Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (5998)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysäribiisi, semmoista kevyttä poppista ja esittäjänä tyttöduo/tyttöbändi. Videossa bailataan vessassa. Semmoinen vessa, missä on monta koppia rivissä ja tytöt siellä vierekkäisissä kopeissa tanssivat pönttöjen päällä tms. Biisistä en muista mitään. Jotenkin olin ajatellut, että olisi ollut S.O.A.P., mutta en niiden biiseistä ainakaan youtubesta onnistunut löytämään tuollaista. Varmaan sitten joku saman tyyppinen tyttöbändi.
Shampoo?
Mikäköhän elokuva?
Muistaakseni ylellä, joku outo, olikohan puolalainen
lasten? scifi-elokuva 80-luvun loppupuoliskolla.
Ihmisillä oli valkoiset asut ja taisivat olla siinä jonkinlaisessa avaruusaluksessa.
Elokuva jäi mieleen, kun yhdessä kohtauksessa oli alaston nainen.
Naisella taisi olla musta otsatukka Kleopatran tyyliin.
Itseä on vaivannut elokuva, jonka näin joskus 2004-2008. Se oli melko varmasti pohjoismainen taikka sitten saksalainen elokuva, koska näin sen laivassa tulomatkalla Saksasta. Siinä oli ainakin nainen ja hänen poikalapsi, jotka pakenivat miestä metsässä. Nainen käski lapsen piiloutua jonnekin, mahdollisesti puun taakse. Muistaakseni siinä oli myös naisen mies, jonka takaa-ajaja taisi saada kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Paras koskaan näkemäni komedia, jossa jännite kasvoi loppuun saakka.
Tässä miespääosan esittäjä oli rullatuolissa, mutta syyttä. Hän siis huijasi muita. Sitten hänelle kävi onnettomuus, laski tuolilla mäkeä alas ja joutui oikeasti rullatuoliin.
Harmi, kun en muista edes pääosan esittäjän nimeä. Olen kaivannut tätä elokuvaa vuosikymmeniä.
En pysty sinua elokuvaan liittyen valitettavasti auttamaan, mutta tuoli on pyörätuoli, ei rullatuoli.
Kaipaan leffatietoutta, kyseessä kauhuelokuva tai ainakin trilleri, liittyen hämähäkkeihin. Näin tästä osia hyvin pienenä, eli 80 luvun alussa, joten elokuva ajalta ennen 1984. Elokuvasta muistan vain kohtauksen joka myös oli vhs/beta-kasetin kannessa, jossa ihmishahmo istuu seitinpeittämänä tuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvun alussa diskoissa soi tosin menevänoloinen biisi, johon kuului sanat "radio station.....rock the nation!" Muita sanoja en valitettavasti muista. Pystyisiköhän joku sanomaan, mistä kappaleesta mahtaa olla kyse?
Run DMC - Radio Station? Siinä lauletaan: "Radio station, around the nation!"
Kiitos, mutta ei ole sekään.
Mahtavinta tässä keskustelussa on , että ihmiset oikeasti miettii, MITÄ siinä rainassa tapahtui, eikä "ketä siinä näytteli". Ärsyttää aina, kun kerron jollekin ihmiselle, että "hei oletko nähnyt sen elokuvan, jossa tapahtuu X, Y, Z ja sen elokuvan nimi on (joku tunnettu)" ja sitten vastauksena tulee..."jaa en tiedä, ketäs siinä näytteli"... niinku ...
Mick Licking kirjoitti:
Kaipaan leffatietoutta, kyseessä kauhuelokuva tai ainakin trilleri, liittyen hämähäkkeihin. Näin tästä osia hyvin pienenä, eli 80 luvun alussa, joten elokuva ajalta ennen 1984. Elokuvasta muistan vain kohtauksen joka myös oli vhs/beta-kasetin kannessa, jossa ihmishahmo istuu seitinpeittämänä tuolissa.
Ei liene Arachnofobia kun se tullut 90-luvun puolella, mutta veikataan sitä, ei menetetä mitään.
Elokuva hukassa.
1970-luvulla esitettiin koulussa elokuva,
jossa oli joku Kasperin näköinen nukke ja siinä ajettiin linja-autolla.
Maisemat olivat kuin jostain keski-euroopan vuoristoalueelta, ehkä Saksasta.
En muista oliko kyseessä opetuselokuva vai mikä.
Ilmeisesti en siitä ainakaan mitään oppinut.
Tummatukkanen vähäpuheinen hieman pöhkö mies (!) lähtee pelastamaan joitain vankeja vietnamista. Homma menee jotenkin pieleen ja jäbästä tulee joku viidakon James Bond. Lopuksi ajalee helikopterilla. Ampuu tietsikoitan lopussa. Kasarileffa. Katoin sen japaniks dubattuna.
