Onko tämän palstan kollektiivinen ÄO romahtanut...
... vai katsonko sitä vain uusin silmin?
En nimittäin enää ymmärrä, miksi olen koskaan "viihtynyt" täällä. Herranen aika, eihän tätä järjen köyhyyttä kestä erkkikään.
Joskus täällä sai nauraa hyville letkautuksille harva se päivä - minne ne ovat kaikki kadonneet?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:09"]
Ja just kun aloin käymään täällä...
[/quote]
No nyt tiedämme, ketä syyttää... ;)
Mun mielestä taas on järkyttävää, kun kaikesta tehdään nykyään rasismia. Rasistikortti pöytään vaan heti kun mennään oman mukavuusalueen ulkopuolelle! En ole varma mitä keskustelua tarkalleen tarkoitettiin. En itse todellakaan pyri vaikuttamaan tai provosoimaan muita omilla mielipiteilläni. Jos en pidä uskonnoista, niin se on minun mielipiteeni ja minulla on oikeus siihen. Saattaa olla että eksyn aiheesta, myönnän, mutta se ei ole tarkoituksenmukaista. Koko keskusteluketju oli poistettu, asiallinen kommenttini siinä sivussa. Ja se on sananvapauden rajoittamista, turha alkaa vaahtoamaan mistään asiallisen keskustelun torpedoinnista. Se asiallinen keskustelu on juurikin ainoa, johon pyrin. Musta on sääli miten ihmisiä ei kiinnosta oikeasti tärkeät aiheet, vaan täällä puidaan vain ulkonäköasioita ja seksitauteja joita on hankittu viikonlopun aikana. Myös asiallinen keskustelu on mahdotonta, koska harvalla on mitään oikeaa sanottavaa mihinkään, vaan aletaan heti trollaamaan. No jokainen kykyjensä mukaan...
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:17"] [quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 17:15"]Netin merkitys on kasvanut, kuten poliitikkommekin ovat todenneet ja siihen olisi valtiovaltamme reagoitava jollain konstilla. Olisi turvattava pelottelusta vapaa keskustelu ympäristö. Sääntöjähän ei tarvittaisi jos ei olisi ongelmia ja keskustelu olisi asiallista. [/quote] Suomen lait eivät nykyisellään riitä säännöiksi? Miten niitä muuttaisit? [/quote] Valtiovallalla on tässä oma iso merkityksensä. Suomessa on laki-asioiden asiantuntijoita, mielellään mahdollisimman monipuolisella ryhmällä. Valvontaa olisi lisättävä kun kerran homma ei valvomatta pelitä. [/quote] Olen samaa mieltä, toisaalta. Toisaalta minua pelottaa tällaisen "isoveli valvoo" -mentaliteetin lisääntyminen. Kun "väärät" mielipiteet lisääntyvät, huudetaan valvontaa ja kontrollia. Omia oikeita mielipiteitä ei kukaan saa rajoittaa.
[/quote]
En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta eihän kukaan mielipiteitä ole rajoittamassakaan.
Minun mielestäni äärimielipiteitäkin saisi ihan rauhassa ilmaista (vaikka lainsäädäntöhän tulee jo nyt siinä jossain vaiheessa vastaan: sitä vaan ei netissä juurikaan valvota). Sen sijaan minua, kuten luullakseni tätä toistakin keskustelijaa, huolettaa systemaattinen keskustelun tukahduttaminen. Ei mielipiteet, vaan se, että keskustelun ilmapiiri myrkytetään niin totaalisesti että demokratia kärsii, puoleen ja toiseen. Asian ydin on juuri tuo systemaattisuus. Eikä se ole pelkästään mikään "hommafoorumilaisten" juttu, vaan ihan tunnettu ilmiö ja propagandakeino ympäri maailman.
Mitä sille sitten käytännössä voisi tehdä, en tiedä.
