Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (6191)

Vierailija
2281/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mulla on kateissa mainos jostain ysäriltä, ehkä vuodelta 1997-1999? En muista kanavaa millä esitettiin, ehkä kolmonen? Siinä mainostetaan jotain limsaa muistaakseni rantateemalla, miesäänet huudahtaa jotain :"To the hasco!" Tai "To The fresco!" Ja sitten alkaa pitkä panhuilusoolo.

Musiikin tietäjille: biisi on F-duurissa.

Kappale ainakin voisi olla The Hustle ja jos ei ole se niin ainakin siitä mukaelma sitten. Se alkuperäinen tosin soi Estrella-sipsien mainoksessa noihin aikoihin ja mainoksessa mies ja poika ovat biljardisalilla. En tiedä sotketko sattumoisin siihen. 

Se oli just toi!!! Kiitti!! Olin sekoittanut mainokset kun olin ihan pikkutyttö tuohon aikaan.

Vierailija
2282/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin tunnettu biisi, jota varsinkin ulkomaalaiset trubaduurit soittavat usein laivoilla. Vihjeet ovat valitettavasti vain kovin ohuet. Countryhenkeä on, mutta ei ole yhtä nopea kuin esim Take me home, country roads vaan balladimaisempi. Jossain kohtaa lauletaan ylhäältä alas laskeva "suuusana". Se ei ole kuitenkaan mikään pääteema, enkä edes muista onko se osa jotakin muuta sanaa. Ei siis ole myöskään oh Susanna tai vastaava.

Espen Lindin When Susannah Cries?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tälle eilen ketjun mutta en saanut vastausta, joten kysyn täällä tietäjien ketjussa. :)

Mikä biisi soi Karhu-oluen ajankohtaisessa TV-mainoksessa, jossa erilaiset tavikset bilettää tyylillään ja yksi laulaa karaokea?

Suomenkielinen biisi, nainen laulaa, en muista mitä. Kuulostaa itse asiassa omaan korvaan Litku Klemetiltä, mutta onko?

Vierailija
2284/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tälle eilen ketjun mutta en saanut vastausta, joten kysyn täällä tietäjien ketjussa. :)

Mikä biisi soi Karhu-oluen ajankohtaisessa TV-mainoksessa, jossa erilaiset tavikset bilettää tyylillään ja yksi laulaa karaokea?

Suomenkielinen biisi, nainen laulaa, en muista mitä. Kuulostaa itse asiassa omaan korvaan Litku Klemetiltä, mutta onko?

Avustin itse mainoksessa ja juuri siinä karaokekohtauksessa. Mun tietääkseni taitaa olla ihan mainosta varten tehty kappale. Taisi se naisnäyttelijä ihan ns. omalla äänellään laulaa ettei ollut päälle dubattu. Voin sanoa, että oli livenäkin kuunnellessa hyvin tarttuva kappale ja kun kohtaus muutamaan kertaan kuvattiin niin jäi päähän helposti pyörimään. :)

Vierailija
2285/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jiieisportzindiejame

Vierailija
2286/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90- tai 00-luvulla oli lastenohjelmia, voivat olla vielä vanhempiakin, minun jaksot oli nauhalla Pikkukakkosen kanssa, mitkä oli tehty sillä nukkemotion tyylillä, että kuvataan staattisia esineitä ja vaha/huovutusnukkeja. Urpo ja Turpo? Kaksi nallea, jotka heräsivät eloon muiden lelujen kanssa. Ainakin yhdessä jaksossa miekkailivat sinisellä ja punaisella tussikynällä. Toinen jakso oli jokin merirosvoseikkailu, missä laivana oli lelulaatikko? Eli nallet ovat ihan oikeita nalleja, mitä on vain valokuvattu ja valokuvista tehty sellainen motion elokuva. Sori, kun olen näin huono selittämään.

