Muut -95 syntyneet, missä elämänvaiheessa olette?:)
Itse oon ihan hukassa elämäni kanssa. :D
Valmistuin viime vuonna ammattikoulusta, johon en jaksanut kunnolla panostaa (tyhmä minä), nyt taas yhteishaku meni ohi ja ahdistaa kun "pitäisi" jo tietää mitä haluaa, enkä mä vaan tiiä!! Valmistumisen jälkeen oon ollut vaan töissä, mutta nyt ajattelin käydä aikuislukion, kun motivaatiokin on ihan erilainen ja sitä kautta päästä jatko-opiskelemaan.. :) Olis vaan pitänyt hoitaa koulu kunnolla.
Seurustelen saman ikäsen kanssa, ja muutetaan todnäk joulun jälkeen yhteen, kun pääsee intistä. Baareissa en hirveemmin viihdy, kesällä nyt tietty tulee käytyy festareilla ja pussikaljalla.
Toisaalta ahdistaa täyttää _jo_ 20!!! Mihin nää kaikki teinivuodet oikeen katos!:( toisaalta nyt oon vihdoin sinut itseni kanssa, tasapainosempi ja onnellinen:)
Mites te muut?
Kommentit (71)
Kävin ammattikoulun, valmistuin ammattiin jolla en työllisty, nyt olen tehnyt osa-aikatyötä ja haku meni minullakin ohi. En tiedä vielä mitä haluan elämältäni, enkä kiirehdi opiskelun kanssa. Opiskelen sitten kun tiedän ja kun minua kiinnostaa jokin todella. Asun poikaystäväni kanssa yhdessä ja haaveilen omasta perheestä. Se tuntuu kuitenkin vielä niin kaukaiselta kun raha-asiat ei ole ihan kunnossa. Onnellinen kuitenkin olen ja kiitollinen siitä että olen löytänyt mieheni kaltaisen ihmisen. :)
Niin joo ja en juo lähes koskaan, festarit ei jaksa innostaa eikä baareissa tule pyörittyä. Ne teinivuodet siis tavallaan meni jo:D
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:37"]
Mitä käykö täällä -95 syntyneitä pikku kakaroita oikeasti? Menkää demii tää aikuisten palsta.
[/quote]
Ei ole kauaakaan siitä, kun kakskymppisillä oli lähes poikkeuksetta aviopuoliso ja lapsi(a). Nykyään jotenkin tuntuu että sen lapsuuden pitäis kestää ikuisesti, kaikkien täytyy bilettää ja olla teinejä vielä 25-vuotiaina, ja sitten hedelmällisyyden jo laskiessa äkkiä perustetaan perhe kenen tahansa kanssa tai ruvetaan velaksi.
Minun mummo sai esikoisensa 19-vuotiaana oltuaan vuoden naimisissa, ja veikkaanpa että jos siihen aikaan olis ollut palsta nimeltä AV, hänkin olis täällä käynyt. :D
Menin viime kesänä naimisiin neljä vuotta vanhemman miehen kanssa. Odotamme esikoistamme, syntyy lokakuussa. Mies opiskelee ja käy töissä, minä en päässyt yliopistoon sisään. Opiskelen avoimessa yliopistossa ja haen nyt myös tänä keväänä yliopistoon.
Esikoiseni on syntynyt -95. Apua, palstailen ehkä lapseni kavereiden kanssa...
No, hän ei tällä palstalla taatusti käy joten vastaan hänen puolestaan: poika, pääsee ylioppilaaksi tänä keväänä, tekee töitä kesäkuun loppuun ja lähtee sitten armeijaan. Opiskelupaikkaa hakee vasta vuoden päästä, tarkka suunnitelma on olemassa. Ei seurustele ainakaan niin vakavasti että äiti tietäisi. Toivon ettei koskaan haksahda kananpersetukkaiseen, siiderivalaan malliseen, tupakoivaan, lähäri-av -mammaan, vaan hakee oikeasti sen anoppia sietävän (vai onko sellainen vain taruolento) puolison itselleen.
Jo kolmella vastaajista lapsi. No, ehkä suurin osa ei-lapsellisista ei kuitenkaan lue AV:ta.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:37"]
Mitä käykö täällä -95 syntyneitä pikku kakaroita oikeasti? Menkää demii tää aikuisten palsta.
[/quote]
Ei ole kauaakaan siitä, kun kakskymppisillä oli lähes poikkeuksetta aviopuoliso ja lapsi(a). Nykyään jotenkin tuntuu että sen lapsuuden pitäis kestää ikuisesti, kaikkien täytyy bilettää ja olla teinejä vielä 25-vuotiaina, ja sitten hedelmällisyyden jo laskiessa äkkiä perustetaan perhe kenen tahansa kanssa tai ruvetaan velaksi.
