Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terkkua Tanskasta! Onko muita tanskalaistuneita mammoja palstalla?

Vierailija
03.01.2022 |

Itse asun Syddanmarkissa lähellä Sønderborgia mieheni ja kolmen lapsemme kanssa. Olen asunut Tanskassa vuodesta 1996. Suomen kieli unohtuu, kun sitä ei juurikaan käytä. Olisi kiva kirjoitella täällä suomeksi.

Olen koulutukseltani juristi ja pol.mag. mutta olen tehnyt töitä antiikin ja taiteen parissa. Harrastan purjehtimista ja hevosia.

Tunne vain pari suomalaistaustaista täällä Tanskassa. Olisi kiva tutustua muihinkin!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa instassa "eppusen kaapilla" kirjoittajaa. Hän asuu Tanskassa perheensä kanssa.

Vierailija
22/27 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeg kigger lige på dr-tv! Er ikke nogen mamma, er ikke juris eller pol.mag. Kunde godt lide heste og seilads men livet er blevet alvorlig og jeg har Inge penge. To akademiske uddanndelser alligvel.

Jeg syns du skal Tage din Fede Røv nogen annan steder. Og betale lidt skat her for den gratis uddannelse!

Löydät tilastot dr.dk!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraa instassa "eppusen kaapilla" kirjoittajaa. Hän asuu Tanskassa perheensä kanssa.

Eppusen kaapilla oli Vauva lehden blogisti Heidi, joka muutti Vejleen Tanskaan muutama vuosi sitten.

Vierailija
24/27 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Badehotellet (rantahotelli) on ihana ja muutenkin Tanskassa osatasn tehdä hyviä sarjoja

Vierailija
25/27 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeg kigger lige på dr-tv! Er ikke nogen mamma, er ikke juris eller pol.mag. Kunde godt lide heste og seilads men livet er blevet alvorlig og jeg har Inge penge. To akademiske uddanndelser alligvel.

Jeg syns du skal Tage din Fede Røv nogen annan steder. Og betale lidt skat her for den gratis uddannelse!

Löydät tilastot dr.dk!

Kiitos!

Vierailija
26/27 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätini mies ja serkkuni ovat tanskalaisia.(täti meni sinne 1960-luvulla sairaanhoitajaksi)

Missä he asuvat? Oletko käynyt paljon kylässä Tanskassa?

Olen itsekin puoliksi tanskalainen, isäni on tanskalainen ja äiti suomalainen. Asuimme Suomessa kun olin lapsi ja nuori, mutta kävin kaikki koulut ja yliopiston ruotsiksi. Suomen kieli on minulla aika huono, enkä oikein tykkää siksi kirjoittaa. Puhun kyllä paremmin.

Viborg-nimisessä pikkukaupungissa Jyllannissa.

Aiemmin asuivat Fredericiassa.

(sen Viborg-paikan  mukaan muuten se entinen Karjalan Viipurimmekin on joskus nimensä tanskalaisilta valloittajiltaan, joskus  viikinkiaikojen jälkeen saanut .)

Vierailija
27/27 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätini mies ja serkkuni ovat tanskalaisia.(täti meni sinne 1960-luvulla sairaanhoitajaksi)

Missä he asuvat? Oletko käynyt paljon kylässä Tanskassa?

Olen itsekin puoliksi tanskalainen, isäni on tanskalainen ja äiti suomalainen. Asuimme Suomessa kun olin lapsi ja nuori, mutta kävin kaikki koulut ja yliopiston ruotsiksi. Suomen kieli on minulla aika huono, enkä oikein tykkää siksi kirjoittaa. Puhun kyllä paremmin.

Viborg-nimisessä pikkukaupungissa Jyllannissa.

Aiemmin asuivat Fredericiassa.

(sen Viborg-paikan  mukaan muuten se entinen Karjalan Viipurimmekin on joskus nimensä tanskalaisilta valloittajiltaan, joskus  viikinkiaikojen jälkeen saanut .)

...niin ja vielä että olen vieraillut heidän luonaan monia kertoja. Olen suoranainen 'Tanska fani' (Viimeksi tutustuin vanhaan Riben kaupunkiin. )