Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidas biisi kasarilta, muistan vain kertsikan: dontt walk away, want you to stay. Mies artisti. Apua!
Michael Bolton: Walk Away
Ei ole. Siinä biisissä ei tule mitään syntikka vivahteita. On siis täydellinen slovari biisi. Artistilla on korkea ääni kertosäkeistössä.
Muistatko mitään muita lyriikoita? Muistatko suunnilleen minä vuonna kappale oli tehty?
Miten kuvailisit laulajan ääntä? Karhea (esim. Bruce Springsteen) tumma (esim. Barry White) korkea ja melodinen (esim. Steve Perry), pehmeä (esim. Richard Marx) kimeä (esim. Bee Gees) raspinen (esim. Rod Stewart)
Mainitsinkin richard marxin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidas biisi kasarilta, muistan vain kertsikan: dontt walk away, want you to stay. Mies artisti. Apua!
Ei ole. Siinä biisissä ei tule mitään syntikka vivahteita. On siis täydellinen slovari biisi. Artistilla on korkea ääni kertosäkeistössä.
Tuli mieleen tästä myös A-ha. Ainakin laulaja Morten Harketilla juurikin se falsettiääni. Heidän biisissä Summer moved on ainakin kertosäkeessä lauletaan Stay, dont just walk away. Eli menee lähelle, mutta on vaan bändin 2000-luvun tuotantoa. Ajattelin tätä ehdottaa jos et sitten sotke vuosikymmeniä.
Olen vm-71, että kasarilla pysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä biiseissä lauletaan Want you to stay:
Neil Diamond: Turn Around TAI HeartlightBobby Caldwell: Stay With Me
Scorpions: Only a Man
Air Supply: Having You Near Me
Four Seasons: Dawn
Stephen Bishop: Kari
Michael Jackson: The Lady in My Life
Julian Lennon: Sunday Morning
Robert Palmer: Dreams To Remember
Yo La Tengo: You Tore Me Do
Mettään menee, jotta rytisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus kuulleeni biisin, joka kuulosti aivan samalta kuin The Policen "Every Breath You Take" sen kitara-pluckin osalta. Onko biisi Policen originaali? Onko biisistä tehty covereja silloin 80-luvulla?
Jos uudempi niin tunnetuin taitaa olla tuosta sample Puff Daddyn Ill be missing you-kappaleessa.
Ei Biggien muistolle tehty ralli, vaikka ihan kelpo biisi sekin oli. Ihan hyvää valtavirtarappiakin tuli tuolloin '97. Rock-biisistä kyse ja kuulosti ihan 80-luvun meiningiltä. Siitä asti olen elänyt epäuskon vallassa, jossa biisi voisi olla jonkun muun tekemä alunperin tai että jossakin kappaleessa olisi se kitaranäppäily ollut äärimmäisen samanlainen.
Kitaristi Andy Summers sävelsi itse sen kitarariffin, oli kuulemma inspiroitunut säveltäjä Bela Bartokista.
Voi tietysti olla, että sitä riffiä on käytetty sen jälkeen jossain toisessa biisissä.
Vaikka tämä ei nyt tietenkään ole ihan samanlainen, niin laitetaan nyt perjantai-iltaan Bruce Springsteenin Im on Fire.
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus kuulleeni biisin, joka kuulosti aivan samalta kuin The Policen "Every Breath You Take" sen kitara-pluckin osalta. Onko biisi Policen originaali? Onko biisistä tehty covereja silloin 80-luvulla?
Tässä lista biiseistä, jotka samplaavat Every Breath You Takea:
https://www.whosampled.com/The-Police/Every-Breath-You-Take/sampled/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä biiseissä lauletaan Want you to stay:
Neil Diamond: Turn Around TAI HeartlightBobby Caldwell: Stay With Me
Scorpions: Only a Man
Air Supply: Having You Near Me
Four Seasons: Dawn
Stephen Bishop: Kari
Michael Jackson: The Lady in My Life
Julian Lennon: Sunday Morning
Robert Palmer: Drea
Kerro lisää mitä muistat siitä biisistä. Olisiko ollut joskus listaykkönen tai Top 10, Top 40? Muistatko muita lyriikoita? Muistatko yhtään minä vuonna olisi ilmestynyt?
Vierailija kirjoitti:
Ysärin lopussa/2000-luvun alussa MTV:llä soi sellainen elektroninen funk? biisi. Musavideo oli animoitu ja jossain kohdassa naislaulajan ääni lauloi jotain "What am I gonna do? WHAAT AM I GONNA DOOO?" ja oli muistaakseni semmonen vähän funkmainen melodia siinä biisissä. Ääni kuulosti muistaakseni mustan naisen ääneltä. Musavideossa oltiin jossain animoidussa kaupunkimaisemassa, jossa saattoi olla myös kuumailmapalloja ja junia?
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin mainoksessa soinut kappale hakusessa. Ainakin 2000-luvulla Mazdan mainoksissa soi kappale joka kuulostaa enemmän afrikkalaiselta kansanlaululta. Saan vain selvää kun lauletaan Zuum, zuum, zuum. Tämä meinaan soi aika vahvasti päässä, tiedä sitten onko vain noihin mainoksiin tehty. Tämäkin olisi ihan kiva tietää.
Mainoksia olisi kyllä Youtubessa, mutta en nyt laiskuutta alkanut etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin mainoksessa soinut kappale hakusessa. Ainakin 2000-luvulla Mazdan mainoksissa soi kappale joka kuulostaa enemmän afrikkalaiselta kansanlaululta. Saan vain selvää kun lauletaan Zuum, zuum, zuum. Tämä meinaan soi aika vahvasti päässä, tiedä sitten onko vain noihin mainoksiin tehty. Tämäkin olisi ihan kiva tietää.
Mainoksia olisi kyllä Youtubessa, mutta en nyt laiskuutta alkanut etsimään.
Alkuperäinen biisi oli Serapsis Beyn, ja mainosbiisin oli tehnyt Spank. Tällä videolla kuulet molemmat versiot:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä lista biiseistä, jotka samplaavat Every Breath You Takea:
https://www.whosampled.com/The-Police/Every-Breath-You-Take/sampled/
Ei samplauksesta kyse, vaan olen kuullut joskus biisin, jossa oli erittäin samanlainen kitara kuin Policen rallissa. Hämmästyin asiaa siinä määrin, että aloin epäillä jompaakumpaa artistia plagioinnista. Eli hakusessa vanha biisi. Policen raitahan on muistaakseni vuodelta '83.
(90-luku tai aiemmin)
Sattuuko joku tietämään sellaisen vampyyrielokuvan nimeä tai saattaa olla myös tv-sarjan jakso, jossa jossain vaiheessa näytettiin kuinka joku kävi seivästämässä kaikkien arkuissa makaavien vampyyrien sydämen tms, mutta jostain syystä yksi jäi seivästämättä, ja siksi pahoja alkoikin tapahtua.
Tuli joskus 90-luvulla televisiosta yöllä tai myöhään illalla, ehkä vuosien 1994-1999 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö kuvailemaan miten se lause Dont Walk Away laulettiin? Oliko pitkiä nuotteja? (Dont Waaaaalk Awaaay) vai oliko enemmän normaali tai nopea? (DontWalkAway)Juuri tuo doooont walk away, waaaant you to stay.
Ainoa, joka tulee äkkiseltään mieleen on Chicagon "Hard to Say I'm Sorry", jossa lauletaan "hoooold me nooow, it's hard for me to say I'm sorry, I just waaaaant you to staaay..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö kuvailemaan miten se lause Dont Walk Away laulettiin? Oliko pitkiä nuotteja? (Dont Waaaaalk Awaaay) vai oliko enemmän normaali tai nopea? (DontWalkAway)Juuri tuo doooont walk away, waaaant you to stay.
Ainoa, joka tulee äkkiseltään mieleen on Chicagon "Hard
Itse myös mietin, että kyseessä on varmaan joku tuon tapainen, sillä lyriikoista etsittäessä ei löydy Dont walk away, want you to stay sellaisenaan. En ole siis AP, vaan olen myös yrittänyt etsiä AP:n etsimää biisiä.
Vierailija kirjoitti:
Chicago - Hard to Say I'm Sorry
Vierailija kirjoitti:
Itse myös mietin, että kyseessä on varmaan joku tuon tapainen, sillä lyriikoista etsittäessä ei löydy Dont walk away, want you to stay sellaisenaan. En ole siis AP, vaan olen myös yrittänyt etsiä AP:n etsimää biisiä.
Voi olla, että joku vain vedettää. Ei ole ainakaan kukaan kai vielä torpannut tuota Chicagoa, vaikka se on esitetty jo useasti tähän vastaukseksi. Jos biisin kyselijä muistaisi lyriikat varmasti oikein, niin biisihän olisi jo löytynyt. Sanoja on vaikea kuulla ja muistikin tekee tepposia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että joku vain vedettää. Ei ole ainakaan kukaan kai vielä torpannut tuota Chicagoa, vaikka se on esitetty jo useasti tähän vastaukseksi. Jos biisin kyselijä muistaisi lyriikat varmasti oikein, niin biisihän olisi jo löytynyt. Sanoja on vaikea kuulla ja muistikin tekee tepposia.
Jep, sanoja on joskus vaikea kuulla, ja want you to stay voi esimerkiksi olla Wont you stay tai muuta vastaavaa. Toivottavasti oikea biisi löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatko mitään muita lyriikoita? Muistatko suunnilleen minä vuonna kappale oli tehty?
Miten kuvailisit laulajan ääntä? Karhea (esim. Bruce Springsteen) tumma (esim. Barry White) korkea ja melodinen (esim. Steve Perry), pehmeä (esim. Richard Marx) kimeä (esim. Bee Gees) raspinen (esim. Rod Stewart)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, sanoja on joskus vaikea kuulla, ja want you to stay voi esimerkiksi olla Wont you stay tai muuta vastaavaa. Toivottavasti oikea biisi löytyisi.
Laululyriikat on siitä jännä juttu, ettei niitä meinaa omallakaan kielellään aina kuulla, jos radiosta kuulee (mahdollisen taustahälyn lomasta). Englantiakin vaikka osaisi kuinka ja hyvin, niin sanojen kuuleminen musiikin lomasta on joskus vaikeaa. Riippuu laulajasta ja biisistäkin. En usko, että alkuperäisen kysymyksen esittäjä täällä enää on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, sanoja on joskus vaikea kuulla, ja want you to stay voi esimerkiksi olla Wont you stay tai muuta vastaavaa. Toivottavasti oikea b
Pitää paikkansa. Joskus kuulen sanat oikein vasta sitten kun on lyriikat nenän edessä. Joskus biiseistä jää mieleen lause sieltä, lause täältä ja joskus ne yhdistää mielessään peräkkäisiksi lauseiksi. Toivon, että AP on paikalla ja vastailisi vielä lauluehdotuksiin.
Juuri tuo doooont walk away, waaaant you to stay.