Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietaa eraan minisarjan nimen, joka on todennakoisesti katsottavissa tallakin hetkella. Aitini oli katsonut sarjan, muttei muistanut sen nimea.
Sarjassa on 2-3 jaksoa. Aitini muisteli sen olevan brittilainen. Tarinassa on pariskunta, joka toimii sijaisperheena tytolle, jolla on jotain erityistarpeita tms. Tytto kuitenkin katoaa sosiaaliviranomaisilta. He eivat paase tapaamaan hanta, ja hanesta ei ole nakohavaintoja. Vanhemmat kuitenkin vaittavat, etta tytto on elossa ja voi hyvin, samalla kun jatkavat tytolle kuuluvien sosiaalitukien nostamista. Myohemmin selviaa, etta tytto onkin ollut kuolleena kaiken aikaa, ja vanhemmat joutuvat oikeuteen.
Kuvaus perustuu siis aitini kertomaan, joten en tieda pitavatko kaikki yksityiskohdat paikkaansa. Aitini on katsonut sarjan melko hiljattain. Han kayttaa suoratoistopalveluista Netflixia ja YLE Areenaa, joten sarja on, tai on ollut, jomman kumman
Murhaoikeudenkäynti: Missä on Margaret? (The Disappearance of Margaret Fleming)
Areena, 2 jaksoa
Linkitän tänne kysymykseni suomi24:sta. Aloitus tehty vuosia sitten, mutta vastausta ei ole löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurodancekappaletta edelleen miettivä sanoo ettei ole Imsomnia, siinä hieman hitaampi tempokin kuin hakemassani.
Noin kuulen sanat kuin kyselin. Jotenkin tuli joku Waldos peoplen kappale mieleen, mutta ei ollut kun katsoin.
Nämä on niitä kiusallisia kappaleita kun monesti käy niin, että joku lyriikanpätkä soi vahvasti päässä ja vaikka kappale olisi kuinka tuttu niin ei saa heti päähän, mutta siiten kun valkenee niin se tunne, ai niin se oli tämä, olisihan tämä pitänyt tietää. Viime päivät sama tunne etsimästäni biisistä. Voi tulla se sama ns. valaistumisen tunne kun tämän löytää.
Mitä muuta muistat kappaleesta? Oliko ensin niin että lauloi nainen, ja sitten mies räppäsi kertosäkeen? Voiko kyseessä olla duo vai oliko sooloartisti? Muistatko vuosilukua, oliko 90-luvun alkua vai loppua?
Tuleeko sinulle mieleen biisiä joka muistuttaisi tätä etsimääsi biisiä? Eli biisi joka olisi vähän saman kuuloinen. Kerroit että taustalla on perus eurodancebeat, mikä biisi voisi toimia esimerkkinä?
Vierailija kirjoitti:
Eurodancekappaletta edelleen miettivä sanoo ettei ole Imsomnia, siinä hieman hitaampi tempokin kuin hakemassani.
Noin kuulen sanat kuin kyselin. Jotenkin tuli joku Waldos peoplen kappale mieleen, mutta ei ollut kun katsoin.
Nämä on niitä kiusallisia kappaleita kun monesti käy niin, että joku lyriikanpätkä soi vahvasti päässä ja vaikka kappale olisi kuinka tuttu niin ei saa heti päähän, mutta siiten kun valkenee niin se tunne, ai niin se oli tämä, olisihan tämä pitänyt tietää. Viime päivät sama tunne etsimästäni biisistä. Voi tulla se sama ns. valaistumisen tunne kun tämän löytää.
1. Scooter: Nessaja
2. Captain Hollywood Project: Flying High
3. Snap: Rhythm is a Dancer
4. Corona: Rhythm of the Night
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mikään näistäkään, tässäkin oikein vahvasti tuttuja. Kun puhuin, että kappaleessa se peruseurodancebeat. Se kaikissa, mutta lähimmin Captain Hollywoodia näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mikään näistäkään, tässäkin oikei
Mr. President: Ill Follow the Sun
Sash: Ecuador
Basic Element: This Must Be a Dream
Ei tärppää ylläkään mainituista. tosin tuo Mr President aika lähellä hakemaani, taustabiittiä sekä mustan tyypin raposuutta myöden. Otetaan huomioon, että sen kuvailemani kohdan voin kuulla väärin, jos onkin jotain tyylin hey whats up, whats up, mutta kuulen vain niin epäselvästi, että vääntynyt muotoon imosa, imosa-oo.
Vierailija kirjoitti:
Ei tärppää ylläkään mainituista. tosin tuo Mr President aika lähellä hakemaani, taustabiittiä sekä mustan tyypin raposuutta myöden. Otetaan huomioon, että sen kuvailemani kohdan voin kuulla väärin, jos onkin jotain tyylin hey whats up, whats up, mutta kuulen vain niin epäselvästi, että vääntynyt muotoon imosa, imosa-oo.
