Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6182)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Natalie Imbruglia?
Musiikkivideon idea on oikea. Kunpa se oikea video löytyisi, kun näitä samankaltaisia videoita on kuitenkin, eli idea ei ole harvinainen. Kiitos avusta, arvostan :)
Et varmaan tarkoita Massive Attackin Unfinished Sympathya, se on ysärin alusta.
Ei, etsimäni laulu on kiltimpi ja sellaista singer-songwriter poppia (esim. Michelle Branch, Natalie Imbruglia, Vanessa Carlton)
Alanis Morisettella on parikin kadulla kävelyvideota. (tai oikeastaan seisoskelu :) You learn ja Thank you.
Tämmöinenkin on, mutta taitaa olla 90
Videon idea on oikea. Vielä kun löytyisi aurinkoinen ja värillinen video 2000-luvun alusta, kunpa se video tai pätkä videosta olisi jossakin
Vierailija kirjoitti:
Mietin voisiko kyseessä olla hyllytetty projekti, eli biisistä tuli jonkin sortin promo, mutta sitten ei koskaan virallisesti julkaistukaan.
Eli olisi tehty biisi (jota ei julkaistu koskaan) ja sitten siitä vielä musavideo, ja biisiä ei siltikään julkaistu koskaan? Promokin on julkaisu ja aika harvoin jää (promo-CD-sinkun) biisi julkaisematta albumilla tai virallisella sinkulla, ts. olisi olemassa vain radiokanaville tarkoitettuna promona. Tuo vain ihan sen pohjalta mitä tiedän levynjulkaisemisesta noin yleisellä tasolla. Missä TV-ohjelmassa näit musiikkivideon - Jyrkissä, Listassa, Music Televisionilla? Oliko se suomalainen vai ulkomaalainen - sitä en varmaan muista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa mulle mikä klassisen musiikin kappale on sellainen, jonka päälle voi itse laulaa: taavi ankka, taavi ankka, taavi ankka jee..
Ei siis todellakaan ole mitään sanoja siinä ja ihan perinteinen ja suhteellisen yleisesti kuultu kappale, mutta ei ihan kaikkein yleisin klassisen musiikin kappaleista. Tiedän etten ole ainoa ihminen joka tuohon on pienenä taaviankan sovittanut, niin ehkä joku klassisen musiikin nero osaa tämän kertoa.
Oisko Hallelujah-kuoro Händelin Messias-oratoriosta? Alkaa just tuollaisella Taavi Ankka -rytmillä. :D Siinä kylläkin lauletaan, mutta kyseisestä suositusta melodiasta on tehty myös lukemattomia instrumentaalisovituksia.
Jengi heittelee nyt ihan randomilla biisejä ilmaan? Oikea vastaus: Vivaldin "Syksyn" viimeinen osa, Allegro.
Miksi tuolle piti antaa alapeukku? Haettu biisi _on_ Vivaldin "Syksyn" viimeinen osa, Allegro. Todistakaa minut vääräksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin voisiko kyseessä olla hyllytetty projekti, eli biisistä tuli jonkin sortin promo, mutta sitten ei koskaan virallisesti julkaistukaan.
Eli olisi tehty biisi (jota ei julkaistu koskaan) ja sitten siitä vielä musavideo, ja biisiä ei siltikään julkaistu koskaan? Promokin on julkaisu ja aika harvoin jää (promo-CD-sinkun) biisi julkaisematta albumilla tai virallisella sinkulla, ts. olisi olemassa vain radiokanaville tarkoitettuna promona. Tuo vain ihan sen pohjalta mitä tiedän levynjulkaisemisesta noin yleisellä tasolla. Missä TV-ohjelmassa näit musiikkivideon - Jyrkissä, Listassa, Music Televisionilla? Oliko se suomalainen vai ulkomaalainen - sitä en varmaan muista?
Tuo tieto lohduttaa minua, koska nyt vaikuttaa siltä että biisi on julkaistu, mutta on ilmeisesti jäänyt hieman tuntemattomaksi tai ei menestynyt listoilla.
Biisi oli ulkomaalainen, laulettu englanniksi. Laulaja voi olla britti, yhdysvaltalainen, australialainen, uusi-seelantilainen tai skandinaavi (eli esim. ruotsalainen laulaja englantilaisella biisillä ei ole kaukaa haettu)
En ole varma, millä kanavalla näin videon. Voi olla että esitettiin myös suomalaisella ohjelmalla, mutta Music Television olisi nyt ainakin yksi varma vaihtoehto.
