Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadehditko akateemisten töitä?

Vierailija
03.01.2022 |

Varmat työsuhteet, etätyöt. parempi palkkataso, itsenäisyys?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadehdin kaikkia joilla on hyvä palkka, miksi ei minulla

Vierailija
2/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa vähän, mutta muuten en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se parempi palkka ilmaiseksi tule……mielelläni voisin välillä tehdä töitä rauhallisemmalla tahdilla ja ilman vastuuta

Vierailija
4/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla akateemisilla ole mitenkään varma työ.

Vierailija
5/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmat työsuhteet? Korona aikana on enenmän irtisanottu ja lomautettu akateemisia kuin tuottavaa porrasta. Heitä on myös kutsuttu hitaammin takaisin töihin.

Vierailija
6/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana halusin tutkijaksi. Nykyään en suurin surminkaan.

Vierailija
7/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Minulla on varma työpaikka, mieluinen työ, enkä haluaisi tehdä etätöitä. Palkka ihan hyvä, parempi kuin osalla akateemista.

Miksi näitä aiheita jankataan täällä palstalla, jopa tällainen ei-korkeakoulutettu tajuaa, että ihmisiä on erilaisia, joten heitä miellyttää erilaiset työnkuvat ja hyvä niin ☺️

Vierailija
8/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset ammatit on lähitulevaisuudessa rajun rationalisoinnin kohteena ja myös erilaisten asiantuntija- ja erityisasiantuntija-ammattien työvoimatarve vähenee rajusti.

Vierailija
9/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä 50-luvulla sinä elät?

Vierailija
10/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika pitkälti. Itse saan kohtapuoliin valmiiksi oman ylemmän korkeakoulututkintoni, mutta en usko sen johtavan yhtään mihinkään. Itseltäni puuttuu tältä uudelta alalta työkokemus ja olen lisäksi introvertti, enkä ole kyennyt opiskeluaikana oikein verkostoitumaan, joten joudun tekemään lopun elämääni samaa paskaduunia vaan.

Vierailija
11/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se parempi palkka ilmaiseksi tule……mielelläni voisin välillä tehdä töitä rauhallisemmalla tahdilla ja ilman vastuuta

Määrittele mikä on sinun parempi palkka?

Vierailija
12/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat akateemiset työt?

Vierailija
13/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaammä kajehi

Vierailija
14/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla akateemisilla ei todellakaan ole mikään hyvä palkka! Tiedän monia joilla brutto jotain 2400 luokkaa. Sitten on paljon sirpaleista työntekoa, projektia jne ja tulot jatkuvasti epävarmat. Tietotyöläisiä/etätyöläisiä en kadehdi sen takia kun itse en vaan pysty tuijottamaan ruutua 8h päivässä. Olen siis yrittäjä itse nykyään, tässä on omat kuormittavuutensa mutta päivääkään en ole katunut.

Vierailija
15/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettajan palkka on 3 661 euroa kuukaudessa ja sairaanhoitajan 3185 euroa kuukaudessa. Kolme vuotta lisää opintoja muutaman satasen tähden. Ei kiitos.

Vierailija
16/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen akateeminen ja ei etätöitä.

Vierailija
17/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa. Yks hullu tappaa itsensä vielä työtaakalla, kun se ei osaa delegoida töitään, eikä sanoa EI!

Mitä kadehtimista tuossa muka on?

Vierailija
18/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin palkkaa ja tietynlaista vapautta, mutta en helvetissä sitä vastuuta.

Vierailija
19/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aika pitkälti. Itse saan kohtapuoliin valmiiksi oman ylemmän korkeakoulututkintoni, mutta en usko sen johtavan yhtään mihinkään. Itseltäni puuttuu tältä uudelta alalta työkokemus ja olen lisäksi introvertti, enkä ole kyennyt opiskeluaikana oikein verkostoitumaan, joten joudun tekemään lopun elämääni samaa paskaduunia vaan.

Luonnollinen kehitys. Kun ihmiset kouluttautuvat yhä enemmän, tutkintojen arvo alenee ja kun monilla on samanarvoinen tutkinto, kilpailu on kovaa.

Vierailija
20/38 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettajan palkka on 3 661 euroa kuukaudessa ja sairaanhoitajan 3185 euroa kuukaudessa. Kolme vuotta lisää opintoja muutaman satasen tähden. Ei kiitos.

Ja nuo on jotain keskiansoita tms. Aloitteleva luomanopettaja saa 2700e kuussa palkkaa.. Toisin kuin sairaanhoitaja se luokanopettaja tekee kaikki iltatapaamiset vanhemien kanssa ilmaiseksi. Opettajalle kun ei makseta kuin pidetyistä tunneista ja tukiopetuksesta. Kaikki muu aika on ilmaista työnantajalle. Sari Sairaanhoitaja taas saa korvaukset, jos jää töiden jälkeen töihin, hälytyslisät jne.

Älä ala opettajaksi enne kuin opettajien palkat on korjattu tälle vuosituhannelle! Tonni vähintäänkin lisää!

t. open puoliso