Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6000)
Vierailija kirjoitti:
Sarja, jossa oli Leena Pöysti ja joku ydinsaaste-järvi?
Olisiko Maan mitta (2007)? Sarjan Näin se tehtiin -sivuilla mainitaan ainakin jostain metsälammesta: http://vintti.yle.fi/ohjelmat.yle.fi/maan_mitta/nain_se_tehtiin.html
Vierailija kirjoitti:
Kokeilen onneani täällä. Lastenkirja hukassa. Lapsena joskus selailin kirjaa, varmaan 20 vuotta sitten.
Jotenkin hengeltään vähän kuin Lotta-kirjat.
Kirja kertoo jostain kesäisestä, ehkä mökkireissusta. Kirjasta painunut mieleen kuva, jossa on tyttö ja ehkä tämän veli, vieressä isä tai pappa. Ovat muistaakseni laiturilla tai lähdössä veneilemään, pelastusliivit taisi olla päällä.
Muistaakseni tytölle tuli haava jalkaan tai varpaaseen ja siinä näkyi pieni verinen jälki ja tyttö näytti apealta.
Tuli tätä kirjoittaessani mieleen, että olikohan kyseessä tikku joka meni tytön sormeen... Voi että kun tää löytyisi.
Olisiko kyseessä "Piia ja Petri kesäsaarella"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hukassa. Kyseessä on loppuvuodesta 1998 tai alkuvuodesta 1999 ainakin Music Televisionilla soinut yhdentekevä dance-hitti, jossa laulettiin "I did it for you... baby...". Oli muistaakseni pyörityksessä suunnilleen samaan aikaan kuin Alice Deejayn Better Off Alone. Olen etsiskellyt tätä kaiken maailman tanssimusiikin hittilistoilta, en ole löytänyt.
Mietin, että onkohan tätä koko biisiä olemassa, mutta oon kyllä kuullut sen joskus myöhemminkin, tyyliin vuonna 2006 tai jotain. Uimahallissa oli vesispinning menossa ja tuo soi. Ohjaaja vielä lauloi mukana.
I Did It For You - Backstreet Boys?
Kiitos vastauksesta! Ei ole Backstreet Boys. Kyseessä on joku danceartisti tai -akti.
Westlifella on tuon niminen biisi. Tulee myös mieleen Britney Spearsin Uups I did it again.
Kiitos, kun joku on viitsinyt vastata! Unohdin vissiin sanoa, että kyseessä oli naislaulaja! Laitoin tuohon alkuperäiseen viestiin, että oli suunnilleen samaan aikaan hitti kuin Alice Deejayn Better Off Alone, ja mun mielestä se tyylilajikin oli jokseenkin kuin sama. Techno, dance, eurohumppa, miksi sitä nimittäisikään. Ja esittäjä ei varmastikaan mikään laulaja (kuten vaikka Britney Spears), vaan ennemmin kyseessä on joku dance/technopumppu, jossa ei nyt niin väliä, kuka siinä laulaa.
Mä en varmastikaan saa koskaan tietää, mikä tää biisi on! Oon oikeasti etsinyt monta kertaa kaiken maailman dance-listoja ja vastaavia.
Niskoja nakkeli kirjoitti:
Mikähän kotimainen ohjelma kyseessä. Siinä oli pöydän alla mies, joka työnsi sormen pitsiliinan reiästä ja huuteli vieraille mm. ”Kikkeli kakkeli niskoja nakkeli” sekä ”k y r p ä kyynärpää”. En millään saa päähäni ohjelmaa 😅
Sitten oli toinen ohjelma, missä oli kaksi vanhempaa naista kimppakämpässä ja paistoivat paahtoleipää hellan levyllä. Toisen mummelin nimi oli Viivi. Voi myös olla että tämä ohjelma on sana kun tuo yllä kertomani.
Ylimpänä selostettu on Jutta Grahnin mies, sarjasta Lyhyet Erikoiset.
Se perustuu Veikko Huovisen samannimiseen novellikokoelmaan. Heikki Kinnunen esitti välissä Huovishenki- nimistä kirjailijan hahmoa.
Itselleni tulee näistä vähän haikea olo, koska isän piti sarjasta, eritysesti Viinankätkijät- osasta. Lähetin sen ja pari muuta netissä hänen sairasvuoteelleen, kun elinaikaa oli enää vähän jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Näin tämmöisen pätkän joskus joka mieliin syöpynyt. Ei tosin pelästyttänyt kun en ollut niin pikkulapsi enää silloin, mutta iljetti hieman kohtaus.
Kyseessä ollut varmaan joku halppiskauhuleffa, mutta muistan kohtauksen jossa olikohan kaksi miestä ja tappeli jossain kellarissa ja toinen lävisti mahansa ilmeisesti jollain veitsellä/puukolla. Mies lyyhistyy maahan jolloin aukinaisesta haavasta alkaa mönkimään kunnolla toukkia pihalle. Muistaako joku ja on tunne, että tämmöisiä kohtauksia on kyllä monissa kauhuleffoissa nähty.
