Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6404)
Ennen oli ennen, eivät taida enää haluta.
T.Jammu
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kateissa yksi eurodance aikaan liittyvä puoli balladibiisi joka mielestäni oli osin aika reipaskin. Olen kuunnellut sitä alkuvuodesta 1995. Naislaulaja. Kyseessä ei siis ole mikään Whitney Houston tyyppinen viritys. Se ei ole mitään näitä isoja hittejä.
Kerro lisää, muistatko esim. lyriikoita?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kateissa yksi eurodance aikaan liittyvä puoli balladibiisi joka mielestäni oli osin aika reipaskin. Olen kuunnellut sitä alkuvuodesta 1995. Naislaulaja. Kyseessä ei siis ole mikään Whitney Houston tyyppinen viritys. Se ei ole mitään näitä isoja hittejä.
Mulla tulee mieleen Alexian biisit, esim. Summer is Crazy, vaikka se julkaistiinkin vasta 1996.
Tos tekoälyn ehdotuksia.
Jam & Spoon feat. Plavka – Angel (Ladadi O-Heyo) (Julkaistu loppuvuodesta 1994, soi radiossa ja klubeilla alkuvuodesta 1995). Tämä on täydellinen "puoliballadi". Se alkaa hyvin rauhallisesti ja kauniisti, mutta siinä on erittäin reipas ja tanssittava eurodance-biitti sekä kuuluisa korvamato-kertosäe. Ei todellakaan mikään perinteinen balladi.
Basic Element – The Ride tai The Promise Man. Ruotsalaisen Basic Elementin kappaleet olivat Suomessa jättimäisiä alkuvuodesta 1995. Heidän tyylinsä oli usein kaihoisa ja melodinen (puoliballadimainen), mutta taustalla tykitti erittäin nopea ja reipas eurobiitti. Erityisesti The Ride alkaa hitaalla tunnelmoinnilla ennen kuin se räjähtää käyntiin.
Pandora – Don't You Know tai Tell the World. Ruotsalainen Pandora teki juuri tällaista musiikkia: kappaleet tuntuivat melodioiltaan pop-balladeilta, mutta ne oli sovitettu todella energiseksi eurodanceksi. Don't You Know oli iso hittibiisi Suomessa talvella 1994–1995.
Le Click – Tonight is the Night. Tämä Melanie Thorntonin (La Bouchen laulaja) sivuprojekti alkaa hyvin balladinomaisella naislaululla ja pianolla, mutta muuttuu nopeasti erittäin reippaaksi ja rullaavaksi tanssibiisiksi. Julkaistiin 1994 ja nousi listoille juuri vuodenvaihteessa 1995.
2 Brothers on the 4th Floor – Dreams (Will Come Alive). Kappale alkaa erittäin hitaasti ja tunnelmallisesti ("Come and take my hand..."), mutta kertosäe ja säkeistöt ovat täyttä, reipasta eurodancea. Nousi suureksi suosikiksi loppuvuodesta 1994 ja soi pitkälle vuoteen 1995.
Whigfield – Close to You. Saturday Night oli se megahitti, mutta tämä loppuvuodesta 1994 julkaistu ja alkuvuodesta 1995 soinut seuraja oli paljon herkempi, hieman puoliballadimainen, mutta silti mukavan reipas pop-tanssibiisi.
Customized / Imperio – Veni Vidi Vici tai Quo Vadis. Jos biisissä oli mukana hieman mystisyyttä tai eeppisyyttä (kuten kuorolaulua), nämä itävaltalaisprojektit yhdistelivät hidasta balladinomaista tunnelmaa ja jopa 140 BPM:n eurodance-tykitystä.