Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6101)
Mitä tapahtui nuorison radio-ohjelmassa Kultiveera, jonka juontaja oli Liisa Akimof?
Mikähän oli tällainen kotimainen kilpailu- tms. ohjelma, jota esitettiin muistaakseni Subilla syksyllä 2007 (saattoi olla myös 08-09)? Konseptina siinä ilmeisesti oli, että ihmiset saivat lähettää itse kuvaamiaan sketsejä tai lyhytelokuvia, ja niitä sitten esitettiin jaksoissa. Mieleeni on jäänyt tuosta ainakin video, jossa nuori tyttö oli pukeutunut hienoksi rouvaksi ja oli juttelevinaan toisen rouvan kanssa (piti siis monologia): "Mikä te olette minua arvostelemaan, minä puhun seitsemää kieltä ja te tuskin yhtä!" Lisäksi pimeässä kuvattu video, jossa näyteltiin kohtaus Kauna-elokuvasta. En muista, oliko ohjelmassa esim. raati arvioimassa tai äänestys siitä, mikä videoista oli paras...
Katsoin tuota ehkä pari jaksoa ja muistan, että jotkut videoista oli ihan hauskoja, toiset taas vähän vaivaannuttavia. Ohjelmaa ei taidettu esittää kovin pitkään, ehkä vain yhden kauden verran. Mieleen on jäänyt myös sen mainos, jota siihen aikaan näytettiin telkkarissa tosi paljon; siinä oli pätkiä noista eri videoista. Olen jälkikäteen miettinyt, että mikähän tuon ohjelman nimi oli ja mikä siinä oli ideana :D
Vierailija kirjoitti:
Mikähän oli tällainen kotimainen kilpailu- tms. ohjelma, jota esitettiin muistaakseni Subilla syksyllä 2007 (saattoi olla myös 08-09)? Konseptina siinä ilmeisesti oli, että ihmiset saivat lähettää itse kuvaamiaan sketsejä tai lyhytelokuvia, ja niitä sitten esitettiin jaksoissa. Mieleeni on jäänyt tuosta ainakin video, jossa nuori tyttö oli pukeutunut hienoksi rouvaksi ja oli juttelevinaan toisen rouvan kanssa (piti siis monologia): "Mikä te olette minua arvostelemaan, minä puhun seitsemää kieltä ja te tuskin yhtä!" Lisäksi pimeässä kuvattu video, jossa näyteltiin kohtaus Kauna-elokuvasta. En muista, oliko ohjelmassa esim. raati arvioimassa tai äänestys siitä, mikä videoista oli paras...
Katsoin tuota ehkä pari jaksoa ja muistan, että jotkut videoista oli ihan hauskoja, toiset taas vähän vaivaannuttavia. Ohjelmaa ei taidettu esittää kovin pitkään, ehkä vain yhden kauden verran. Mieleen on jäänyt
Onkohan tää sama missä oli kerran Antti Tuisku tuomaristossa. Ohjelmaan oli lähetetty itse kuvattuja hauskoja videoita, ja parhaimmat esiintyjät kutsuttiin paikan päälle studioon, ja mm. Antti Tuisku oli kerran tuomaristossa arvioimassa videoita. Tää ohjelma tuli ennen vuotta 2010, eli 2006-2009 aikavälillä. Onkohan tää sama kuin mitä sinäkin etsit. Jos joku muistaa/tietää mikä tää oli.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin tuota ehkä pari jaksoa ja muistan, että jotkut videoista oli ihan hauskoja, toiset taas vähän vaivaannuttavia. Ohjelmaa ei taidettu esittää kovin pitkään, ehkä vain yhden kauden verran. Mieleen on jäänyt
Nyt en osaa auttaa kun sanomalla, että tutulta kuulostaa ja kun kuvailit ajankohdan ja kanavan niin pulpahti muistoja mieleen. Tuli mieleen, että enemmän Tubeen tuolloin imitaatiovideoita tehnyt Tommi Ruottu osallistui johonkin TV:n vastaavanlaiseen kykykisaan ja olisiko ollut peräti tämä ohjelma, ajankohta kyllä täsmää. Tähän jää kyllä omat tiedot ja muistot, mutta ei tule kyllä ohjelman nimi mieleen.
Vierailija kirjoitti:
https://www.imdb.com/name/nm1505161/?ref_=fn_all_nme_1 <-- Tuolta pläräämään.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn täältä jos joku vaikka tietäisi:
Audrey Hepburn kävi Suomessa vuonna 1988, ja kuvasi täällä jakson TV-ohjelmaan Huuda pois. Johannes Virolainen oli mukana tekemässä/juontamassa tätä kyseistä jaksoa. Oliko tämä siis sama Johannes Virolainen joka oli myös Suomen pääministeri?
Oli. "Meklarina vanhempi valtiomies Johannes Virolainen", luki lehtien TV-ohjelmatiedoissa 21.5.1988.
