Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Oliivinvärinen iho"???

Vierailija
22.04.2015 |

Joskus törmää tuollaiseen kuvaukseen, mutta mitä sillä oikeasti tarkoitetaan? Minä olen nähnyt vain vihreitä ja mustia oliiveja...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmoinen vähän tummemman ruskea iho. Vaikea kuvailla, niistä vihreistä oliiveista semmoinen kelmeämpi ja vaaleampi mutta ei kuitenkaan ruskea eikä vihreä eikä myöskään perus possunpinkki tai kalman vaalea iho. Semmoinen terveen värinen ja ihan hippasen eksoottinen. Harvoilla sellaista, minusta kaunis.

Vierailija
2/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen ja se on tosiaan vihertävä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kim Kardashianilla taitaa olla?

Vierailija
4/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä on sellainen jännä kalvakka "savenvärinen" vihertävänkukertava iho, joka ruskettuneenakin näyttää lähinnä likaiselta. Lieneekö sitten oliivinvärinen... Mies ja lapsi ovat kellertävämpiä ja mies ruskettuneena kullanruskea.

Vierailija
5/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalean ruskea iho, joka aavistuksen taittuu vihertävään.

Vierailija
6/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:55"]

Mulla itsellä on sellainen jännä kalvakka "savenvärinen" vihertävänkukertava iho, joka ruskettuneenakin näyttää lähinnä likaiselta. Lieneekö sitten oliivinvärinen... Mies ja lapsi ovat kellertävämpiä ja mies ruskettuneena kullanruskea.

[/quote]

Kas, tämän kirjotin lukematta noita muita viestejä, eli taidan tosiaan olla oliivinvärinen?!

Vierailija
7/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:55"]

[/quote]

Kas, tämän kirjotin lukematta noita muita viestejä, eli taidan tosiaan olla oliivinvärinen?!

[/quote]

Mutta, olen kyllä todella kalpea myös...

Vierailija
8/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla tumma, mutta toki tavallista suomalaista tummempi. Oliivi-iho on neutraalin värinen, eli tavallista suomalaista ihoa kellertävämpi, muttei silti tosi kellertävä. Sitä on aika vaikea selittää.

Vierailija
10/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea oliivi

Esimerkkejä: Jennifer Lopez, Salma Hayek, Lucy Liu

– Pehmeä, vaalea oliivi on tyypillisin sävy Keski-Euroopassa.

– Pohjapigmentti muodostuu kellertävästä sävystä, ja päivetyksen myötä oliviinsävy syvenee.

Tumma oliivi

Esimerkkejä: Beyonce Knowles,  Halle Berry

– Tummalle oliivinsävyiseslle iholle muodostuu syvä rusketus. Sävy on yleinen Etelä-Euroopassa.

– Peruspigmentti on syvä oliivinkellertävä, ja iho on paksumpi kuin vaaleaihoisilla.

http://www.mtv.fi/teemasivut/kauneusvinkit/ihonhoito/artikkeli/oma-ranteesi-paljastaa-ihosi-savyn-katso/3527406

Vierailija
11/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaaleakin, mutta yleensä vähän tummasävyisempi iho, jonka pohjaväri on vihertävä. Silmät ovat usein myös vihreät tai rusehtavat.

https://xinjiangagins.files.wordpress.com/2013/05/67201-afghangirl1984-stevemccurry-tutt27art.jpg?w=545

Suomalainen ihon pohjaväri on usein pinkki tai kellertävä.

Vierailija
12/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanotaan yleensä että mulla on oliivin värinen iho, eli mulla on sellanen kellertävä kalpea iho...

Vierailija
13/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on oliivi-iho. Vanhoissa koulukuvissa se näyttää ihan intiaanilta:) Itse olen ihan tavisvaalea, en tosin vaalein mahdollisin. Molemmat rusketutaan nopeasti ja ihan suomalaisia ollaan. 

Vierailija
14/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivi-iholla viitataan sellaiseen vaalean ihon tyyppiin, joka ei kalpeimmillaankaan ole valkoinen tai vaaleanpunainen vaan pikemminkin vähän vihertävään taittava vaaleanruskea, hieman kellertävä. Oliivi-ihoinen ruskettuu nopeasti ja voimakkaasti, eikä pala helposti.

Vierailija
15/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus miettinyt, että miksi oliivinvärisellä iholla tarkoitetaan just vaaleanruskeaa? Oliivithan on tosiaan vihreitä tai mustia. Miksi siis just "oliivi"? Miksei vaikka vaaleanruskea, beige?

Vierailija
16/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:13"]Mä oon joskus miettinyt, että miksi oliivinvärisellä iholla tarkoitetaan just vaaleanruskeaa? Oliivithan on tosiaan vihreitä tai mustia. Miksi siis just "oliivi"? Miksei vaikka vaaleanruskea, beige?
[/quote]
Sellainen punertava vaaleanruskea on enemmänkin maitokahvin värinen, oliivi-iholla tarkoitetaan ihoa, joka taittuu kellertävään/vihertävään.

Vierailija
17/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin olevani oliivi-ihoinen. En ole tumma, mutta varsinkin talvella huomaan olevani ruskeampi kuin ystäväni. Iho on kellertävämpi kuin muilla, mutta esim. ruskettuessa huomaan olevani jotenkin "harmaampi" (oliivimpi?) kuin muut. Rusketun helposti, mutten pala helposti. Meikkivoiteista neutraalit sävyt käyvät parhaiten.

Mutta tosiaan, en ole mikään latino tai tosi tumma. Oliivi-iho voi olla vaaleammallakin.

Vierailija
18/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:13"]

Mä oon joskus miettinyt, että miksi oliivinvärisellä iholla tarkoitetaan just vaaleanruskeaa? Oliivithan on tosiaan vihreitä tai mustia. Miksi siis just "oliivi"? Miksei vaikka vaaleanruskea, beige?

[/quote]

mä ihmettelin ennen kanssa tätä sanontaa mutta sitten kaupassa huomasin että on sellassia ruskeitakin oliiveja mitkä on just oikeen kauniisti ruskettunneen ihon värisiä.

Vierailija
19/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sellainen oliviinvärinen. Niitä ihonsävyjä on suht vaaleitakin, ei tosin ihan kalpeita mutta sellaisia perus-beigejä. Pääasia on että iho on kylmän, jotenkin "vihertävän", sävyinen. Jos käyttää vääriä vaate- tai meikkivärejä, niin helposti saa itsensä todella sairaan ja samean näköiseksi. Mulle kaikki murretut värit on ihan myrkkyä, jotain beigeä, vaaleanruskeaa, pehmeänsinistä kun käytän niin näytän todella sairaan vihreältä. Kun taas musta, kaikki puhtaat ja kirkkaat värit saa ihon tasaisen ja kauniin näköiseksi.

Vierailija
20/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

bodypainting llä voi vetää ihan minkälaisen sä haluut. vaikka.