Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (6191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se rekkabiisi jo selvinnyt?
Tämän videon biisiä on täällä kysytty ja itseä jäi myös vaivaamaan asia. Tietääkö kukaan?
Tietääkseni joku oli sen selvittänyt, mutta ei kuulemma löydy spotifystä yms. En tiedä itse edes sen nimeä. Jotain keskustelua tähän liittyen täälläkin oli. Itse olen jo aikoja sitten biisin youtudesta löytänyt ja tännekin etsintään laittanut. Olisi kiva saada päätös tälle. Joku edes nimen tietäisi saisi nyt sen kertoa. En voi itsekään auttaa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
MoodyBlue kirjoitti:
Joskus muksuna luin sarjakuvan jossa iso valkoinen ihmissusi (joka oli todellisuudessa vanha mies) ahdisteli kylää talviaikaan. Myös suden nahkaan pukeutunut nuori mies pyöri kuvioissa, mutta ei ollut oikeastaan päähenkilö.
Vähän kaikenlaista tapahtuu, mutta lopussa ihmissusi on viimein ahdistettu nurkkaan ja kuolee, hallusinoiden samalla kaikki kyläläiset myös ihmissusiksi.
Myös jonkinlainen bonustarina oli, ritarista jonka haarniska paljastuu lopussa tyhjäksi
Tästä lukukokemyksesta jäi luonnollisesti vahvat mielikuvat (hyvässä ja pahassa), ja asia on ruvennut vaivaamaan sen verran että olen nyt muutaman vuoden yrittänyt selvittää kyseisen sarjakuvan nimeä yms. Mutta kun en ikinä kiinnittänyt tekijän nimeen tarpeeksi huomiota että muistaisin, niin tuloksetkin on jääneet "yllättäen" olemattomiksi
Minulla on tämä jossain lapsuuden kodissani enkä muistanut enempää minäkään. Mutta tuurilla löysin! Kyseessä on Tetfol, suden poika. Hyvä albumi. Tässä lisäjuttua:
http://suolakuupielessa.blogspot.com/2014/01/tetfol-suden-poika.html
Sehän se on! Kiitos hirveesti, vuosien mittainen mysteeri ratkesi viimein :')
Mikä kirja? Päähenkilö on skitsofreniaan sairastunut entinen huippupianisti, joka asuu New yorkin Keskuspuistossa luolassa. Luolan lähellä murhataan joku ja päähenkilö alkaa selvittää murhaa omalla harhaisella päättelyllään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kirja? Päähenkilö on skitsofreniaan sairastunut entinen huippupianisti, joka asuu New yorkin Keskuspuistossa luolassa. Luolan lähellä murhataan joku ja päähenkilö alkaa selvittää murhaa omalla harhaisella päättelyllään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko tämä biisi on selvinnyt jota joku täällä kyseli, jäi itseäkin kiinnostamaan?
Videon julkaisija löytyi myös muualta somesta aktiivisempana, mutta itse en ole lähtenyt kyselemään häneltä.
Jos julkaisija sattuu googlaamaan omia aihetaan, Norjan rekkahommia arktiset rekat Rekka Norja Arktinen Scania Sisu Talvi rekkaliikenne rekkakuski
Shazamilla kului kaksi sekuntia antaa tällainen vastaus kuin
Johannes - Monstret tar dig (extra)
Ei ole tosiaankaan sama biisi, täällä voi kuunnella pätkän, mutta ymmärtää miksi shazam erehtyi.
https://music.apple.com/us/album/jag-m%C3%B6tte-ett-monster-p%C3%A5-sta…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko tämä biisi on selvinnyt jota joku täällä kyseli, jäi itseäkin kiinnostamaan?
Videon julkaisija löytyi myös muualta somesta aktiivisempana, mutta itse en ole lähtenyt kyselemään häneltä.