Samaan stopmotion (?) kategoriaan kuuluu samantyyppinen ohjelma eloonheränneistä leluista, mutta tässä pääosassa on Nallukka niminen oikein pienen pieni nalle. Nallella oli ainakin yöpaita ja housut, ehkä siniset raidat? Yhdessä jaksossa oli sirkus, missä Nallukka käveli nuoralla. Nallukalla taisi olla oranssit housut? Toisessa jaksossa oli joulu, koska ullakolta mentiin etsimään koristeita ja joulutähti kuusenlatvaan. Lelut tekivät paperista sellaista koristeketjua liimaamalla renkaaksi kiiltäviä paperisuiruja. Kolmannessa jaksossa "istutettiin" omenapuu. Nallukka kaivoi siemenen multaan, mutta eihän se kasva heti, niin muut sitten rakensivat omenapuun kepeistä ja laudoista ja laittoivat narulla kypsiä omenoita roikkumaan. Nallukka taisi jäädä odottamaan puun kasvamista eikä suostunut liikkumaan, niin siksi muut tekivät "puun".

Kelpaa nimet englanniksikin, koska todnäk ne on tehty jossain muualla ja suomeksi vain dupattu.

Ensiksi mainittu on tosiaan Urpo ja Turpo, suomalainen(ja virolaisella nukkeanimaatio studiolla kuvattu) stopmotion animaatio. Toinen on aivan ihastuttava brittiläinen animaatio, suomeksi Nallevaarin tarinoita:) Molemmat 90-luvulla tehtyjä ja molemmista on olemassa kuvakirjoja.

Kiitos aivan äärettömästi <3 varsinkin tästä Old Bear Stories! t. alkuperäinen kyselijä

Urpo ja Turpo poistui Yle Areenasta 2.1.2017, voi tätä surun päivää :(

Kaikki Urpo ja Turpo jaksot on julkaistu muutama vuosi sitten dvd:nä. Uskoisin, että kirjaston lastenosastolta voisi löytyä.

Vierailija
2287/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän mahtoi olla ilmeisesti tositapahtumiin perustuva elokuva, joka kertoi päihde ja mielenterveysongelmaisesta lesbosta mallinaisesta, joka oli tiettävästi ensimmäinen HIViin New Yorkissa sairastunut nainen? Sai tartunnan kun muiden huumeiden puutteessa kovissa vieroitusoireissa käytti ensimmäisen kerran suonensisäisiä huumeita. Tämä on joskus esitetty Suomen televisiossa ilmeisesti MTV3:lla, mutta olen nähnyt elokuvan vain osittain. Tässä elokuvassa oli muistaakseni myös ihan turhaa rohkeaa seksuaalista sisältöä. Onkohan tämä elokuva jossakin suoratoistopalvelussa? Elokuva on vanha, mutta ihme, että esim. Yle ei ole esittänyt tätä Pride-teeman alla Yle Areenassa tai en ainakaan muista, että olisi.

Vierailija
2288/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän mahtoi olla ilmeisesti tositapahtumiin perustuva elokuva, joka kertoi päihde ja mielenterveysongelmaisesta lesbosta mallinaisesta, joka oli tiettävästi ensimmäinen HIViin New Yorkissa sairastunut nainen? Sai tartunnan kun muiden huumeiden puutteessa kovissa vieroitusoireissa käytti ensimmäisen kerran suonensisäisiä huumeita. Tämä on joskus esitetty Suomen televisiossa ilmeisesti MTV3:lla, mutta olen nähnyt elokuvan vain osittain. Tässä elokuvassa oli muistaakseni myös ihan turhaa rohkeaa seksuaalista sisältöä. Onkohan tämä elokuva jossakin suoratoistopalvelussa? Elokuva on vanha, mutta ihme, että esim. Yle ei ole esittänyt tätä Pride-teeman alla Yle Areenassa tai en ainakaan muista, että olisi.

Tämä elokuva lienee Gia. Pääosassa Angelina Jolie. 

Vierailija
2289/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä se on. Mistäköhän tämän elokuvan löytäisi?

Vierailija
2290/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomuksia kaatopaikalta oli ihana!

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kertomuksia_kaatopaikalta

Vierailija
2291/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etsin the wanderers  kulttileffaa eikä löydy mut youtube pelasti sieltä löyty vinkkinä muillekki

Tosi hyvä leffa ja musiikki! Joskus 80-luvun alussa kävin leffateatterissa katsomassa ja Youtubesta löysin uudelleen joku vuosi sitten.

Vierailija
2292/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avustin itse mainoksessa ja juuri siinä karaokekohtauksessa. Mun tietääkseni taitaa olla ihan mainosta varten tehty kappale. Taisi se naisnäyttelijä ihan ns. omalla äänellään laulaa ettei ollut päälle dubattu. Voin sanoa, että oli livenäkin kuunnellessa hyvin tarttuva kappale ja kun kohtaus muutamaan kertaan kuvattiin niin jäi päähän helposti pyörimään. :)

Kuulostaapa hauskalta kokemukselta! Kiitos viestistäsi.

Vierailija
2293/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen lastenelokuva varmaan 80- luvulta, En muista mitään muuta, kuin että yhdessä kohtauksessa perheen äidillä paloi makaronilaatikko uuniin ja toisessa kohtauksessa perheen pikkupojan pää jäi rappukäytävässä rautakaiteiden väliin ja se itki...

Vierailija
2294/6191 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse löysin omani netistä pari vuotta sitten. Kannattaa seurata käytettyjä elokuvia myyvien liikkeiden sivuilta.

Vierailija
2295/6191 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin tunnettu biisi, jota varsinkin ulkomaalaiset trubaduurit soittavat usein laivoilla. Vihjeet ovat valitettavasti vain kovin ohuet. Countryhenkeä on, mutta ei ole yhtä nopea kuin esim Take me home, country roads vaan balladimaisempi. Jossain kohtaa lauletaan ylhäältä alas laskeva "suuusana". Se ei ole kuitenkaan mikään pääteema, enkä edes muista onko se osa jotakin muuta sanaa. Ei siis ole myöskään oh Susanna tai vastaava.

Leonard Cohenin ' Suzanne '?

Ei valitettavasti ollut tämä. Ihan kuin se lause olisi mennyt jotenkin "blue suede suuusana...", vaikkei varmasti ole sinne päinkään. Ja tuo oli tosiaan vain yksi kohta, ei varmastikaan lalun nimessä. Ihan hirveetä kun en muista mitään muuta. Tosi tunnettu, usein kuultu ainakin naisten laulamana.

Vierailija
2296/6191 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse löysin omani netistä pari vuotta sitten. Kannattaa seurata käytettyjä elokuvia myyvien liikkeiden sivuilta.

En ole omistanut DVD-soitinta enää vuosiin. Ehkä tulee vielä vastaan jossakin suoratoistopalvelussa tai esitetään televisiossa jonkun teeman yhteydessä. Tosin juuri oli Pride ja Yle Areenassa on kyllä useita tähän teemaan liittyviä elokuvia, mutta ei tätä.

Vierailija
2297/6191 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1980-luvun (ehkä puolivälistä-lopulta) ulkomainen musiikkivideo. Olen melko varma, että siinä lauletaan englanniksi ja että laulaja oli mies. Videolla on selkeästi jokin uima-allas, muistaakseni ulkona sijaitseva. Mahdollisesti uima-altaassa on joku henkilö tai jotain tavaraa / sinne tipahtaa tai heitetään jotain. Luultavasti ainakin on melko tunnettu biisi, koska videon näin silloin usein, mutta en muista oliko joku kotimainen listaohjelma tms vaiko meillä näkyneet ulkomaiset kanavat. Mahdollisesti genrenä voisi olla new wave / synthpop tms, mutta miksei jokin muukin aikakaudella pinnalla ollut. Hevimetallia se ei kuitenkaan ollut. Olen katsellut paljon videoita vuosien varrella, mutta tämä ei ole onnistunut tulemaan vastaan.

Tuli mieleen Whamin Club Tropicana. Mulle kiva kesähitti jota tykkää kuunnella ja uima-allas vahvasti esillä. Tosin en muista putoaako sinne mitään ellei lasketa tuota kun George Michael kippaa drinkkinsä sinne. :)

Aikas hyvä valinta! Valitettavasti ei ollut tämä. Muistin syövereistä voisin heittää lisätietona, että uima-allas(-alue) taisi olla valkoista laattaa tms (mahdollisesti mustia raitoja jossain) ja ajankohta suurella varmuudella päivällä, ei värivalojen loistetta ainakaan. Ympäristö ja tunnelma ehkä aavistuksen ankea, hillitty. Biisin tunnelmakaan ei ollut yhtä keveä ja chilli kuin Club Tropicanassa.

Vierailija
2298/6191 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 90-luvun elokuva josta olen aika varma että pääosaa näytteli John Candy mutta Wikipediasta kun katsoin hänen filmografiaansa en löytänyt. Tai sitten se oli joku muu mutta kumminkin John Candyn oloinen pyöreämpi mies. Se elokuva kertoi ilmeisesti miehen ja naisen suhteesta. Muistan kuinka heidän suhteensa oli jotenkin kiusallinen ja ehkä he vasta olivat aloittaneet seurustelun.

Yhdessä kohtauksessa he olivat piknikillä keskellä urheilustadionia kesäiltana. Ja siellä saattoi olla myös ilotulitus mutta tästä en ole täysin varma.

Mies kysyi naiselta hänen lempiväriään mutta nainen ei vastannut. Myöhemmin nainen sanoi yhtäkkiä "vaaleansininen" Mies ihmetteli että "mitä tarkoitat?" Nainen vastasi että "minun lempivärini on vaaleansininen". Ja mies siihen jotain että "juu vaaleansininen on kiva väri"

Tuo keskustelu oli todella kiusallinen ja nainen tosi kylmä ja etäinen.

Muistan myös kohtauksen jossa tämä nainen jätti miehen koska mies oli pettänyt.

Vierailija
2299/6191 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen 90-luvun elokuva josta olen aika varma että pääosaa näytteli John Candy mutta Wikipediasta kun katsoin hänen filmografiaansa en löytänyt. Tai sitten se oli joku muu mutta kumminkin John Candyn oloinen pyöreämpi mies. Se elokuva kertoi ilmeisesti miehen ja naisen suhteesta. Muistan kuinka heidän suhteensa oli jotenkin kiusallinen ja ehkä he vasta olivat aloittaneet seurustelun.

Yhdessä kohtauksessa he olivat piknikillä keskellä urheilustadionia kesäiltana. Ja siellä saattoi olla myös ilotulitus mutta tästä en ole täysin varma.

Mies kysyi naiselta hänen lempiväriään mutta nainen ei vastannut. Myöhemmin nainen sanoi yhtäkkiä "vaaleansininen" Mies ihmetteli että "mitä tarkoitat?" Nainen vastasi että "minun lempivärini on vaaleansininen". Ja mies siihen jotain että "juu vaaleansininen on kiva väri"

Tuo keskustelu oli todella kiusallinen ja nainen tosi kylmä ja etäinen.

Muistan myös kohtauksen jossa tämä nainen jätti miehen koska mies oli pettänyt.

Naisella oli myös muistikuvieni mukaan tummat ja pitkät kiharat hiukset ja sinisen sävyinen paita. Ehkä farkkutakki

Vierailija
2300/6191 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista oliko tämä sarja vai elokuva. Kumminkin englanninkielinen. 2000-luvun alussa tuli tvstä. Siinä oli mies jolla oli noin 7v tytär nimeltään Jennifer. Jennifer oli lapsinäyttelijä. Yhdessä kohtauksessa hän kiukutteli eikä muistaakseni halunnut enää näytellä ja heitteli jotain tavaroita. Toisessa kohtauksessa kuvattiin jotain elokuvaa tms ja Jenniferin piti siinä alkaa itkeä. Hän ei itkenyt ja kuvaustiimi mietti että pitäisikö pistää poikki. Tytön isä seurasi kuvauksia sivusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi