Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (6191)

Vierailija
2581/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jumituin muistelemaan, mikä oli se britti tv-sarja Friendsien hengessä? Tuttavapiiri kokoontui baariin, no kieltämättä myös Ensisilmäyksellä muistuttaa tuota sarjaa. Muita yhteyksiä voisi olla Huonosti käyttäytyvät miehet ja Rimakauhua ja rakkautta. Eli pariutumisesta on kyse...

Kiitos palsta, Coupling oli sarjan nimi. Autoitte jo ilman vastauksia. En löytänyt imdb:stä millään, ennen kuin piti kysyä neuvoa. 😎👍

Vierailija
2582/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

winner kirjoitti:

Siinä on niinku semmone nainen tai siis mummo joka sit muistelee sitä kun se on niinku tyttö ja sit siinä on semmone jätkä, ketä on sen kans ja sit ne on jossain laivalla. Jostain 2000-luvun alusta on tämmöinen hämärä mielikuva, tai sit voi se olla et oli 2014, nää on niin samanlaisii kaikki nää vuodet ja muistaakseni näin sen ihan Suomen elokuvateatterissa, en tosin muista olinko Oulussa vai Turussa, mut joo, se oli niin juu silloin kun mä seukkasin yhen blondin kaa ja se halus mennä kattoon sen leffan, mut mä en sit oikeesti siit niinku paljoo muista kun mä olin silloin vähän väsynyt ja heräsin yksin leffan lopputeksteihin ja sit mua nauratti kauheesti kun aattelin, et yheksän vuoden päästä voi laittaa Vauvaan jutun ja sit kuitenkin joku tietää niinku vartissa, vaikkei leffaa, niin ketä se blondi oli, ketä mä seukkasin.

4 pisteen vihje: Muistaakseni Frederik tai mikä Fredi lauloi sen tunnusmelodian.

Apuuuuuu! eiks tätä ketään tiiä? Ei oo sellanen nykyleffa, missä ne on Draculan kanssa samassa laivassa, tai sit et ne tyttö ja poika olis 3 metrisiä ja sinisiä ja tappelis laivalla kun se uppoaa. Mut siis niinku ikivanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2583/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kappaleessa laulettiin jotain gesoudap, gesoudap tai siltä se ainakin minun korvaan kuulosti.

Vierailija
2584/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva, jossa kaksi kotona asuvaa teinityttöä tekivät murhan. Ehkä Australiassa?

Muistaako kukaan?

Vierailija
2585/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuva, jossa kaksi kotona asuvaa teinityttöä tekivät murhan. Ehkä Australiassa?

Muistaako kukaan?

Peter Jacksonin Heavenly Creatures, Taivaaliset olennot, vuodelta 1994. Hae näillä tiedoilla, jos vaikka sattuisi olemaan tämä.

Vierailija
2586/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan?

Peter Jacksonin Heavenly Creatures, Taivaaliset olennot, vuodelta 1994. Hae näillä tiedoilla, jos vaikka sattuisi olemaan tämä.

En itse usko että se voi olla mikään muukaan. Tämähän kertoo Uudessa-Seelannissa 1950-luvulla sattuneesta tositapauksesta, ja aikuisena toisesta tytöstä tuli hiljattain edesmennyt dekkarikirjailija Anne Perry.

Vierailija
2587/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli science fiction -tv-sarja, jossa joukko ihmisiä vaelsi Australian sisämaalta näyttävässä maastossa ja jossa näytteli Rocky Horror Picture Show -elokuvasta tuttu Tim Curry? Se tuli televisiosta vuosikymmeniä sitten, todennäköisesti 1980- tai 1990-luvulla.

Vierailija
2588/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kappaleessa laulettiin jotain gesoudap, gesoudap tai siltä se ainakin minun korvaan kuulosti.

James Brownin Sex Machinea tarjottiin ketjussa kaksi sivua sitten. Jos se ei ollut se niin pistetään nyt toiseksi ehdokkaaksi The Esquires - Get On Up:

Vierailija
2589/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli science fiction -tv-sarja, jossa joukko ihmisiä vaelsi Australian sisämaalta näyttävässä maastossa ja jossa näytteli Rocky Horror Picture Show -elokuvasta tuttu Tim Curry? Se tuli televisiosta vuosikymmeniä sitten, todennäköisesti 1980- tai 1990-luvulla.

Maa 2? https://fi.wikipedia.org/wiki/Maa_2

Tullut Yleltä keväällä 1996 ja uusintana ainakin 1997 ja 1999.

