Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suomalainen lastensarja 90-luvun ihan alusta: sen introssa oli joku osto- ja myyntiliike tai joku antiikkikauppa? Ikkunan takana näkyi ihminen tai mannekiinni. Tämä pelotti minua hieman lapsena.
Oliko animaatio vai näytelty?
Ja oliko suomalainen vai suomenkielinen?
2000-luvun alussa tuli Neloselta Mowgli-animaation mainos. Mainoksessa lauloi englanniksi naislaulaja, ja laulun viimeinen lause oli -Set me free-, samalla kun Mowgli hyppäsi pantterinsa kanssa kalliolta.
Mietin jo silloin lapsena, mikä tämä biisi mahtoi olla, ja olen sitä etsinytkin, mutta ei ole tullut löydettyä.
Biisi oli sellainen pop-tyylinen kappale ja ei välttämättä liittynyt Mowgli-sarjaan mitenkään, oli ehkä vain laitettu mainoksen päälle.
Mowgli sarja taisi olla tämä:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa, kun Neloselta tuli aikoinaan (2002-2005) mainos tai muu vastaava, jossa kaksi arabia tai muslimia on autiomaassa, istuvat siinä hiekassa ja muistaakseni vain toisella heistä on sellaiset virtuaalilasit ja hän katsoo niillä telkkaria. En yhtään muista, oliko kyse mainoksesta vai jostain muusta.
Löysin tämän nyt sitten viimein! Kyse oli Visan mainoksesta, jonka joku mainitsikin. Eli tässäpä se mainos:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suomalainen lastensarja 90-luvun ihan alusta: sen introssa oli joku osto- ja myyntiliike tai joku antiikkikauppa? Ikkunan takana näkyi ihminen tai mannekiinni. Tämä pelotti minua hieman lapsena.
Antiikkivaarin tarinoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumorirapbiisi 90-luvun alusta/puolestavälistä, jossa laulettiin "vi är finlandssvenska, vi är finlandssvenska".
Jag är finlandssvenska. Pål Pressli. Toimittaja/laulaja. Tv:ssä hänellä oli Pål Pressli Show.
Pale å Wille - Duck räpp. Olivatko nuo suomenruotsalaisten Aki & Turo?
Paul "Pål Pressli" Olin ja Wille Wilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Wikipedia-, Areena-, YouTube- tai IMDb-linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumorirapbiisi 90-luvun alusta/puolestavälistä, jossa laulettiin "vi är finlandssvenska, vi är finlandssvenska".
Jag är finlandssvenska. Pål Pressli. Toimittaja/laulaja. Tv:ssä hänellä oli Pål Pressli Show.
Akin ja Turon levy tuli ulos '88. Olinin & Wilénin kasetti Ylen kautta '89. Näiden ohjelma kuitenkin tuli TV:stä ennen Akia & Turoa. Ilmeisesti Raivio & Virtanen ottivat vaikutteita ruotsinkielisiltä kollegoiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Wikipedia-, Areena-, YouTube- tai IMDb-linkkiä?
Ei, ei... ei tässä moisia... Mene vain hölmönä Googleen hakemaan turhaan. "Mies antiikkikaupan ikkunassa ukonilmalla" oli muistaakseni sarjan nimi. Ohjaaja oli John Sterwick ja pääosissa näyttelivät Leena Ringelschpill ja Max Övakainen.
Onko viime vuoden Rockfestistä tullut aftermovie -videota?
Onko myöskään Suomi Live Villatehtaastakaan?
Monien muiden tapahtumien aftermovie -videoita on youtuben puolella, mutta en löydä noiden joissa itse oon käynyt.
Kuulin Tokmannilla taustamusiikkina jonkun hyvän popbiisin jonka laulaja kuulosti Julian Casablancasiilta (sellainen ohut huojuva lauluääni, autotunea) mutta kyseessä ei ollut ainakaan mikään Strokesien tai Casablancasin tunnettu biisi ja nyt en enää muista siitä mitään. Paitsi ehkä kertosäkeessä oli sana "hot".
Veikkauksia tästä?