Rambo?
Katsoin muistaakseni n. 2006 aikoihin dvd:ltä neljä tuntia(!) kestävän kauhuelokuvan. En muista juonta tarkkaan, ryhmä ihmisiä meni johonkin kummituskartanoon, jossa sitten kuolivat yms. genrelle luontaista. Lopussa osa pääsi talosta pois, pihalla seisoi naurettavan näköinen kummitus vasara kädessä, haluten että yksi päähahmoista jatkaisi talon rakennuttamista.
Ei mitään mielikuvaa elokuvan nimestä, olisi hauska katsoa se joskus uudestaan.
Okei, yks biisi ja yks leffa hakusessa. Varsinkin leffa häirinnyt pitkään.
Alotetaan biisistä, naislaulaja, kertosäkeessä lauletaan jotain ulkomaan kielellä (ei englantia, en tiedä itseasiassa tarkottaako sanat mitään) ja tää tais olla biisin nimenäkin, ei vaan tuu mieleen. Muistaakseni lauletaan jotain huimauksesta auringonpaisteessa ja "tarjosit juomaa, en huomaa, kuin hymyn kauniin, ja hullaannuin mä niin (ja tähän kertosäe)".
Leffa taas, saattoi olla myös sarja, muistikuvat on tosi heikot. Alussa jokin (kihla?) sormus heitetään johonkin lampeen, ja leffan lopussa mies(?) sukeltaa sen sieltä. Muistelisin että tähän liittyi myös miehen kihlattu (?), joka joutui ehkä johonkin alamaailmaan paholaisen tapaisen morsiameksi/panttivangiksi/jotain. Nähty joskus ysärin lopussa/2000-luvun alussa.
90-luvulla Huomenta Suomessa piirretty, joku Alex-hiiri olikohan? Muistaako muut? Löytyyköhän jostakin?
Vierailija kirjoitti:
Tummatukkanen vähäpuheinen hieman pöhkö mies (!) lähtee pelastamaan joitain vankeja vietnamista. Homma menee jotenkin pieleen ja jäbästä tulee joku viidakon James Bond. Lopuksi ajalee helikopterilla. Ampuu tietsikoitan lopussa. Kasarileffa. Katoin sen japaniks dubattuna.
Rambo?
Rambo First Blood 2
80-luvun puolella tullut tv-sarja, joka sijoittui toisen maailmansodan aikaiseen Iso-britanniaan. Pieneen englantilaiskylään tuli amerikkalaisia lentäjiä ja romansseja tietysti syntyi englantilaistyttöjen ja lentäjien välille. Mikä tuon sarjan nimi oli? Minä olin varhaisteininä "kuolettavan ihastunut" yhteen näyttelijöistä, joka esitti sarjassa pahaa poikaa 😁 Olis kiva nähdä vieläkö sykähdyttää ♥️🤔🙈😅
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla Huomenta Suomessa piirretty, joku Alex-hiiri olikohan? Muistaako muut? Löytyyköhän jostakin?
Tarkennuksena, että arviolta 90-luvun puolivälissä.
Lokkisaaren Arvoitus tvsarja ja Sokea Kauhu (Mia Farrow) elokuva - nuo kunpa joskus nähtäis uudelleen tvssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rambo?
Rambo First Blood 2
Tai parodia, Hot Shots 2. On kyllä ysärin alkupuolelta, mutta tuo "hieman pöhkö mies" viittaisi mun mielestä paremmin tähän Charlie Sheenin versioon kuin tuohon alkuperäiseen.
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla tv:stä tuli lauantaiaamuisin lastenohjelma, jonka alussa pyöri nukkeanimaatio, jossa höyryjuna ajoi maiseman halki ja piipusta tuli sinistä (?) savua. Itse ohjelma oli muistaakseni kuin Pikku Kakkonen, eli useamman lyhyen ohjelman kooste. Olisi mukavaa nähdä tuo juna-animaatio uudelleen jos se löytyisi youtubesta, mutta en ole onnistunut löytämään millään hakusanoilla. Muistaako kukaan mikä oli ohjelman nimi?
Oisko Akuliina?
Kaunis nukkeanimaatio, 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa esitetty televisiossa. Muistan katsoneeni lapsena kotona kun olin kipeä ja minulla on mielikuva, että se oli lyhytelokuva. Animaatiossa on talvi, paljon lunta, pupuperhe, joka asuu talossa, jossa isot ikkunat ja eteinen, ja puput juovat teetä pöydän ympärillä. He pukeutuvat kaulaliinoihin ja tumppuihin ulkona ollessaan. On ehkä joulu? Jotenkin taianomainen tunnelma. Ei ollut nalle luppakorva tms. tuttu sarja/elokuva.
Olen tätä yrittänyt löytää vaikka miten kauan.