[/quote]
Näinpä. Aikaisempi keskustelija halusi valvontaa ja sääntöjä turvaamaan pelottelusta vapaan keskusteluympäristön. Oli puhe myös keskustelun asiattomuudesta. Se, mikä on pelottelua ja asiattomuutta, on valitettavasti pitkälti mielipidekysymys. Myös minun mielipiteeni voi olla sinusta pelottava.
Hyvä pointti oli myös se, että trollaus lisääntyy, jos mielipiteitään ei voi suoraan ja avoimesti esittää. Niitä yrittää sitten tuoda esiin epäsuorasti.
Ja jos kerran palstan aihe on vapaa niin miksi ei niitä tietynlaisia, tiettyjen ihmisten mielestä vääriä keskusteluja saisi aloittaa täällä? Ei sensuurille, ei agressiiviselle vihapuheelle ja provosoinnille.
Toisinaan täältä löytyy mielenkiintoisia ja huvittavia ketjuja. Pidin mm. rausku lemmikkinä -jutuista.
Suuri osa mielipiteistä vastaa todellakin Talouselämän mielipiteitä ja "hauskoja" kommentteja, joita kirjoittavat mistään mitään tietämättömät, nimimerkeistä päätellen miehet. Aihe kuin aihe, niin voi muistella kokemiaan vääryyksiä, syyttää tiettyä puoluetta, moittia kaikkia esimiehiä tai tuoda esiin omaa osaamistaan tai tarkemmin sanottuna "osaamistaan". Surkuhupaisia ja suorastaan säälittäviä tekstejä, joilla ei ole yleensä mitään tekemistä aiheen kanssa.
Tällä palstalla minua piinaavat blogeista loputtomasti jauhavat kirjoittajat. Toisaalta en lue Seiskaa tms., joten toisten elämän urkkiminen ei kiinnosta minua.
Piinallisia ovat myös henkisesti alamittaiset Pyhä Vulva -kommentoijat, jotka hokevat tauotta palstalla olevaa miesvihaa. He eivät hahmota, että yksittäisen naisen kuvaus yksittäisestä miehestä ei leimaa kaikkia miehiä.
Puolueita vastaan hyökkäävät kirjoitukset ovat ikäviä, jos perusteluna on vain tolkuton viha päättäjiä kohtaan.
V-kirosanan hokijat ovat oma ihmisluokkansa. Vaikea sanoa, onko taustalla kotoa saatu oppi vai kavereiden vaikutus. Kyseiset kommentit jäävät lukematta.
Pahana ihmisenä totean, että loputtomat kirjoitusvirheet ovat piinallisia. Ei koko Suomella ole lukihäiriöoireita.
Kiivas rasismi on ikävää, vaikka maahanmuutosta voi tietenkin keskustella.
Toisaalta - erilaisia ihmisiä ja erilaisia kiinnostuksenkohteita. Onneksi voi toisinaan keskustella ihmisten kanssa, joita kiinnostavat ja/tai huvittavat samat asiat.
en usko että on romahtanut.Ajat vain ovat muuttuneet ajan kuluessa.On tullut uusia av palstalaisia uudenlaisia aiheita jne.Tsemmppiä ap:lle,toivottavasti pystyt sulautumaan tähän joukkoon harmaaseen.
Uskoa on monenlaista, vaa ei ole uskoa korviaan kun joutuu todistelemaan näitä ohiargumentointeja joista esimerkkejä on esim kukkahattutäti, persu, vihervasuri ja lukuisat muut samanlaiset argumentaatiot joissa aihetta väistellään puhumalla olemassa olemattomista mielikuvista. Tässä oli hieman konkreettista esimerkkiä eikä kyse ole mielipiteistä ollenkaan vaan keskustelijan leimaamisesta joksikin jota ei edes ole olemassa.