Jos julkaisija sattuu googlaamaan omia aihetaan, Norjan rekkahommia arktiset rekat Rekka Norja Arktinen Scania Sisu Talvi rekkaliikenne rekkakuski
Ei ole tosiaankaan sama biisi, täällä voi kuunnella pätkän, mutta ymmärtää miksi shazam erehtyi.
https://music.apple.com/us/album/jag-m%C3%B6tte-ett-monster-p%C3%A5-sta…
Shazamin arvaus oli ehdotus rekkabiisiksi, mutta ei ole sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://music.apple.com/us/album/jag-m%C3%B6tte-ett-monster-p%C3%A5-sta…Shazamin arvaus oli ehdotus rekkabiisiksi, mutta ei ole sama.
Rekkabiisi kuulostaa enemmän joltain melko vanhalta englantilaiselta indie rock/pop-biisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Näin Youtubea selaillessa joskus noin 10 vuotta sitten musiikkivideon. Se oli housea tms. elektronista musiikkia. Videossa oli tyyppi oranssit haalarit päällä ja päässä joku iso maski tms. Silleen hyppelehtien tanssien kulki eteenpäin kameraa kohti. Energinen kiva meininki jäi mieleen ja olen yrittänyt löytää videota muutamaan kertaan onnistumatta. Tuotanto oli hyvä, eli mikään underground kotimusavideo ei ollut kyseessä, mutta ilman oikeita hakusanoja on vaikea löytää.
Hehhee, onko tämä Technohead - I Wanna Be A Hippy 1995
Kulkevat oranssit paidat päällä yhdessä kohdassa videota
Missä rytmikkäässä ja reippaassa englanninkielisessä biisissä eräässä kohdassa luetellaan englannin kielellä kirjaimet a. c. c. e. p. t. l. o. v. e.? Tämä soi silloin tällöin radiossa n. 10 vuotta sitten.
Rottatuille, ei tahdo enää löytyä mistään
Elokuva hukassa. Mistäköhän leffasta on kyse. Tarina meni kutakuinkin niin että nuori nainen videoi oman itsemurhansa. Itsemurhan hän teki hirttämällä. Video päätyi eri ihmisten käsiin. Muistaakseni jonkin julkkisnaisenkin. Itsemurhan tehnyt nuori nainen muistaakseni ihaili tätä julkkisnaista joka oli näyttelijä. Elokuvassa puhuttiin jotain meille Suomalaisille hyvinkin eksoottista kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90- tai 00-luvulla oli lastenohjelmia, voivat olla vielä vanhempiakin, minun jaksot oli nauhalla Pikkukakkosen kanssa, mitkä oli tehty sillä nukkemotion tyylillä, että kuvataan staattisia esineitä ja vaha/huovutusnukkeja. Urpo ja Turpo? Kaksi nallea, jotka heräsivät eloon muiden lelujen kanssa. Ainakin yhdessä jaksossa miekkailivat sinisellä ja punaisella tussikynällä. Toinen jakso oli jokin merirosvoseikkailu, missä laivana oli lelulaatikko? Eli nallet ovat ihan oikeita nalleja, mitä on vain valokuvattu ja valokuvista tehty sellainen motion elokuva. Sori, kun olen näin huono selittämään.
Samaan stopmotion (?) kategoriaan kuuluu samantyyppinen ohjelma eloonheränneistä leluista, mutta tässä pääosassa on Nallukka niminen oikein pienen pieni nalle. Nallella oli ainakin yöpaita ja housut, ehkä siniset raidat? Yhdessä jaksossa oli sirkus, missä Nallukka käveli nuoralla. Nallukalla taisi olla oranssit housut? Toisessa jaksossa oli joulu, koska ullakolta mentiin etsimään koristeita ja joulutähti kuusenlatvaan. Lelut tekivät paperista sellaista koristeketjua liimaamalla renkaaksi kiiltäviä paperisuiruja. Kolmannessa jaksossa "istutettiin" omenapuu. Nallukka kaivoi siemenen multaan, mutta eihän se kasva heti, niin muut sitten rakensivat omenapuun kepeistä ja laudoista ja laittoivat narulla kypsiä omenoita roikkumaan. Nallukka taisi jäädä odottamaan puun kasvamista eikä suostunut liikkumaan, niin siksi muut tekivät "puun".