Ohjelman nimi oli todellisuudessa Huuda taas, eli kiinnostuksen herättäneessä Ilta-Sanomien jutussa oli virhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Audrey Hepburn kävi Suomessa vuonna 1988, ja kuvasi täällä jakson TV-ohjelmaan Huuda pois. Johannes Virolainen oli mukana tekemässä/juontamassa tätä kyseistä jaksoa. Oliko tämä siis sama Johannes Virolainen joka oli myös Suomen pääministeri?
Oli. "Meklarina vanhempi valtiomies Johannes Virolainen", luki lehtien TV-ohjelmatiedoissa 21.5.1988.
Ohjelman nimi oli todellisuudessa Huuda taas, eli kiinnostuksen herättäneessä Ilta-Sanomien jutussa oli virhe.
Kiitos paljon tiedosta! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon tiedosta!
Tuttu juttu -ohjelmassa oli joku Martti Ahtisaari vuonna '94. Olikohan tämä juuri se Martti Ahtisaari? Ja sitten kerran Orimattilassa esiintyi imitaattori Reijo Salminen. Olikohan tämä se imitaattori Reijo Salminen? Entä onko Suomen pankin pääjohtaja Erkki Liikanen se sama Erkki Liikanen, joka veti Veikkauksen Bingoa ja esiintyi Seura-lehden mainoksissa vai onko laulaja Erkki Liikanen eri kuin pankinjohtaja Erkki Liikanen?
Tieteis/kauhu lyhytelokuva, ehkä puoli tuntia, muistaakseni mustavalkoinen, valmistunut ehkä 2O1O-luvulla, tullut myös YLEn kanavilta.
Nainen huomaa bussin penkissä oudon 'tahran' joka vähitellen leviää ja kun hän koettaa puhdistaa sitä, se leviää hänen käteensä. Kotona hän huomaa että hän voi pyyhkiä sen pois pyyhekumilla, mutta vähitellen se tahra valtaa koko kaupungin. Postiluukustakin tulee käsi joka on kokonaan tahran peitossa. Lopussa nainen istuu kerrostalon katolla ja katselee kaupungin tuhoutumista.
Muistaako kukaan elokuvan nimeä?
Steven Buscemi ruudullisessa kauluspaidassa mahdollisesti New Yorkin viemäreissä. Kohtauksessa on kasvoihin kohdistettu vahva valo ja hahmo on jotenkin tosi pulassa. Olisko loppukohtaus.
Leffa on muistaakseni 80-90-lukujen taitteesta, Buscemi on siinä nuori kundi.
Kuka uutisankkuri kertoi Berliinin muurin murtumisesta?
Missä varhaisessa tosi-tv-ohjelmassa jotkut asui lasikuutiossa Tennispalatsissa? Ja missä taas toisilleen tuntemattomat tanskalaiset (?) eli kommuunissa jossain vanhassa kartanossa.
Pyörii päässä ja ehkäpä helppo kun ollut jonkin sortin hittikin reippaat 20 vuotta sitten.
Rap/ RnB-kappale jonka kertosäkeessä hoetaan We are VIP, yeah yeah,
Kukahan esitti. Kyllähän video MTV:llä pyöri ahkeraan ja jäänyt siitäkin mieleen kun kaveri tuota omilla sanoilla kanssa laulellut tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Steve Buscemi ruudullisessa kauluspaidassa mahdollisesti New Yorkin viemäreissä. Kohtauksessa on kasvoihin kohdistettu vahva valo ja hahmo on jotenkin tosi pulassa. Olisko loppukohtaus. Leffa on muistaakseni 80-90-lukujen taitteesta, Buscemi on siinä nuori kundi.
https://www.imdb.com/name/nm0000114/ <-- Tuossa listattuna hänen filmografiansa.
Vierailija kirjoitti:
Petri Saraste? Heikki Piuhola?
Vierailija kirjoitti:
Heitän nyt ihan lonkalta kylmästi, että saattaapi löytyä YouTubesta. Onko tuttu sivusto?
https://areena.yle.fi/1-75630312?seek=15484
Pitäisi mennä oikeaan kohtaan, mutta jos ei mene niin kohdasta 4.18.00 eteenpäin aina 4.19.00 asti. Metalli ja rock faneille kysymys, että mikä metallibiisi taustalla soi, kun juoksijat esitellään. Tahtoisin kovasti tietää tämän. En saa edes selvää sanoista tai kielestä. Kiitos etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
https://areena.yle.fi/1-75630312?seek=15484
Pitäisi mennä oikeaan kohtaan, mutta jos ei mene niin kohdasta 4.18.00 eteenpäin aina 4.19.00 asti. Metalli ja rock faneille kysymys, että mikä metallibiisi taustalla soi, kun juoksijat esitellään. Tahtoisin kovasti tietää tämän. En saa edes selvää sanoista tai kielestä. Kiitos etukäteen.
Ei mennyt sitten lähellekään, mutta jos joku viitsii katsoa siis tuon 3.kisapäivän aamukilpailut videota ja kelata tuohon kohtaan. Kiitän.
Hei hyvä että oli oikea! :)