Ei liene kenellekkään normiälyiselle ymmärtä mistä on kyse ilman mielipiteiden sekoittamista asioihin koska mielipidehan jää juuri tämän trollaamisen varjoon
Valvonta on valitettavan tarpeellista monissa julkisissa paikoissa johtuen ihmisten epäluotettavuudesta. Emmehän tarvitsisi lukkojakaan polkupyöriin jos joka vuosi ei ihmiset veisi muiden polkupyöriä ilman lupaa. Sama julkinen ympäristö on myös netti ei voida olettaa että ihmiset käyttäytyisivät rehelliseti tai reilusti netissäkän ilman valvontaa. Valvonta että sovitusta pidetään kiinni ei monestikkaan esim työelämässä perustu uskoon tai luottamukseen itse olen huomannut ainakin 60% ihmisitä tekevät heti päinvastoin kun tilaisuus koittaa.
Julkisella paikalla riehumisesta joutui ennen putkaan. Miksiköhän sellainen käytäntö on alunperin syntynyt? Onko tarkoitus ollut rajoittaa vain vapautta? Rakentaa vain kiusaksi isovelivalvoo systeemiä? Vai onko ajateltu häiriköinnin johtavan uusiin häriköihin ehkä tappeluihin seuraavaksi pelokkaaseen ja huonoon viihtyvyyteen jne.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:37"]
... vai katsonko sitä vain uusin silmin?
En nimittäin enää ymmärrä, miksi olen koskaan "viihtynyt" täällä. Herranen aika, eihän tätä järjen köyhyyttä kestä erkkikään.
Joskus täällä sai nauraa hyville letkautuksille harva se päivä - minne ne ovat kaikki kadonneet?
[/quote]
On. Liikaa persuja. Onneksi niiden otsikoinnista yleensä huomaa, milloin ei kannata ketjua avata. Ja jos erehtyykin avaamaan, jo kahden kommentin lukeminen saa taas sulkemaan ketjun. Eipä niistä tarvitse välittää. Olisi parempi, jos ihmiset eivät provosoituisi inttämään näiden idioottien kanssa, he eivät todellakaan ansaitse sitä huomiota. Koskee myös rasisteja - tosin noiden kahden kansanryhmän välille saa useimmiten vetää yhtäläisyysmerkin.
Voisit selventää persun kriteerit niin kaikki että tietäisivät mitä ajat takaa? Minä en osaa rajata "persuja" ihan aloitusten perusteella, miten sinä pystyt siihen? Onko niissä jotain soinimaista ja onko se peruuden ydin? En ymmärrä ja toivoisin tarkennusta esittämääsi ns solvaukseen. Tiedätkö mikä tekee siitä solvauksen?
Tiedätkö mitä oikeus poliittiseen sitoutumattomuuteen merkitsee?
Se on äö. Minä sain nettitestistä täydet 100 pistettä.
On romahtanut sen jälkeen kun täällä alkoi rasistipersujen invaasio
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:42"]
Se on äö. Minä sain nettitestistä täydet 100 pistettä.
[/quote]
Ai niinkuin älykkyysösämäärä?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:46"]
On romahtanut sen jälkeen kun täällä alkoi rasistipersujen invaasio
[/quote]
No mutta vaikka välttelisi täysin mamuketjuja ja "vihervasurit vittuun" -ketjuja, niin silti törmää ihan hämmentävään tyhmyyteen mitä viattomimmissa keskusteluissa. Niiden on kyllä pakko olla provoja, en voi uskoa että tuollaisia ihmisiä voi olla oikeasti olemassa.
Täällä oli paljon kivempaa silloin kun miehet ei ollu vielä löytäneet tätä.
tämänkin pilasivat paskapäät.
En keksi miten pytagoran lauseen ymmärtäminen auttaa keskusteluissa mitään. Täällä on vaan junttihurmos meneillään. Ollaan ylpeinä juntteja ei tarvi piilottaa vakan alle kynttilää. Uskoisin tämän olevan tahallista yhteisöllisyyttä ja ystävällisyyttä hajoittavaa politikointia joilla pyritään saamaan epätoivoa aikaiseksi suomeen, suomalainen on niin ystävällinen naapurilleen kuten on huomattu.
Ja just kun aloin käymään täällä...