Kelpaa nimet englanniksikin, koska todnäk ne on tehty jossain muualla ja suomeksi vain dupattu.
Ensiksi mainittu on tosiaan Urpo ja Turpo, suomalainen(ja virolaisella nukkeanimaatio studiolla kuvattu) stopmotion animaatio. Toinen on aivan ihastuttava brittiläinen animaatio, suomeksi Nallevaarin tarinoita:) Molemmat 90-luvulla tehtyjä ja molemmista on olemassa kuvakirjoja.
Kiitos aivan äärettömästi <3 varsinkin tästä Old Bear Stories! t. alkuperäinen kyselijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90- tai 00-luvulla oli lastenohjelmia, voivat olla vielä vanhempiakin, minun jaksot oli nauhalla Pikkukakkosen kanssa, mitkä oli tehty sillä nukkemotion tyylillä, että kuvataan staattisia esineitä ja vaha/huovutusnukkeja. Urpo ja Turpo? Kaksi nallea, jotka heräsivät eloon muiden lelujen kanssa. Ainakin yhdessä jaksossa miekkailivat sinisellä ja punaisella tussikynällä. Toinen jakso oli jokin merirosvoseikkailu, missä laivana oli lelulaatikko? Eli nallet ovat ihan oikeita nalleja, mitä on vain valokuvattu ja valokuvista tehty sellainen motion elokuva. Sori, kun olen näin huono selittämään.
Samaan stopmotion (?) kategoriaan kuuluu samantyyppinen ohjelma eloonheränneistä leluista, mutta tässä pääosassa on Nallukka niminen oikein pienen pieni nalle. Nallella oli ainakin yöpaita ja housut, ehkä siniset raidat? Yhdessä jaksossa oli sirkus, missä Nallukka käveli nuoralla. Nallukalla taisi olla oranssit housut? Toisessa jaksossa oli joulu, koska ullakolta mentiin etsimään koristeita ja joulutähti kuusenlatvaan. Lelut tekivät paperista sellaista koristeketjua liimaamalla renkaaksi kiiltäviä paperisuiruja. Kolmannessa jaksossa "istutettiin" omenapuu. Nallukka kaivoi siemenen multaan, mutta eihän se kasva heti, niin muut sitten rakensivat omenapuun kepeistä ja laudoista ja laittoivat narulla kypsiä omenoita roikkumaan. Nallukka taisi jäädä odottamaan puun kasvamista eikä suostunut liikkumaan, niin siksi muut tekivät "puun".
Kelpaa nimet englanniksikin, koska todnäk ne on tehty jossain muualla ja suomeksi vain dupattu.
Ensiksi mainittu on tosiaan Urpo ja Turpo, suomalainen(ja virolaisella nukkeanimaatio studiolla kuvattu) stopmotion animaatio. Toinen on aivan ihastuttava brittiläinen animaatio, suomeksi Nallevaarin tarinoita:) Molemmat 90-luvulla tehtyjä ja molemmista on olemassa kuvakirjoja.
Kiitos aivan äärettömästi <3 varsinkin tästä Old Bear Stories! t. alkuperäinen kyselijä
Urpo ja Turpo poistui Yle Areenasta 2.1.2017, voi tätä surun päivää :(
Tää on todella kaukaa haettu, mutta yritänpä kuitenkin. Muistan 70-luvun lopulla lukeneeni lastenkirjaa (ehkä aapinen), jossa oli ihania piirrettyjä kuvia. Todella värikäs kirja. Muistan ainoastaan kirjan lopusta kuvan korvasienestä, jossa oli kimmeltävä vesipisara. Tietääkö kukaan, mistä kirjasta on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Sori, en jaksanut selata keskustelua. MUTTA kuka muistaa tai tietää mitään 1970-lopun ja 1980-alun telkkarissa näytetetyistä tsekkoslovakialaista nuorisoelokuvista?! Niistä derkkufilmeistä en välitä, vaan nimenomaan haluan tietää Suomen televisiossa näytetyistä tsekkielokuvista. Niissä taisi olla jopa prinssi- ja prinsessa-aiheisia elokuvia! Mistä saan lisätietoa? Linkkejä..,
Pidin niistä itsekin.