Vierailija
2590/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piirretty. Elokuvassa oli tummatukkainen nainen, joka asui kääpiöiden kanssa. Hän söi noidan kiroaman omenan ja vaipui uneen. Vanha elokuva. Näin tämän joskus lapsuudessa 70-luvulla.

No jos ihan oikeasti on näin tunnettu elokuva "hukassa" niin kyseessä on tietysti Lumikki ja 7 kääpiötä. Kuuluisin versio Disneyn ja muitakin varmaan löytyy.

Itselle tulee mieleen, että kaikille nykyajan aikuisille ei ehkä lapsena ole luettu tunnettuja satuja. Ennen melkein kaikki lapset tunsivat sellaiset sadut kuin Lumikki, Punahilkka ja Tuhkimo.  Yhteen aikaan oli ihan muotia, että lapsille luettiin  vain realistisia lastenkirjoja kuten jonkun köyhän maan lapsesta, joka asui slummissa ja kiillotti kenkiä. Tai kirjoja, jossa pienen lapsen vanhemmat erosivat tai jonkun vanha vaari kuolee.

Vierailija
2591/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuva hukassa. Mistäköhän leffasta on kyse. Tarina meni kutakuinkin niin että nuori nainen videoi oman itsemurhansa. Itsemurhan hän teki hirttämällä. Video päätyi eri ihmisten käsiin. Muistaakseni jonkin julkkisnaisenkin. Itsemurhan tehnyt nuori nainen muistaakseni ihaili tätä julkkisnaista joka oli näyttelijä. Elokuvassa puhuttiin jotain meille Suomalaisille hyvinkin eksoottista kieltä.

Äskettäin oli TV:ssä sentapainen iranilainen elokuva. En muista sen nimeä.

Vierailija
2592/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa 2? https://fi.wikipedia.org/wiki/Maa_2

Tullut Yleltä keväällä 1996 ja uusintana ainakin 1997 ja 1999.

KIiTOS!!! Kylläpä sarjan nimi löytyi tässä ketjussa ihmeen nopeasti! Onko sarja jäänyt muillekin katsojille mieleen kuin minulle? Olisi kiva nähdä se uudelleen, mutta se ei taida olla mahdollista.

Vierailija
2593/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä tiedossa leffa Charlie, Charlie Chaplinistä mutta MISTÄ sen koskaan näkisi?

Varmaan Yleltä joskus yllättäen. =/

Vierailija
2594/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelma 90-luvun alusta tai 80-luvun lopusta, saattoi olla elokuva. Muistan siitä pätkiä, joissa ihmisiä vietiin suihkuun ja kuurattiin harjoilla. Oli ilmeisesti ydinvoimala tai joku muu paikka, jossa ihmiset olivat saaneet säteilyä. Suihkuttajilla/harjaajilla oli valkoiset vaatteet.

Viimeinen varoitus.  Ny tuli äkillinen muistinmenetys enkä saa päähäni näyttelijöitä tai englanninkieistä nimiä. Elokuva kertoo Tshernobylistä.

2595/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 2000-luvun alkupuolilla katsoin elokuvaa jossa tyttären lapsi oli kaapattu ja intiaani elämää elävältä isältään meni tytär hakemaan apua. Isää näytteli Tommy Lee Jones.

Vierailija
2596/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Star channelin mainoksessa soiva biisi jossa naisääni laskee kahdeksaan espanjaksi.

Joko tämä löytyi? En tiedä tuommoista mainosta, mutta oletko varma, että kyseessä on naisääni ja että se laulaa kahdeksaan? Varmaan tarkoitat jotain muuta, mutta tulee nimittäin mieleen yksi biisi arviolta vuosituhannen vaihteesta, joku Ricky Martin, Enrique Iglesias tms. Siinä lasketaan espanjaksi 1, 2, 3, 4, 5, 5, 6. En nyt saa kiinni, miten se jatkuu, joten siksi en muista esittäjää ja biisiä tarkemmin.

Vierailija
2597/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkirja (muistaakseni melko pitkiä?) jossa oli mahdollisesti eläinperhe (ehkä leijonia tai seeproja??) ja yhdessä osassa perhe saa tyttären, jolle tulee allergia jonka takia muutetaan merenrannalle. Muistaakseni kirjoissa mennään ns. Perheen pojan näkökulmassa. Muistikuva näistä sijoittuu n. Vuoteen 2015 - 2016 joten mikään erityisen vanha kirja ei välttämättä ole olemassa

Vierailija
2598/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelma 90-luvun alusta tai 80-luvun lopusta, saattoi olla elokuva. Muistan siitä pätkiä, joissa ihmisiä vietiin suihkuun ja kuurattiin harjoilla. Oli ilmeisesti ydinvoimala tai joku muu paikka, jossa ihmiset olivat saaneet säteilyä. Suihkuttajilla/harjaajilla oli valkoiset vaatteet.