Voisiko sana olla hermosa? Hermosa on espanjaa ja tarkoittaa ihanaa. Tai sitten eurodance laulaja Mimosa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lastenkirjaa hukassa, laitan nyt samaan viestiin, koska muistaakseni kirjailija oli sama!
1. Oli nainen ja lehmä, ehkä jotain muitakin eläimiä jotka muuttivat maalta kaupunkiin ja joku jytäjenkkapoppimankka... Ei ole Maalaishiiri ja Kaupunkilaishiiri kuitenkaan
2. Oli puhuva karkkikaappi ja ovikellona koiran häntä ja mies kulki elämänsä ensimmäistä kertaa bussilla ja joutui hassuihin tilanteisiin, ainakin minulle henk.koht. lapsena erittäin ahdistava kirja ja silti piti lukea uudestaan ja uudestaan ja uudestaan... Siksikö lienenkin näin ahdistunut vielä aikuisena? Pitää kokea tuo trauma uudestaan niin ehkä pääsisin siitä irti? Hahhaa! :-)
1. Lehmä joka tahtoi lentää TAI Iita-lehmän kaupunkikuume
Ei ole kumpikaan. Kiitos kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lastenkirjaa hukassa, laitan nyt samaan viestiin, koska muistaakseni kirjailija oli sama!
1. Oli nainen ja lehmä, ehkä jotain muitakin eläimiä jotka muuttivat maalta kaupunkiin ja joku jytäjenkkapoppimankka... Ei ole Maalaishiiri ja Kaupunkilaishiiri kuitenkaan
2. Oli puhuva karkkikaappi ja ovikellona koiran häntä ja mies kulki elämänsä ensimmäistä kertaa bussilla ja joutui hassuihin tilanteisiin, ainakin minulle henk.koht. lapsena erittäin ahdistava kirja ja silti piti lukea uudestaan ja uudestaan ja uudestaan... Siksikö lienenkin näin ahdistunut vielä aikuisena? Pitää kokea tuo trauma uudestaan niin ehkä pääsisin siitä irti? Hahhaa! :-)
2. Jari Nenosen Eriskummallinen seurue. Ja ykkönen jos on kans Jari Nenosen niin Iita-lehmän kaupunkikuume
Valitettavasti ei ollut kumpikaan mitä etsin. Kiitos kuitenkin!
Kertokaapa mulle mikä klassisen musiikin kappale on sellainen, jonka päälle voi itse laulaa: taavi ankka, taavi ankka, taavi ankka jee..
Ei siis todellakaan ole mitään sanoja siinä ja ihan perinteinen ja suhteellisen yleisesti kuultu kappale, mutta ei ihan kaikkein yleisin klassisen musiikin kappaleista. Tiedän etten ole ainoa ihminen joka tuohon on pienenä taaviankan sovittanut, niin ehkä joku klassisen musiikin nero osaa tämän kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa mulle mikä klassisen musiikin kappale on sellainen, jonka päälle voi itse laulaa: taavi ankka, taavi ankka, taavi ankka jee..
Ei siis todellakaan ole mitään sanoja siinä ja ihan perinteinen ja suhteellisen yleisesti kuultu kappale, mutta ei ihan kaikkein yleisin klassisen musiikin kappaleista. Tiedän etten ole ainoa ihminen joka tuohon on pienenä taaviankan sovittanut, niin ehkä joku klassisen musiikin nero osaa tämän kertoa.
Funiculi funicula? Esim. Pavarottin laulamana
Vierailija kirjoitti:
..paitsi että ei ole sanoja, eli ei siis varmaan ole Funiculi Funicula. Entäs Blue Danube?
Vierailija kirjoitti:
Onko hidas vai nopea? Onko kaikki sävelet samanarvoisia?
Vierailija kirjoitti:
Tchaikovskyn Swan Lake TAI Dance of the Sugarplum Fairy TAI Waltz of the flowers TAI Nutcracker march
Edward Grieg: In the Hall of the Mountain King TAI Morning Mood
Mozart: Symphony no 40 TAI Eine kleine nachtmusic TAI Rondo alla turca
Giuseppe Verdi: Libiamo ne lieti calici
Richard Wagner: Ride of the Valkyries
Beethoven: Symphony no 5
Felix Mendelssohn: Wedding March
Georges Bizet: Habanera
Vierailija kirjoitti:
Natalie Imbruglia?
Musiikkivideon idea on oikea. Kunpa se oikea video löytyisi, kun näitä samankaltaisia videoita on kuitenkin, eli idea ei ole harvinainen. Kiitos avusta, arvostan :)
Vierailija kirjoitti:
Onko se niinkuin DAA-DA DADDA, DAA-DA DADDA, DAA-DA DADDA DAA ?
Murhaoikeudenkäynti: Missä on Margaret? (The Disappearance of Margaret Fleming)
Areena
2 jaksoa