Näin videon keväällä 2001/2002/2003. Muistan että ulkona oli aurinkoista, mutta vielä ei ollut kesä sillä koulua oli vielä jäljellä. Olin silloin lapsi, mutta olin seurannut musiikkimaailmaa aktiivisesti ja seurasin aktiivisesti listoja ja musiikkiohjelmia ja kuuntelin paljon radiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja laulaja oli valkoinen, mustat tai tummanruskeat hiukset olkapäille, ei ollut ponnarilla tai leteillä. Taisi olla myös otsahiukset. Laulajalla takki päällä ja pitkät housut. Laulaja hymyili laulaessaan ja kaupungilla kävellessään. Takki taisi olla ruskea, saattoi olla nahkatakki.
Amy Macdonald taitaa olla liian tuore tuoksi kaupungilla käveleväksi.
Eräässä vanhassa ketjussa etsittiin biisiä, joka menee: "turdak tududu". En tiedä, kuvaako tuo sanoja, rytmiä vai jotain muuta. Olen miettinyt vuosien varrella pääni puhki, että mikähän se oli. Muistaako kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Amy Macdonald taitaa olla liian tuore tuoksi kaupungilla käveleväksi.
Samaa näköä on, mutta ei ole etsimäni. Amylla on hyviä biisejä kyllä!
Didon White Flag sopii hyvin myös etsimääsi. Katsoin juuri videon ja siinä ainakin joissain kohtaa videota kävelee kadulla juuri noin, että edestäpäin kuvataan. Veikkaan ainakin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä vanhassa ketjussa etsittiin biisiä, joka menee: "turdak tududu". En tiedä, kuvaako tuo sanoja, rytmiä vai jotain muuta. Olen miettinyt vuosien varrella pääni puhki, että mikähän se oli. Muistaako kukaan?
Taitaa olla joku kazakstanilainen hitti. Nämä trollikysymykset voisi jättää pois tai sitten vaikka laittaa ne johonkin omaan vitsi lankaan. Hei, minullakin on biisi: musavideossa oli nainen, siinä oli joku "bom chi" ja videolla oli autoja tai kaupunki päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja laulaja oli valkoinen, mustat tai tummanruskeat hiukset olkapäille, ei ollut ponnarilla tai leteillä. Taisi olla myös otsahiukset. Laulajalla ta
Sitten vain käymään läpi kaikkia maailman nuoria naislaulajia. Niitä ei montaa olekaan. Kadulla kävely musiikkivideolla on myös varmasti melkein yleisin tapahtuma näillä pätkillä. Nainen hymyili? No, tämä vähentääkin kaikkien maailman nuorten naislaulajien pontetiaalista määrää noin 0,1 prosenttia. Ehkä jollakulla on joku kasvohalvaus, ettei voi hymyillä. Tarja Turunen ei Nightwish-aikana tunnetusti pystynyt hymyilemään. Kannattaisi antaa osviittaa siitä missä ohjelmassa musiikkivideon näit, oliko laulaja suomalainen vai ulkomaalainen, MITÄ MUSIIKKITYYLIÄ KAPPALE OLI jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tieto lohduttaa minua, koska nyt vaikuttaa siltä että biisi on julkaistu, mutta on ilmeisesti jäänyt hieman tuntemattomaksi tai ei menestynyt
"Luulen että etsimäni laulaja on suhteellisen tuntematon tai vähän tunnettu"
Mihin tuo oletus perustuu? Olet niin nuorikin, että varmasti MTV:llä olet videon nähnyt. Ei siellä mitään harrastelijaviisuja ole näytetty. Ja olet ollut myös vasta lapsi nähdessäsi videon, joten muistot voivat olla jo epäluotettavia. No, siitä vain etsimään videota, jossa naisella on nahkatakki ja otsatukka. Nuo ovat oikeasti ainoat ja parhaat täkyt, joita sinulla on. Kyllä se voi joskus vielä vastaan tulla. Taatusti muistat videon heti. Itse kappaleesta jos jotakin muistaisi, niin se tietysti saisi jonkun muunkin muistamaan sen mahdollisesti. Hakuammunnalla vain etsimään jostakin Wikipedian listasta "young female singers" tjmv. Klikkaat jokaisen kuvaa ja katsot herättääkö muistoja. "Natasha Bedingfield? Ei, pitää olla ruskea tukka." jne. Onnea matkaan.
Musiikkivideo missä oli lots of money, bucket full of jotain, joku englantilainen komedianäyttelijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tieto lohduttaa minua, koska nyt vaikuttaa siltä että biisi on julkaistu, mutta on ilmeisest
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:American_women_pop_singers
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:English_women_pop_singers
Vierailija kirjoitti:
Musiikkivideo missä oli lots of money, bucket full of jotain, joku englantilainen komedianäyttelijä
Harry Enfield Loadsamoney (Doin' Up the House)
Olen joskus miettinyt, mikä ruotsalainen lastenkirjasarja oli kyseessä. Muistan lukeneeni sitä kasarin puolivälin paikkeilla n. 10-vuotiaana ja siinä päähenkilöt olivat suunnilleen ikäiseni kaverukset, tyttö ja poika. He asuivat luultavasti Tukholmassa ja juonissa oli jotain salapoliisikuvioita. Tyttö oli suomalaistaustainen ja paha suustaan. Pojan nimi taisi olla Anders tai Andreas, tytön nimeä en muista. Onko kellään tarkempia muistikuvia näistä kirjoista?
Lehdessä oli juttu 90-luvun alussa miehestä, joka teki tempun, jossa lava-auto täynnä lapsia ajoi miehen vatsan tai rintakehän päälle. Olen nähnyt tästä videoklipinkin, mutta en löydä mitään tietoa tästä koko tempauksesta: en kirjoituksia, en kuvia, en videota. Juttu oli Hullu, hullu maailma -lehdessä, jota tuli kakarana lueskeltua. Miehellä oli punaiset painitrikoot päällä ja auton yksi pyöri oli todellakin miehen päällä hetken.
Toinen pähkähullu stuntti on myös vanha eli jostakin 30-50 vuoden takaa. Siinä mies vedettiin auton perässä vauhtiin ja hän meni rullaluistimilla tiiliseinämän läpi. Tästä olen nähnyt videoklipin. Ensin mainittu pick-up-autotemppu tai rullaluistintemppu olivat jollakin vanhalla VHS:llä tyyliin Faces of Death. Jomman kumman olen nähnyt sitten uudestaan lapsuuden jälkeen internetissä 2000-luvulla.
Täällä kysellyt jo kun vahvasti soinut päässä eurodancekipale jossa kertosäkeessä lauletaan/rapataan ainakin kuuleman mukaan hemosa, hemosa, hemosa-oo. Olettaisin, että on lopulta joku helppo kipale ja varmasti itse kullekin tuttu biisi, mutta ei vaan valkene vieläkään biisiä joten mietintä jatkuu täällä. Tässä käy ahkeraan nyt kappaleita läpi mitä kuunneltu viime aikoina tästä genrestä, mutta ei vaan tule vastaan. Kun kuvailin, että taustalla perus ysärin eurodancebiitti jonka päälle tumma tyyppi rappaa niin tämä osuu aika lähelle hakemaani, mutta ei ole tämä silti. Jotain samankaltaista kuitenkin eli jos haluatte auttaa niin tämä voi antaa hieman osviittaa, mutta jos joku päivä valaistutaan niin laitetaan se oikeakin kappale sitten vaikka kuultavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kysellyt jo kun vahvasti soinut päässä eurodancekipale jossa kertosäkeessä lauletaan/rapataan ainakin kuuleman mukaan hemosa, hemosa, hemosa-oo. Olettaisin, että on lopulta joku helppo kipale ja varmasti itse kullekin tuttu biisi, mutta ei vaan valkene vieläkään biisiä joten mietintä jatkuu täällä. Tässä käy ahkeraan nyt kappaleita läpi mitä kuunneltu viime aikoina tästä genrestä, mutta ei vaan tule vastaan. Kun kuvailin, että taustalla perus ysärin eurodancebiitti jonka päälle tumma tyyppi rappaa niin tämä osuu aika lähelle hakemaani, mutta ei ole tämä silti. Jotain samankaltaista kuitenkin eli jos haluatte auttaa niin tämä voi antaa hieman osviittaa, mutta jos joku päivä valaistutaan niin laitetaan se oikeakin kappale sitten vaikka kuultavaksi.
Jostain syystä minulle tulee mieleen Jennifer Lopezin On the Floor.
Kiitos, mutta luulen että etsimäni laulaja on suhteellisen tuntematon tai vähän tunnettu.