https://www.wikiwand.com/fi/Tuhkimo_ja_kolme_p%C3%A4hkin%C3%A4%C3%A4
https://www.leffatykki.com/elokuvat/the-princess-with-the-golden-star/
Vierailija kirjoitti:
Suomirock/-pop-biisi jostain 80-luvun alkupuolelta. Oli melko hidastempoinen, siinä taisi olla saksofonia paikoin. Kertosäkeessä lauletaan jotenkin että: ”Ne päivät/kesät oli lyhyitä(?) Mari…” oon vuosien aikana googlettanut raivolla, mutten ole saanut selville. Tähän biisin liittyy yksi lapsuudenmuistoni.
Varmaan ainakin sata kertaa jo tähän vastattu, mutta kun luen ketjun ensimmäisiä sivuja nyt : Sir Elwoodin Hiljaiset Värit "Vanha valokuva" - biisi on kyseessä, jossa tästä Marista ja kesästä/ajan lyhyydestä laulettiin.
Vierailija kirjoitti:
Piirretty 70-l lopussa tai voi olla 80-l alusta:
Joku pyöräili kumpuilevassa maisemassa, ehkä postiljooni. Mahdollisesti sinipukuinen.
Hän sai mukaansa muita ja lopulta yhä useampi pyöräili mukana jonossa niitä vihreitä kumpuja ristiin rastiin.Tämä piirretty saattoi olla osa pikku kakkosta tai jotain sen ajan vastaavaa lastenohjelman kokonaisuutta. Jotenkin pidin tunnelmasta kovasti. Olisi kiva saada selville nimi ja ehkä löytää jostain katsottavaksi.
Nukkeanimaatio (ei siis piirretty !) englantilainen Postman Pat (=Postimies Pate) tulee ainakin postiljoonista mieleen. Itse miellän kys.mainitsemani sarjan myös 80luvun alkuun, vaikka sitä on tehty ainakin vielä vuonna 2017 !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli elokuva jossa joku mies roikkui Big Benin tai jonkun muun kellotornin viisareissa? Ainut hämärä muistikuva tästä. Leffa oli ehkä tehty 1970-80 luvulla ja tuli joskus telkkarista 1998-2000 välillä.
Harold Lloydillahan tuo taisi aluksi olla. Jossain Mel Brooksin komediassa oli sama, ja varmasti monessa monessa muussa...
Todella moneen kertaan käytetty. Myös Paluu Tulevaisuuteen. leffassa doc roikkuu viisareissa.
Harold Lloydin "Tuhannen dollarin nousukas" - mykkäelokuvaklassikosta v.1923 alkunp.poimittu. Olisiko Haroldi mahdollisesti mm."paluu tulevaisuuteen" Christopher Lloydin sukua, jossa nykypolvien ehkä muistetuin viisarikeikunta??!
Vierailija kirjoitti:
Suomirock/-pop-biisi jostain 80-luvun alkupuolelta. Oli melko hidastempoinen, siinä taisi olla saksofonia paikoin. Kertosäkeessä lauletaan jotenkin että: ”Ne päivät/kesät oli lyhyitä(?) Mari…” oon vuosien aikana googlettanut raivolla, mutten ole saanut selville. Tähän biisin liittyy yksi lapsuudenmuistoni.
Mikä oli se kokonaisuudessaan osaltaa vaihteleva tekijä jonka tuotannossa pääosanesittäjä olin vain osittain päissään. Siis humaloitui vain sen tähden että sai pääosan vain tietyiltä päänsä osilta ja näin tavalleen???! ...
Kiitos sinulle tästä. En olisi itse löytänyt. Yleltä en mielelläni enää kysy mitään, kun kerran sähköpostia lähetin ja sain tylyn vastauksen kuinka heillä ei ole aikaa etsiä mitään biisejä tai niiden tietoja katsoa. Näin kysyn mieluummin täällä. Kiitos sinulle.