Viimeinen varoitus.  Ny tuli äkillinen muistinmenetys enkä saa päähäni näyttelijöitä tai englanninkieistä nimiä. Elokuva kertoo Tshernobylistä.

"Muistinmenetys" helpotti. Yksi miesnäyttelijä oli Jason Robards ja elokuva oli englanniksi Chernobyl. Myöhemmin on tehty uusi, viisiosainen sarja, jossa on mieleenpainuvia näyteltyjä kohtia. Pelastustöissä olleiden hautajaisia kuvaillaan uudessa sarjassa niin, että omaisten piti seistä kaukana arkuista ja arkut valettiin betoniin syvään hautaan.  Se tuntui erityisen pelottavalta.

Vierailija
2599/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää olisi kova jos löytyisi. Venäläinen keskitempoinen melodinen heavybiisi, jossa harmoniakitarat Maidenin tyyliin, ja sointukulku niiden alla jotain G - Em - C - D (sävellaji voi olla eri). Kuultu venäläiseltä radioasemalta joskus 90-luvun alkupuolella. Biisin sanat / teema oli jotain "minun tiehen" viittaavaa. Muistelu oli kova että esittäjä olisi ollut Tsornyi Kofe, muttei kai ollutkaan.

Voi hemmetti. Yritin etsiä tähän ehdolle yhtä venäjänkielistä kappaletta, joka minulla on ollut soittolistalla youtubessa. En muistanut bändin nimeä enkä löytänyt hakemalla, joten selasin soittolistatkin läpi. Mutta se on kadonnut! Kappale on varmaan eri kuin etsimäsi. Luulisin melko uudeksi. Tyyliltään on enemmän uudelta ajalta. Itse törmäsin siihen 2-3 vuotta sitten.

Niin että tietäjät, kertokaa nyt sitten tämäkin. Vähän sellainen mahtipontinen, rauhallinen melodia. Kertsissä sanottiin venäjäksi "olen vapaa", youtube-video oli yleisilmeeltään sininen, joku piirretty kotka saattoi siinä lentää, saattoi olla myös still-kuva, tekstit oli muistaakseni venäjäksi ja englanniksi. Kappaleen lopussa oli vielä pätkä mainoksena jotain toista biisiä. Jotenkin kappale myös kuulosti venäläiseltä/slaavilaiselta, ei länsimaiselta, mikä varmaan johtui melodiasta jotenkin.

Vierailija
2600/6191 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää olisi kova jos löytyisi. Venäläinen keskitempoinen melodinen heavybiisi, jossa harmoniakitarat Maidenin tyyliin, ja sointukulku niiden alla jotain G - Em - C - D (sävellaji voi olla eri). Kuultu venäläiseltä radioasemalta joskus 90-luvun alkupuolella. Biisin sanat / teema oli jotain "minun tiehen" viittaavaa. Muistelu oli kova että esittäjä olisi ollut Tsornyi Kofe, muttei kai ollutkaan.

Voi hemmetti. Yritin etsiä tähän ehdolle yhtä venäjänkielistä kappaletta, joka minulla on ollut soittolistalla youtubessa. En muistanut bändin nimeä enkä löytänyt hakemalla, joten selasin soittolistatkin läpi. Mutta se on kadonnut! Kappale on varmaan eri kuin etsimäsi. Luulisin melko uudeksi. Tyyliltään on enemmän uudelta ajalta. Itse törmäsin siihen 2-3 vuotta sitten.

Niin että tietäjät, kertokaa nyt sitten tämäkin. Vähän sellainen mahtipontinen, rauhallinen melodia. Kertsissä sanottiin venäjäksi "olen vapaa", youtube-video oli yleisilmeeltään sininen, joku piirretty kotka saattoi siinä lentää, saattoi olla myös still-kuva, tekstit oli muistaakseni venäjäksi ja englanniksi. Kappaleen lopussa oli vielä pätkä mainoksena jotain toista biisiä. Jotenkin kappale myös kuulosti venäläiseltä/slaavilaiselta, ei länsimaiselta, mikä varmaan johtui melodiasta jotenkin.

Tämä mun hakema olikin ilmeisesti tuo toisessa viestissä mainitsemasi Aria. Se video on poistunut, joka mulla oli listalla ja en kyllä muistanut tuota nimeä ollenkaan. Ehkä se oli kirjoitettu venäläisillä kirjaimilla, niin ei ole jäänyt mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan