Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotihakemuksen perään soittelu

Vierailija
23.04.2015 |

Kannattaako? "Pitääkö?"
Oletteko te soittaneet?

Jotenkin tuntuu tyhmältä kuormittaa varmasti muutenkin kiireistä johtajaa... Mutta kun puistossa jutellessa jäi se kuva, että kaikki mammat soittelee johtajille hakemustensa perään... :P

Joo... Elokuuksi haettu, tammikuussa jätin hakemuksen. Eikös ne "tulokset" touko/kesäkuussa tule...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 50km ajaa kyllä 30 minuuttiin. Malmilta Lauttasaareen ruuhka-aikana yli tunti. Entäs jos lapsi voi pahoin autossa & oksentelee?!
Ja tässä ei ollut nyt kyse syrjäseudusta vaan Helsingistä....

Vierailija
22/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hep

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ne tulee postissa, joten miksi soittaisit? Ei ne yhtään sen nopeammin tule :)

Vierailija
24/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mietinmässä. Monille on jo päätös tullut.

Vierailija
25/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut päivähoitopaikkaa useita kertoja ja koskaan en ole soitellut perään, kun niitä käsittelevät ihan lukutaitoiset ihmiset.Hakemusten käsittelijät ottavat sitten sinuun yhteyttä, jos on tarvetta, mutta päätösten teko ei varmasti nopeudu turhista puhelinsoitoista.

Vierailija
26/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätökset on varmaan syksylle jo tehty. Eli soittelu enään on ihan turhaa. Jos haluaa oikeasti paikan, kannattaa vedota eri syihin ja rivien välistä vähän valittaa. Sanoa että laitatte sitten suoraan uuden hakemuksen oikeaan paikkaan, jos tulee se teille hankala. Autoa ei tietenkään teillä ole ja työvuorot on hankalat. Mummon on helppo hakea läheltä kävellen tarvittaessa yms yms. Haluavat teistä eroon ja laittavat teidät sinne minne haluat. Jos ei soita, olet sitä jämäosaa joka ei ole ensisijainen missään. Surullinen fakta.

Vierailija
27/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:14"]

Päätökset on varmaan syksylle jo tehty. Eli soittelu enään on ihan turhaa. Jos haluaa oikeasti paikan, kannattaa vedota eri syihin ja rivien välistä vähän valittaa. Sanoa että laitatte sitten suoraan uuden hakemuksen oikeaan paikkaan, jos tulee se teille hankala. Autoa ei tietenkään teillä ole ja työvuorot on hankalat. Mummon on helppo hakea läheltä kävellen tarvittaessa yms yms. Haluavat teistä eroon ja laittavat teidät sinne minne haluat. Jos ei soita, olet sitä jämäosaa joka ei ole ensisijainen missään. Surullinen fakta.

[/quote]

Ei se ihan näinkään mene, vaan minuun on oltu yhteydessä, vaikka itse en ole soitellut perään ja aina on se päivähoitopaikka löytynyt ihan haluamastani paikasta.

Vierailija
28/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin päiväkodin johtaja, en todellakaan antaisi mitään etuiluoikeutta turhaan soitteleville mammoille.

Vierailija
29/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meille soitettiin noin viikon kuluttua siitä kun olin laittanut hakemukset, ensi syksylle tosiaan haettiin. Sanoi puhelun aikana että päätökset tehdään huhti-kesäkuussa, todennäköisimmin toukokuussa ja jos ei toukokuun aikana kuulu niin kehotti että kannattaa soitella perään. Näin sanoi siis tämä pk-johtaja minulle. Kesäkuun alussa varmaan sitten puhelin kouraan jos ei mitään kuulu.

Vierailija
30/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:14"]Päätökset on varmaan syksylle jo tehty. Eli soittelu enään on ihan turhaa. Jos haluaa oikeasti paikan, kannattaa vedota eri syihin ja rivien välistä vähän valittaa. Sanoa että laitatte sitten suoraan uuden hakemuksen oikeaan paikkaan, jos tulee se teille hankala. Autoa ei tietenkään teillä ole ja työvuorot on hankalat. Mummon on helppo hakea läheltä kävellen tarvittaessa yms yms. Haluavat teistä eroon ja laittavat teidät sinne minne haluat. Jos ei soita, olet sitä jämäosaa joka ei ole ensisijainen missään. Surullinen fakta.
[/quote]

Ja miksi vastataan jos ei ole faktatietoa mistään??

Vierailija
31/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:28"]No meille soitettiin noin viikon kuluttua siitä kun olin laittanut hakemukset, ensi syksylle tosiaan haettiin. Sanoi puhelun aikana että päätökset tehdään huhti-kesäkuussa, todennäköisimmin toukokuussa ja jos ei toukokuun aikana kuulu niin kehotti että kannattaa soitella perään. Näin sanoi siis tämä pk-johtaja minulle. Kesäkuun alussa varmaan sitten puhelin kouraan jos ei mitään kuulu.
[/quote]

Ja laitoin hakemukset tuossa maaliskuussa.

Vierailija
32/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut paikalla, jossa päiväkotipaikoista on tiukkaa niin kannattaa soitella ja kertoa perusteluita miksi juuri te tarvitsette sen paikan. Muuten menee muille. 

Vierailija
33/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja me ollaan siis Helsingissä jossa kuulemma on paikoista pulaa. En tiedä miten muualla toimitaan, jos sinulle ei ole soitettu ollenkaan? -9

Vierailija
34/45 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä siis asutaan, :)
Juu, johtaja soitti silloin kun olin hakemuksen jättänyt, että perille tuli. Muuta ei ole vielä kuulunut.

Eikös ne tiedot tule sähköisesti vai tuleeko ihan etanapostilla...?

T. Ap

Vierailija
35/45 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, jos asun Lauttasaaressa ja saan paikan Malmilta, niin EHKÄPÄ valitan... Eihän siinä ole mitään järkeä!!!

Vierailija
36/45 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille muuten puhelimessa sanoi että saa tulla tutustumaan halutessaan, tuntui jopa suosittelevan. Mutta se ei ymmärtääkseni vaikuta kyllä paikan saamiseen, en tietenkään tiedä. Enemmän luulen että merkitystä oli sillä keskustelulla, kyseli tarkkaan että olenko menossa töihin, kuinka varmasti ja miten puoliso ja niin edespäin. Olen kyllä miettinyt että jos kävis tutustumassa, miehelle sinänsä tuttu paikka kun on ollut itse samassa pk:ssa mutta onhan siitä paljon vuosia aikaa :) On myös tuttuja lapsia (ollut) siellä pitkin viimevuosia että oli meille ihan selvä valinta ilman paikan päällä käymistäkin. -9

Vierailija
37/45 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi menisi tutustumaan kun ei tiedä pääseekö siihen ykkösvaihtoehtoon...? Vai käyttekö kaikissa 5 vaihtoehdossa tutustumassa...?

Vierailija
38/45 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/45 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittelin perään, ku hoitopaikkaa ei alkanu kuulua ja töihin paluun aika lähestyi.. taisin saada tiedon viikkoa ennen hoidon aloittamista. Täällä tosin tuo päivähoidon johtajakin on mukana niin monessa, ettei sitten enää varsinaiseen työhön jää aikaa. Sanoi kerran, että kunnallinen hoito on vain todelliseen tarpeeseen ja meillä oli 4 alle kouluikäistä ja mies oli töissä ja minä palaamassa töihin.. toisen kerran sanoi, että kyllä yhdelle tai kahdelle saa hoitopaikan järjestettyä, mutta teillä on niin monta. Olin hankkinu hoitajan kotiin, kunta oli luvannut tuon palkata, piti vaan sopimus tehdä... eli nyt soittelisin kyllä peräään, jos tieto ei olis tullu ajoissa.

Vierailija
40/45 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin hakemukset ja koska tuloksia ei tullut soitin perää. Menivät sitten ex miehen osoitteeseen jossa lapsi oli merkattu meidän yhteiseksi. Soitin taas ja sain ihmettelyä miksi haluan uuden sopimuksen. Sain uuden mutta kesti taas melkein kuukausi ja vain isän nimi sekä osoite piti muuttaa. Nyt jännitän kun katkaisin sopimuksen kesäksi että onnistuiko tämäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi