitä ole olemassakaan.... Tai sitten muistikuvat vaan sekoittuu johonkin pätkään jostain ihan muusta.
Ei ollut mikään niistä dobermannivideoista eikä tuo Pet Shop Boys. Muistikuvissani niitä koiria on paljon ja ne juoksee koko videon ajan jossain. Eivät välttämättä ole dobermanneja, mutta samantyyppisiä koiria. Mutta kuten sanottua, ihmisen muisti on kovin kummallinen, olen voinut yhdistellä asioita ja "keksiä" koko videon.
Onko Blurilla joku video missä oli vinttikoiria kilparadalla? Vai oliko koirien kuva vain Parklife-albumin kannessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskos tää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä videolla ole ensimmäistäkään koiraa??
Sotkin varmaan levynkanteen, siinä on koiria.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Entäs suomalainen kisailu-ohjelma jostain 90-luvun lopulta tai 2000-luvun alusta, jossa oli ehkä pariskuntia (?) ja sit lopuksi joku väärin vastannut tai hävinnyt tms pudotettiin sellaiselta laverilta johonkin isoon altaaseen, joka oli täynnä vaahtoa? :D
Reikä seinässä?
Ei oo tää. Ei noin uusi sarja, vaan vielä vanhempi. Jotenkin miellän, et ois ollu liitännäinen parisuhteisiin tai hääpareihin tai jotain 🙈 saa nähdä sekoittuuko nyt muistot ja sarjat omassa päässä, kun lapsena muistan tuota mummuni kanssa katsoneeni
Ehdottelin aiemmin sellaista kuin Vastanaineet? Kisassa oli tuoreita pariskuntia ja mukana oli myös kaikenlaisia "hääleikkejä", kuten oman morsion säärten tunnistamista silmät sidottuna jne. En muista oliko allasjuttua, mutta olisi sopinut ohjelman tyyliin. Minä kans katselin oman mummoni kanssa näitä :D
Hei ihan salee on tää Vastanaineet, kuulostaa tutulta 😁 kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Haussa elokuvan alkuperäinen nimi, suomennettu nimeksi tuulahdus rakkautta. Ei googlekaan tiennyt..
Rich in Love
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan elokuvaa joka todennäköisesti on tehty joskus 90-luvulla ja olisiko ollut rakkautta ja anarkiaa sarjan leffa(en ole kyllä löytänyt) ja juoni oli jotenkin sellainen että nuorimies joka oli pääosassa täytyi saada itselleen kengät, en muista miksi mutta se oli leffan"pääjuoni".. On jäönyt mieleen että oli hyvä mutta en vaan löydä sitä mistään, aaargh.. Aikun joku tietäisi tämän..
Vierailija kirjoitti:
La-la-la-la laa-laa laa-laa____ la-la-la-la laa-laa laa-laa-laaaa ___ la-la-la-la laa-laa-laa-laa-laaaa!
Minulla on tämä soinut monta vuotta päässä enkä millään keksi mikä ihme se on. :D
Se jostain syystä kuulostaa, että kuuluisi laulaa "Ale": ale-ale aalee aalee ___ ale-ale aalee-aalee-aaa ____ ale-ale aalee-aalee-aaa!
En silti yhtään tiedä, että mitkä sanat ovat oikeasti.
Kiitos sille, joka keksii :D
ATC - Around The World, olisiko? :)
Vierailija kirjoitti:
Joku elokuva tai sarja ehkä 1990-luvulta on tämä. Tässä kamalissa oloissa kasvanut mies syyllistyy rikoksiin ja pakenee. Uhrit haluavat kuitenkin jonkun vastuuseen teoista ja tämän miehen pikkuveli,jota mies on onnistunut manipuloimaan ja jolla on masennus, ahdistus, asperger tai joku vastaava tuomitaan teoista pitkään vankeusrangastukseen, vaikka on ihan yleisessä tiedossa, että ei olisi pysynyt mitenkään noihin tekoihin. Noiden veljesten paljon vanhempi sisko, joka on ilmeisesti joutunut lapsuudessaan hoitamaan pikkuveljeään päätyy edustusvaimoksi Hollywoodiin salaten mieheltään taustansa. Joku syyttäjä, FBI-agentti tai vastaava alkaa uudelleen tutkimaan tapausta. Selviää mm. että sisko suojelee pakoilevaa veljiään ja tuo vankilassa oleva veli on täysin lamaantunut ja alistunut ja yllättynyt kun tämä tutkija tulee tapaamaan kun kukaan ei ole aikaisemmin käynyt katsomassa. Tuo tutkija käy tapaamassa myös tuota siskoa, joka pelkää vain, että rikas aviomies saa tietää.
Toinen on joku elokuva tai sarja, jossa mokannut FBI-agentti lähetetään paikallisen poliisin yhteyshenkilöksi johonkin tuppukylään, jossa ei tapahdu mitään. Sitten tuossa kyläpahasessa alkaakin tapahtumaan raakoja rikoksia.
Tuo toinen leffa tuskin on Hot Fuzz, mutta ehdotetaan silti :)
Oliko elokuva mahdollisesti tämä islantilainen nuorten elokuva Ritari Benjamin Kyyhkynen:
https://www.oulufilmfestival.fi/portfolios/ritari-benjamin-kyyhkynen/
Siinä ainakin lopussa käy juuri noin, että yksi kuolee kun maja romahtaa veteen
Niin se kysymys:"Hämärästi muistan lapsuudesta eli 90-luvun lopusta tai 2000-luvun alusta jakson/elokuvan, jossa kolme tai neljä poikaa olivat kavereita ja kutsuivat itseään muskettisotureiksi. Heillä oli oma tukikohta, puusta tehty maja. Järkyttävä kohtaus oli kun tämä maja purettiin tms. ja siellä ollut poika hukkui majan kaatuessa veteen. Muistaakseni tätä hukkunutta poikaa kiusattiin, olisiko ollut joku toinen poikaporukka, joka kiusasi. Muistaako kukaan? Saattoi olla myös ei-englanninkielinen :)"
Routaraja kirjoitti:
Oliko elokuva mahdollisesti tämä islantilainen nuorten elokuva Ritari Benjamin Kyyhkynen:
Vierailija kirjoitti:
Oiskos tää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8th wonder: I am not scared?
Routaraja kirjoitti:
Niin se kysymys:"Hämärästi muistan lapsuudesta eli 90-luvun lopusta tai 2000-luvun alusta jakson/elokuvan, jossa kolme tai neljä poikaa olivat kavereita ja kutsuivat itseään muskettisotureiksi. Heillä oli oma tukikohta, puusta tehty maja. Järkyttävä kohtaus oli kun tämä maja purettiin tms. ja siellä ollut poika hukkui majan kaatuessa veteen. Muistaakseni tätä hukkunutta poikaa kiusattiin, olisiko ollut joku toinen poikaporukka, joka kiusasi. Muistaako kukaan? Saattoi olla myös ei-englanninkielinen :)"
Routaraja kirjoitti:
Oi, tämä se on, kiitos :) Ajatuksia herättävä tarina ja näköjään siitä on tehty aika uusi elokuvaversiokin :)
Vierailija kirjoitti:
Rekkamies pysähtyy kahville sinne, missä on pisin jono eli paras palvelu hymyn kera
Juurikin näin, oisko tulleet sen tytön vuoksi, ..."oli tullut toinen mies, joka tytön vei"...
Mutta edelleen kuka laulaja/kappale?
..."Ja mä lähdin pohjoiseen, olin ajanut mä yön ja aamunkajon aikaan aattelin nyt jotain syön"...
..."rekkamies sen tietää että paras paikka on, se jonka eessä rekkajono jono oottaa loputon"...
Vierailija kirjoitti:
Routaraja kirjoitti:
Routaraja kirjoitti:
Oi, tämä se on, kiitos :) Ajatuksia herättävä tarina ja näköjään siitä on tehty aika uusi elokuvaversiokin :)
Hienoa kun kysyit niin löytyi. Muutaman vuoden ovat näköjään ritarit vanhempia uudessa elokuvassa. Villi arvaus niin uudessa versiossa on vauhtia lisätty hurjasti ja hienovaraisuus kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä sitten, mutta tuli mieleen elokuva Il Capitano eli Kaurismäkien elokuva joka Juha Valjakkalan tapaukseen pohjautuu. Tuo on joskus nähty ja muistaakseni näitä elementtejä on elokuvassa. Vai onko kyseessä kotimainen vai ulkomainen elokuva?
Jan Troelin ohjaus, ei Kaurismäkien. Mika Kaurismäki on tehnyt jonkun halpisversion Mad Maxista tms
ehkä sekoitat siihen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekkamies pysähtyy kahville sinne, missä on pisin jono eli paras palvelu hymyn kera
Juurikin näin, oisko tulleet sen tytön vuoksi, ..."oli tullut toinen mies, joka tytön vei"...
Mutta edelleen kuka laulaja/kappale?
..."Ja mä lähdin pohjoiseen, olin ajanut mä yön ja aamunkajon aikaan aattelin nyt jotain syön"...
..."rekkamies sen tietää että paras paikka on, se jonka eessä rekkajono jono oottaa loputon"...
Tämä on kaukaa haettua, mutta yritän auttaa. Pate Mustajärven kappale Ajan päivin, ajan öin niin siitä muistaakseni on tehty joku demoversio nimellä Kahvi hymyn kera. Olikohan vielä eri sanoilla. Jotenkin se tulee mieleen kuvauksesta. En ole itse sitä versiota kuullut, mutta noista sanoista vaan tulee se mieleen eli olisitko sen demoversion kuullut vaikka jostain kokoelmalevyltä. Toinen jolla vastaavanlaisia rekkamieskappaleita niin on Matti Esko. Olisiko ehkä hänen tuotantoaan? Nämä kaksi tuli vahvasti mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedä sitten, mutta tuli mieleen elokuva Il Capitano eli Kaurismäkien elokuva joka Juha Valjakkalan tapaukseen pohjautuu. Tuo on joskus nähty ja muistaakseni näitä elementtejä on elokuvassa. Vai onko kyseessä kotimainen vai ulkomainen elokuva?
Jan Troelin ohjaus, ei Kaurismäkien. Mika Kaurismäki on tehnyt jonkun halpisversion Mad Maxista tms
ehkä sekoitat siihen
Niinpäs olikin kun katsoin tekijätiedot. Syystä tai toisesta muistin Kaurismäkien olleen mukana tämän elokuvan teossa. Silti veikkaisin Il Capitanoa hakemaansa pätkään.