Minun mummo sai esikoisensa 19-vuotiaana oltuaan vuoden naimisissa, ja veikkaanpa että jos siihen aikaan olis ollut palsta nimeltä AV, hänkin olis täällä käynyt. :D
[/quote]
Voi voi kyllä sinä tiedät sitten kun kasvat isommaksi että kuinka lapsi vielä olit tuossa iässä. Niin minäkin luulin tuossa iässä olevani aikuinen vaikka ihan pentuhan minä olin.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:27"]
Itse oon ihan hukassa elämäni kanssa. :D Valmistuin viime vuonna ammattikoulusta, johon en jaksanut kunnolla panostaa (tyhmä minä), nyt taas yhteishaku meni ohi ja ahdistaa kun "pitäisi" jo tietää mitä haluaa, enkä mä vaan tiiä!! Valmistumisen jälkeen oon ollut vaan töissä, mutta nyt ajattelin käydä aikuislukion, kun motivaatiokin on ihan erilainen ja sitä kautta päästä jatko-opiskelemaan.. :) Olis vaan pitänyt hoitaa koulu kunnolla. Seurustelen saman ikäsen kanssa, ja muutetaan todnäk joulun jälkeen yhteen, kun pääsee intistä. Baareissa en hirveemmin viihdy, kesällä nyt tietty tulee käytyy festareilla ja pussikaljalla. Toisaalta ahdistaa täyttää _jo_ 20!!! Mihin nää kaikki teinivuodet oikeen katos!:( toisaalta nyt oon vihdoin sinut itseni kanssa, tasapainosempi ja onnellinen:) Mites te muut?
[/quote]
"jo" 20? oot niin tyypillinen suomalainen LUUSERI. ota itteäs niskasta kiinni, lopeta valitus ja lakkaa miettimästä minkä ikänen olet. mieti mitä TEET.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:44"]Menin viime kesänä naimisiin neljä vuotta vanhemman miehen kanssa. Odotamme esikoistamme, syntyy lokakuussa. Mies opiskelee ja käy töissä, minä en päässyt yliopistoon sisään. Opiskelen avoimessa yliopistossa ja haen nyt myös tänä keväänä yliopistoon.
[/quote]
Tänä keväänä, mihin? Yhteishaku päättyi 9.4.
Yliopistossa ekaa vuotta, avoliitossa syksystä asti ja kissan hankinta suunnitteilla. Paljon tulee matkusteltua aina kun rahaa saamme kasaan. Opiskelijabileissä käyty kyllästymiseen asti, ensi syksynä en varmaan enää jaksa mennä niihin :D
-95 joo syntynyt. Käyn nuorten työpajalla (työkkäristä pakottivat) vapaa ajat polttelen pilvee ja viikonloput lähi kapakassa vietän. Ei koulutusta koska ei kinosta. Tämmönen tyypillinen laiska niinku melkein kaikki nykypäivän nuoret onkin.
Tähän pieneen ikään olen ainakin oppinut, etei elämä tosiaan suju aina suunnitelmien mukaan.
Kuitenkin, valmistun nyt lukiosta. Asun vielä vanhempien luona, meillä on hyvät välit. Poikaystävä lähdössä heinäkuussa armeijaan. Itse haen nyt töitä, toivottavasti pian nappaa. En hakenut tänä keväänä tosissani mihinkään jatko-opiskelemaan. Suunnitelmissa olisi ensi syksynä/talvena lähteä ulkomaille reissaamaan, ehkä töihin, ehkä jotain muuta. Näkemään maailmaa ja kasvamaan kuitenkin :D! Sieltä kun sitten kotiudun, niin muutta omaan kotiin, ja opiskeluita miettimään!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:07"]Tähän pieneen ikään olen ainakin oppinut, etei elämä tosiaan suju aina suunnitelmien mukaan.
Kuitenkin, valmistun nyt lukiosta. Asun vielä vanhempien luona, meillä on hyvät välit. Poikaystävä lähdössä heinäkuussa armeijaan. Itse haen nyt töitä, toivottavasti pian nappaa. En hakenut tänä keväänä tosissani mihinkään jatko-opiskelemaan. Suunnitelmissa olisi ensi syksynä/talvena lähteä ulkomaille reissaamaan, ehkä töihin, ehkä jotain muuta. Näkemään maailmaa ja kasvamaan kuitenkin :D! Sieltä kun sitten kotiudun, niin muutta omaan kotiin, ja opiskeluita miettimään!
[/quote]
Kyllä sujuu tämä puhelimella kirjoittaminen :)
Ei menny niinku suunnittelin. Minusta tulia piriä vetävä narkomaani.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:10"]Ei menny niinku suunnittelin. Minusta tulia piriä vetävä narkomaani.
[/quote]
Miksi, miten? Itsekin pari kertaa kokeillut, en todellakaan tiedä miksi. Mutta ei ikinä enää. Tsemppiä, tee muutos!:/
Ap
Pääsykokeisiin luen ja käyn osa-aikatöissä samalla. Kesällä suunnitelmissa töitä, festareita, juhlimista. Lähtee varmaan lapasesta pääsykokeiden jälkeen :D Toivon että pääsen opiskelemaan uuteen kaupunkiin ja kokemaan kaikkea kivaa! Eikä ole lapsia niinkuin monella vastaajalla näytti olevan. Eikä tulekaan vielä :D
Runkkailin 95-syntyneiden naisten 16-vuotiaana ottamille kuville taannoin. Mies21
Minä olen -93 enkä ole saavuttanut elämässäni MITÄÄN. Koko teini-ikäni olin saman miehen kanssa ja tuo suhde kaatuikin sitten viime vuonna. Ei ole töitä eikä varmaan opiskelupaikkaakaan, kun en ole saanut luettua pääsykokeisiin (olisin tarvinnut varmaan apua, mutta minulla ei ole ystäviä, fml)
Yo-lakki tänä keväänä, eka vauva syksyllä, kihlat viime syksynä 3v seurustelun ja 1v avoliiton jälkeen, mies 3v vanhempi ja vakitöissä, ensiasunnon osto ja häät edessä viimeistään vuoden päästä. Hyvin pyyhkii :)