Vierailija kirjoitti:
Vuoden 1992 alussa on tullut tällainen kuin Suomen Osto ja Myynti, pääosassa Riitta Elstelä. Mutta se on aikuisten sarja (johon suomalaiset julkkikset kirjoittivat kukin vuorollaan yhden jakson), tullut lauantai-iltaisin kymmenen jälkeen. Mainitsenpa kuitenkin varmuuden vuoksi, kun sekä ajankohta että osto- ja myyntiliike täsmäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akin ja Turon levy tuli ulos '88. Olinin & Wilénin kasetti Ylen kautta '89. Näiden ohjelma kuitenkin tuli TV:stä ennen Akia & Turoa. Ilmeisesti Raivio & V
Aki ja Turo esiintyivät ennen levyään tv:ssä. Vuonna 1987, muistaakseni. Olisiko ohjelma ollut Hymyhuulet?
Mikä on se kappale jossa lauletaan baby baby?
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa todella tutulta, ja olen aivan varmasti katsonut sarjaa lapsena. Minulle tuli mieleen minisarja nimeltä Mummon medaljonki. Muistan sarjasta aika vähän, enkä muista introa, mutta sarjassa käytiin useampaankin kertaan jonkinlaisessa osto-ja myyntiliikkeessä tai antiikkikaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä, en ole nauranut näin hyvin pitkään aikaan ja vielä yksin. Antiikkivaari:D
Muistaako kukaan 1990-luvun alun lastensarjaa, jossa oli jonkinlainen kauhujakso johon liittyi puujalka? Sarja oli kotimainen ja todennäköisesti YLE:n tuotantoa.
Sarja ei muistaakseni ollut mikään kauhusarja, vaan pikemminkin draama tai draamakomedia, mutta yksi jakso oli pelottava.
Sarjan päähenkilö oli alakouluikäinen lapsi (tyttö?), joka seikkaili parin muun lapsen kanssa. He pelkäsivät jotain kummitusta, joka käytti puujalkaa. Muistan kohtauksen, jossa lapset olivat keittiössä pöydän ääressä ja joku aikuinen kertoi puujalkakummituksesta. Hän sanoi, että kun kummitus kävelee, puujalasta kuuluu ääni "kop-viuh, kop-viuh". Lapset luulivat, että puujalka on samanlainen kuin pöydänjalka. He alkoivat pelätä kummitusta. Jossain kohtaa he olivat muistaakseni jossain pimeässä kellarissa.
Jakson lopusta muistan kuvan, jossa joku aikuinen piti käsissään puujalkaa, ja näytti sitä lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa todella tutulta, ja olen aivan varmasti katsonut sarjaa lapsena. Minulle tuli mieleen minisarja nimeltä Mummon medaljonki. Muistan sarjasta aika vähän, enkä muista introa, mutta sarjassa käytiin useampaankin kertaan jonkinlaisessa osto-ja myyntiliikkeessä tai antiikkikaupassa.
Mummon medaljonki on kuusiosainen ala-asteikäisten jännityssarja, tullut ensin heinä-elokuussa 1989 ja uusintana elokuussa 1992. https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_127020
Jaksojen nimet lehtien ohjelmatiedoista: Osa 1/6. Ville ja hänen kaverinsa Amanda tulevat muutaman päivän vierailulle Helsinkiin. - Osa 2/6. Amandan medaljonki joutuu mopopoikien haltuun. - Osa 3/6. Veikö medaljongin voro, vauva vai hylje? Ville, Amanda ja Matti ovat aina askeleen myöhässä. - Osa 4/6. Paaleittain paperia. - Osa 5/6. Saaren vangit. Kaikki mikä kiiltää ja kilisee kiinnostaa kalastajaa. - Osa 6/6. Päätösjaksossa ukin taskunauris tikittää. Amandan ja Villen paluujuna odottaa. Missä medaljonki?
Koska tämä on Ylen sarja, se olisi mm. Kansalliskirjastossa katsottavissa. Huomenna tulee asiaa keskustaan, ehkä muistan, ehkä en.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se kappale jossa lauletaan baby baby?
Bye bye baby baby god bye.
T:Skäbä
Oliko animaatio vai näytelty?