Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6171)
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan voi olla, että sanat olivat jotain muuta kuin Beach Boysin laulussa. Sanojen rytmitys istui kuitenkin alkuperäiseen hyvin. Mitä tulee mahdolliseen mainosbiisiin, niin uskon että oli ihan oikea biisi, koska seuraava kaupassa soinut kappale oli ihan "oikea" myös. Kuvitelmaan en usko, koska havahduin joka kerta kun se Good, good, good, good vibrationsin mukaisesti menevä kohta (tulkitsen, että tässä mysteeribiisissä se oli kertsin alku) alkoi. Ehkä siinä sitten mentiin siinä rajoilla, että ei ole plagiaatista kyse eikä tarvitse rojalteja perikunnille maksella, mutta kyllä mä väitän että muidenkin edes semiharjaantuneet popkorvat tuossa kohdassa hörähtäisivät ja BB-viittauksen tunnistaisivat.
Ilmeisesti ymmärrät musiikista jotakin, etkä ole vain tavallinen kaheli. Joku varmasti tunnistaa biisin, jos todella kuulostaa Beach Boysin melodialta noin rankasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuin NRJ:ltä kuulemaan biisin, jonka kertosäkeistö kuulosti epäilyttävän paljon Lady Gagan Bad Romance -kappaleelta parissa kohtaa. Ei varmaankaan mikään hirveän vanha biisi kyseessä ko. kanavan tietäen. Nainen lauloi siis ja kuulosti siltä, ettei Auto-Tunea oltu säästelty. Ei robottiääneltä kuulostanut, mutta ei luonnolliseltakaan ne korkeat nuotit. Myös varsinkin se caught in a bad romance -kohdan melodiakulku tuli erittäin vahvasti fraseerausta myöden ja koko kertsin instrumentaaliversion päälle olisi voinut laittaa Bad Romancen vokaaliraidan aivan hyvin. Niin että mikäköhän ralli mahtoi kyseessä olla?
Taylor Swift: The Fate of Ophelia
Biisi on jo ratkaistu, mutta pakko sanoa, että tuo Swiftin biisi ei kuulosta millään tavalla Bad Romancelta. Kuulin juuri Radio Suomelta tuon ensimmäistä kertaa ja siitä tuli mieleen (kertosäkeistöstä) The Soundsin No One Sleeps when I'm Awake ja Robbie Williamsin Feel. Ja kun biisi alkaa niin sehän on aivan ilmiselvä Foster the Peoplen Pumped Up Kicks! Mutta Bad Romance? Ei mitään samaa sen kanssa.
^ Mikä kanava soittaa Taylor Swiftin musiikkia - YleX? X3M? En ole itsekään muita biisejä kuullut neidiltä. Myös Justin Bieneriä hehkutettiin valtavasti, mutta en osaa yhtään biisiä nimeltä häneltä. Taitavat toki molemmat olla lasten/nuorten musiikkia.
Ei ole tuo Kauriinpää se jota alkuperäinen kysyjä oli vailla. Itsekin yritin googlata noita sanoja. Siinä siis lauletaan " tää on kuin kansanlaulusta, Edelfeltin taulusta, aarre kotimaan, Suomi-filmistä, molempien silmistä, hehkuu tunteet vaan". Joku nainen sen laulaa. Just tänä aamuna tuli joltain kanavalta
Vierailija kirjoitti:
Mikä kanava soittaa Taylor Swiftin musiikkia - YleX? X3M? En ole itsekään muita biisejä kuullut neidiltä.
Vegalta tuli tänään tuo ko. Swiftin biisi. Se on niin kesyä ja sovinnaista poppia, että sopii sinne ja Radio Suomeen kuin porkkana lumiukon pään keskivaiheille. Mutta, mutta - laittakaahan joku nyt uusia hakuja, niin päästään etsimään ja arvuuttelemaan.
80-luvun lopulla oli joku lasten lyhytelokuva, jossa perhe ajoi Lapissa moottorikelkalla. He menivät johonkin autiotupaan taukoa pitämään, ja poika kuuli ulkona jotain ääntä ja löysi eksyneen koiranpennun. Pian koiran omistajaperhe tuli myös autiotuvalle, ja poika olisi halunnut pitää löytämänsä pennun, mutta sai sen sijaan lupauksen että hänet palkitaan kyllä myöhemmin. Lopussa he olivat kotona ja koiran omistajaperhe toi pojalle toisen pennun.
Tälle jos löytäisi nimen, niin sen jälkeen se voisi hyvällä tuurilla löytyäkin jostain Areenasta tai Youtubesta.
Ylemmästä viestistä tuli mieleen toinen jouluelokuva, joka tuli Yleltä joskus. Leffa on jostakin 90-luvun loppupuolelta, veikkaisin. Se oli saksankielinen (tod.näk. saksalainen) ja muistan sen, että siinä joku etsi Jeesusta, mutta löysi turkkilaisen(?) miehen, joka poltti pilveä. (Näytti ehkä hieman Jeesukselta.) Leffa oli saksalainen komedia. Kyllä, luit oikein. Tuon voisi katsoa näin joulun aikaan kenties uudestaan vuosikymmenten jälkeen, jos joku muistaa nimen.
Areenassa näköjään nyt minisarja DES. Vuosia vuosia sitten olen nähnyt samanaiheisen amerikkalaisen elokuvan, mutta en muista nimeä. Näyttelijän ulkonäöltä muistan, mutta en hänenkään nimeään. Sattuisiko joku tietämään elokuvan nimen? Poliisi sarjamurhaaja, joka murhaa nuoria miehiä. Ruumiita löytyy talon alle ym... piilotettuna.
Vierailija kirjoitti:
Areenassa näköjään nyt minisarja DES. Vuosia vuosia sitten olen nähnyt samanaiheisen amerikkalaisen elokuvan, mutta en muista nimeä. Näyttelijän ulkonäöltä muistan, mutta en hänenkään nimeään. Sattuisiko joku tietämään elokuvan nimen? Poliisi sarjamurhaaja, joka murhaa nuoria miehiä. Ruumiita löytyy talon alle ym... piilotettuna.
Tuon yhteydessä mainittiin amerikkalainen sarja "Monster" (2022-) sarjamurhaaja Ed Geinistä, mutta etsit ilmeisesti elokuvaa.
Kyselty biisi on Tanja Lainio - Kuin Kansanlaulu
Hakusessa amerikkalainen elokuva, jossa sotilas-tai poliisihautajaiset. Hautajaisten aikana joko mies- tai naisääni lausuu taustalla todella kauniin runon. Olen nähnyt elokuvan vain kerran ja tuo kohtaus jäi mieleeni, mutta elokuvan nimi ei. Haluaisin nähdä tuon kohtauksen uudelleen ja ottaa runon tekstin talteen. Tämänkaltaisia kohtauksia elokuvissa paljon, mutta olisi hienoa jos ehdotuksesi tärppäisi.
Vierailija kirjoitti:
John Wayne Gacy voisi olla hahmo, ainakin https://www.imdb.com/title/tt0330181/
Vierailija kirjoitti:
Hakusessa amerikkalainen elokuva, jossa sotilas-tai poliisihautajaiset. Hautajaisten aikana joko mies- tai naisääni lausuu taustalla todella kauniin runon. Olen nähnyt elokuvan vain kerran ja tuo kohtaus jäi mieleeni, mutta elokuvan nimi ei. Haluaisin nähdä tuon kohtauksen uudelleen ja ottaa runon tekstin talteen. Tämänkaltaisia kohtauksia elokuvissa paljon, mutta olisi hienoa jos ehdotuksesi tärppäisi.
Tämä on vain ehdotus etsimästäsi runosta:
Vierailija kirjoitti:
Yritin tuossa linkata Four Weddings and a Funeral osiota jossa lausutaan runo. Runon nimi on Funeral Blues.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin tuossa linkata Four Weddings and a Funeral osiota jossa lausutaan runo. Runon nimi on Funeral Blues.
Eli siis W.H Audenin runo Funeral Blues.
Radio Suomen Levelautakunta-ohjelmassa tuli eräänä lauantaina joskus syys-lokakuussa biisi, jossa lauloi naisartisti. Sellaista singer-songwriter-kamaa, joka upposi meikäläiseen. Ehkä vähän balladimainen, ei mitään tykitystä. En muista artistin nimeä, taisi olla tyyliin naisen oma etunimi sukunimi. Jossakin bändissä oli laulanut ennen tätä, nyt soolona. Levy tai sinkku oli uusi eli tullut tässä syksyllä '25. Taisi voittaa sen kertaisen levylautakunnan? Ja laulaja oli sitten vieraana seuraavana viikolla itse raadissa, kuten ohjelmassa usein on tapana uuden levyn julkaisseiden kohdalla: ensin arvosteltavana se biisi ja sitten itse mukana ohjelmassa seuraavana viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Radio Suomen Levelautakunta-ohjelmassa tuli eräänä lauantaina joskus syys-lokakuussa biisi, jossa lauloi naisartisti. Sellaista singer-songwriter-kamaa, joka upposi meikäläiseen. Ehkä vähän balladimainen, ei mitään tykitystä. En muista artistin nimeä, taisi olla tyyliin naisen oma etunimi sukunimi. Jossakin bändissä oli laulanut ennen tätä, nyt soolona. Levy tai sinkku oli uusi eli tullut tässä syksyllä '25. Taisi voittaa sen kertaisen levylautakunnan? Ja laulaja oli sitten vieraana seuraavana viikolla itse raadissa, kuten ohjelmassa usein on tapana uuden levyn julkaisseiden kohdalla: ensin arvosteltavana se biisi ja sitten itse mukana ohjelmassa seuraavana viikonloppuna.
Kristiina: Hameenhelma
https://youtu.be/lF51yKv2Ya0?si=mJw1DDxwdmopml2-
Kristiinan laulu kuultiin ohjelmassa ja sitten hän oli seuraavalla viikolla vieraana samassa ohjelmassa
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto:
Aliisa Syrjä: Meit ei löydä kukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina: Hameenhelma. Kristiinan laulu kuultiin ohjelmassa ja sitten hän oli seuraavalla viikolla vieraana samassa ohjelmassa
Kristiina ainakin oli vieraana, mutta hänet kyllä tiedän artistina. Outoa, etten nimeä olisi saanut päähän (tai tunnistanut laulusta). Ehkä se tuo oli. Muistin, että olisi ollut hitaampi biisi. Muisti tekee jänniä tepposia sekin.