Oisko ollut kumminkin joku X-Files tai Äärirajoilla-jakso? Toki tuo voi olla melkein mistä vain...
Vierailija kirjoitti:
Yleltä tuli joskus 2000-luvun alussa elokuva, jossa nuori mies ryöstää paikan x (en kykene varmoiksi muistamaan, saattoi olla pankki tai kauppa), ja ottaa samassa rytäkässä panttivangiksi vanhemman perheenäidin. Piilottevat poliiseilta aikansa, ja päätyvät lopulta jollekin syrjäiselle mökille. Lopussa mies jatkaa pakoaan jättäen naisen mökkitien varrelle. Tukholman syndroomaa muistaakseni oli naisella, mutta mitään seksuaalista ei heidän välillään tapahtunut. Mies oli ongelmallinen, mutta ei varsinaisesti paatunut rikollinen tai sanan varsinaisessa merkityksessä "paha". Nainen taisi olla jokseenkin leipääntynyt kotiäidin toimenkuvaansa.
Mielestäni elokuvassa oli hieman roadtrip -tunnelmaa, mutta yksityiskohdat ovat hämärtyneet mielessäni sen verran, että en ole kyennyt ko. elokuvaa löytämään googlettamalla tai Imdb:n sanahakua käyttäen.
Papukaijamerkki sille, joka näin vaillinaisen kuvauksen perusteella elokuvan tunnistaa!
Minäkin kysyn, oliko tämä kotimainen? Ei kuitenkaan tullut kuvauksesta Il Capitano mieleen, vaan joku muu. Nimeä en valitettavasti muista. Voisi kai olla tuo Il Capitanokin, mutta siinä on nuoripari ja kani ehkä jäisi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hämärä mielikuva sellaisesta musiikkivideosta, joka tuli Mtv:ltä (siis siltä musiikkikanavalta, ei maikkarilta) 90-luvulla ja videossa juoksi dobermanneja tai muita samantyyppisiä koiria ehkä hidastettuna. Muistelisin, että biisin esittäjä olisi ollut amerikkalainen alternative-bändi Orbit, mutta ainakaan youtubesta en millään löydä sitä videota. Biisin kulkua en yhtään muista.
Olenkohan nähnyt unta, vai onko sellainen biisi/ video olemassa?
Pet Shop Boys Suburbia, olen aika varma, että etsit tätä.
Kiitos kun yritätte auttaa!
Alan kohta kallistua siihen, että olen nähnyt unta tästä musiikkivideosta eikä sitä ole olemassakaan.... Tai sitten muistikuvat vaan sekoittuu johonkin pätkään jostain ihan muusta.
Ei ollut mikään niistä dobermannivideoista eikä tuo Pet Shop Boys. Muistikuvissani niitä koiria on paljon ja ne juoksee koko videon ajan jossain. Eivät välttämättä ole dobermanneja, mutta samantyyppisiä koiria. Mutta kuten sanottua, ihmisen muisti on kovin kummallinen, olen voinut yhdistellä asioita ja "keksiä" koko videon.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan 80-luvulta sellaista elokuvaa/sarjaa, jossa joulupukki roikkui hirtettynä jossain eteisessä tms? Muistaakseni suomalainen ohjelma. Tämä on ainut ohjelma, joka aiheuttanut mulle painajaisia lapsena ja haluaisin nähdä uudestaan, että oliko oikeasti niin pelottava 😅
Muistan katsoneeni kasarilla lapsena kauheen pelottavan suomalaisen sarjan nimeltä Painajainen. En ois saanut katsoa, näkyy olevan K16. En kyllä muista, oliko siinä hirtetty joulupukki, mutta muistaakseni joku oli hirtetty.
Äh, meni linkki pieleen, tässä uusi yritys:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Painajainen_(televisiosarja)
?Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hämärä mielikuva sellaisesta musiikkivideosta, joka tuli Mtv:ltä (siis siltä musiikkikanavalta, ei maikkarilta) 90-luvulla ja videossa juoksi dobermanneja tai muita samantyyppisiä koiria ehkä hidastettuna. Muistelisin, että biisin esittäjä olisi ollut amerikkalainen alternative-bändi Orbit, mutta ainakaan youtubesta en millään löydä sitä videota. Biisin kulkua en yhtään muista.
Alan kohta kallistua siihen, että olen nähnyt unta tästä musiikkivideosta eikä sitä ole olemassakaan.... Tai sitten muistikuvat vaan sekoittuu johonkin pätkään jostain ihan muusta.
Ei ollut mikään niistä dobermannivideoista eikä tuo Pet Shop Boys. Muistikuvissani niitä koiria on paljon ja ne juoksee koko videon ajan jossain. Eivät välttämättä ole dobermanneja, mutta samantyyppisiä koiria. Mutta kuten sanottua, ihmisen muisti on kovin kummallinen, olen voinut yhdistellä asioita ja "keksiä" koko videon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Swedish house mafia ja biisi Save the world?
Vampyyri- tai Frankenstein-leffa, jossa olevassa kohtauksessa mies kävelee vuoriston halki auringon laskiessa linnalle. Kun pimeä on jo tullut, hän kulkee kuohuvan joen vierustietä ja siitä menee vaunut ohitse. Cinematografia on hieno, ei taida olla ihan uusimpia leffoja, mutta kuitenkin väri-. Luulisi, että tämä on helppo löytää, koska aiheen leffat on tunnettuja, mutta ei vaan onnistu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on etsinyt 2000'luvun alusta ihan mahdotonta kappaletta, oli kuullut sen joinain aamuina mennessään töihin ja muistaa sanoista ainoastaan, että siinä mentiin kahvipannulla avaruuteen. Tätä ollaan sitten etsitty eikä mistään löydy vastausta. Jotenkin kai lennetään kahvipannulla avaruuteen tms. Eikö ole J. Karjalainen avaruuden ikkuna eikä mikään tällainen ns.tavallinen biisi.
Don huonot: hyrrä
Ei ollut Hyrrä. Itse en ole edes kappaletta koskaan kuullut, mutta mieheni sitä aika ajoin etsii edelleen, tosiaan on niin outo aihe, että välillä ajattelen hänen kuvitelleen, mutta vakuuttaa tätä kuunnelleensa radiosta muutamina aamuina työmatkalla. Mistään ei löydu ja useasta paikasta etsitty ja kyselty.
Mielenkiintoista! Tykkään avaruusaiheisista biiseistä ja tämä jää nyt kyllä vaivaamaan, jos ei selviä. Mulle tuli mieleen Martti Servon Ufo tarjosi kaakaon, mutta ei taida olla se? :D
Kiitos, en silti usko, että oli tämä, mutta jotenkin voisi olla joku samantyylinen, ainakin suomalainen oli kuulemma, mutta tuo "lennetään kahvipannulla avaruuteen" on jäänyt mieleen, joten ilmeisesti ne sanat siinä pitäisi jossain muodossa olla. Joskus mieheni sanoi, että esim.YUP voisi tehdä samantyylistä musiikkia..taitaa olla ihan mahdoton tehtävä tämä😄
Okei! Kysyn tätä vielä kaveriltani, jolla on laaja musatietämys, hän tietää paljon kummallisiakin biisejä.
Kiitos, ihanaa kun joku toivenripe olisi löytää. Tosiaan muistin vielä, että oli varmaan joskus 2003-vuoden jälkeen mutta ennen 2010. Lähempänä ehkä 2003 kuitenkin..
Onkohan tuo avainsana varmasti kahvipannu?
Serkkupojan kanssa käytiin yhdessä elokuva katsomassa. Aika oli ehkä 70-, 80- tai 90-luku. Elokuvasta en enempää muista. - Mikähän elokuva se oli? Serkkupoikakin ollut kuolleena jo yli 15 vuotta, enkä häneltäkään enää voi asiaa kysäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tätä jo tarjottu:
Snoop Dogg: Who Am I?
Vierailija kirjoitti:
"Hitsidi hätsidi hitsin ditsin, chiki chiki hiibai huubai hei..."
Ihan oikeasti Tero Liete soitti jossain ohjelmassa 80-luvulla tuollaisen biisin, naislaulaja.
Ai niin, tuo kertosäe päättyy:
"Hitsidi hätsidi hitsin ditsin, it's a lovely day."
Jos tämä auttais etsinnässä.
Vierailija kirjoitti:
Serkkupojan kanssa käytiin yhdessä elokuva katsomassa. Aika oli ehkä 70-, 80- tai 90-luku. Elokuvasta en enempää muista. - Mikähän elokuva se oli? Serkkupoikakin ollut kuolleena jo yli 15 vuotta, enkä häneltäkään enää voi asiaa kysäistä.
Oota vähän, yritän ettiä...
Entäs suomalainen kisailu-ohjelma jostain 90-luvun lopulta tai 2000-luvun alusta, jossa oli ehkä pariskuntia (?) ja sit lopuksi joku väärin vastannut tai hävinnyt tms pudotettiin sellaiselta laverilta johonkin isoon altaaseen, joka oli täynnä vaahtoa? :D
Hmmm kirjoitti:
Entäs suomalainen kisailu-ohjelma jostain 90-luvun lopulta tai 2000-luvun alusta, jossa oli ehkä pariskuntia (?) ja sit lopuksi joku väärin vastannut tai hävinnyt tms pudotettiin sellaiselta laverilta johonkin isoon altaaseen, joka oli täynnä vaahtoa? :D
Reikä seinässä?
Eikös naisjuontajana tässä ollut Saara Karhu, tuli tv2: lta. Ohjelman nimeä en valitettavasti nyt muista.