Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Oliivinvärinen iho"???

Vierailija
22.04.2015 |

Joskus törmää tuollaiseen kuvaukseen, mutta mitä sillä oikeasti tarkoitetaan? Minä olen nähnyt vain vihreitä ja mustia oliiveja...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina miettinyt jotta mitä helevettiä se oikein tarkoittaa :D

Vierailija
22/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:13"]

Mä oon joskus miettinyt, että miksi oliivinvärisellä iholla tarkoitetaan just vaaleanruskeaa? Oliivithan on tosiaan vihreitä tai mustia. Miksi siis just "oliivi"? Miksei vaikka vaaleanruskea, beige?

[/quote]

mä ihmettelin ennen kanssa tätä sanontaa mutta sitten kaupassa huomasin että on sellassia ruskeitakin oliiveja mitkä on just oikeen kauniisti ruskettunneen ihon värisiä.

[/quote] Eikohan se maaritys ole tullut ihan puissa kasvavista oliiveista :D. Eihan raaka tomaattikaan ole punainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittailkaa vain naamojenne värejä kuin viimeistä päivää - viimeisenä päivänä siitä varmasti onkin hyötyä!!

Vierailija
25/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy kaupasta ostamassa oliiveja niin tiedät.

Vierailija
26/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:13"]

Mä oon joskus miettinyt, että miksi oliivinvärisellä iholla tarkoitetaan just vaaleanruskeaa? Oliivithan on tosiaan vihreitä tai mustia. Miksi siis just "oliivi"? Miksei vaikka vaaleanruskea, beige?

[/quote]

Eikös vihreät oliivit ole raakoja oliiveja ja mustat on värjätty mustiksi. Katsopa kalamata-oliivien väriä, se on sellainen ruskehtava.

http://yle.fi/uutiset/musta_oliivi_on_oikeasti_vihrea/6446433

Vierailija
27/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:07"]

Vaalea oliivi

Esimerkkejä: Jennifer Lopez, Salma Hayek, Lucy Liu

– Pehmeä, vaalea oliivi on tyypillisin sävy Keski-Euroopassa.

– Pohjapigmentti muodostuu kellertävästä sävystä, ja päivetyksen myötä oliviinsävy syvenee.

Tumma oliivi

Esimerkkejä: Beyonce Knowles,  Halle Berry

– Tummalle oliivinsävyiseslle iholle muodostuu syvä rusketus. Sävy on yleinen Etelä-Euroopassa.

– Peruspigmentti on syvä oliivinkellertävä, ja iho on paksumpi kuin vaaleaihoisilla.

http://www.mtv.fi/teemasivut/kauneusvinkit/ihonhoito/artikkeli/oma-ranteesi-paljastaa-ihosi-savyn-katso/3527406

[/quote]

Eikös oliivi-iholla tarkoiteta (etnisesti) vaaleaihoisen tummaa sävyä? Beyonce ja Halle Berry ovat tummaihoisia, Salma Hayek ja Lopezin vanhemmat ovat latinoita ja Lucy Liun vanhemmat ovat kiinalaisia.

Vierailija
28/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliivi-ihoa on vaaleasta tummaan ja se ruskettuu todella hyvin ja nopeasti. Ei pala juuri koskaan. Minulla on sellainen, kiitos italialaissyntyisen isoisoäidin. Lapseni ovat perineet sen myös. On aika huikea yhdistelmä luonnonvaaleiden hiusten kera:) 

Vierailija
29/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oliivinvärinen iho. Kosmetologi sitä hämmästelikin kauan aikaa sitten, että on suomalaiseksi poikkeuksellisen värinen. Olen vihreäsilmäinen myös. Samat värit ovat periytyneet puolelle lapsista.

Rusketun kesällä voimakkaasti ja näytän Halle Berryn väriseltä.

Olen ihan suomalainen, väri tulee kyllä isän suvusta.

Vierailija
30/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 07:51"]

Minulla on oliivinvärinen iho. Kosmetologi sitä hämmästelikin kauan aikaa sitten, että on suomalaiseksi poikkeuksellisen värinen. Olen vihreäsilmäinen myös. Samat värit ovat periytyneet puolelle lapsista.

Rusketun kesällä voimakkaasti ja näytän Halle Berryn väriseltä.

Olen ihan suomalainen, väri tulee kyllä isän suvusta.

[/quote]

Suomen mustalaisilla on myös oliivinvärinen iho ja  se sekoittui hyvin valtaväestöön pari sukupolvea sitten. Harva tietää että suvussa on mustalaisverta, siitä yleensä vaiettiin eikä talon isännälläkään ollut asiasta tietoa, ihmeteltiin vaan kovasti kun yksi vauvoista olikin erihipiäinen, jotkut arvaavat nykyään ihan itse asianlaidan poikkeavien väriensä takia. Suomalaisissa on myös paljon tummaa venäläistä verta mutta sieltä ei tule oliivinväristä ihoa;) 

Vierailija
31/31 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MungoAnnalla on tyypillinen, upea ja kuulas oliivi-iho.