Kadehditko akateemisten töitä?
Varmat työsuhteet, etätyöt. parempi palkkataso, itsenäisyys?
Kommentit (38)
Ei se parempi palkka ilmaiseksi tule……mielelläni voisin välillä tehdä töitä rauhallisemmalla tahdilla ja ilman vastuuta
Ei kaikilla akateemisilla ole mitenkään varma työ.
Varmat työsuhteet? Korona aikana on enenmän irtisanottu ja lomautettu akateemisia kuin tuottavaa porrasta. Heitä on myös kutsuttu hitaammin takaisin töihin.
Nuorempana halusin tutkijaksi. Nykyään en suurin surminkaan.
En.
Minulla on varma työpaikka, mieluinen työ, enkä haluaisi tehdä etätöitä. Palkka ihan hyvä, parempi kuin osalla akateemista.
Miksi näitä aiheita jankataan täällä palstalla, jopa tällainen ei-korkeakoulutettu tajuaa, että ihmisiä on erilaisia, joten heitä miellyttää erilaiset työnkuvat ja hyvä niin ☺️
Akateemiset ammatit on lähitulevaisuudessa rajun rationalisoinnin kohteena ja myös erilaisten asiantuntija- ja erityisasiantuntija-ammattien työvoimatarve vähenee rajusti.
Kyllä aika pitkälti. Itse saan kohtapuoliin valmiiksi oman ylemmän korkeakoulututkintoni, mutta en usko sen johtavan yhtään mihinkään. Itseltäni puuttuu tältä uudelta alalta työkokemus ja olen lisäksi introvertti, enkä ole kyennyt opiskeluaikana oikein verkostoitumaan, joten joudun tekemään lopun elämääni samaa paskaduunia vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se parempi palkka ilmaiseksi tule……mielelläni voisin välillä tehdä töitä rauhallisemmalla tahdilla ja ilman vastuuta
Määrittele mikä on sinun parempi palkka?
Kaikilla akateemisilla ei todellakaan ole mikään hyvä palkka! Tiedän monia joilla brutto jotain 2400 luokkaa. Sitten on paljon sirpaleista työntekoa, projektia jne ja tulot jatkuvasti epävarmat. Tietotyöläisiä/etätyöläisiä en kadehdi sen takia kun itse en vaan pysty tuijottamaan ruutua 8h päivässä. Olen siis yrittäjä itse nykyään, tässä on omat kuormittavuutensa mutta päivääkään en ole katunut.
Luokanopettajan palkka on 3 661 euroa kuukaudessa ja sairaanhoitajan 3185 euroa kuukaudessa. Kolme vuotta lisää opintoja muutaman satasen tähden. Ei kiitos.
En missään tapauksessa. Yks hullu tappaa itsensä vielä työtaakalla, kun se ei osaa delegoida töitään, eikä sanoa EI!
Mitä kadehtimista tuossa muka on?
Kadehdin palkkaa ja tietynlaista vapautta, mutta en helvetissä sitä vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aika pitkälti. Itse saan kohtapuoliin valmiiksi oman ylemmän korkeakoulututkintoni, mutta en usko sen johtavan yhtään mihinkään. Itseltäni puuttuu tältä uudelta alalta työkokemus ja olen lisäksi introvertti, enkä ole kyennyt opiskeluaikana oikein verkostoitumaan, joten joudun tekemään lopun elämääni samaa paskaduunia vaan.
Luonnollinen kehitys. Kun ihmiset kouluttautuvat yhä enemmän, tutkintojen arvo alenee ja kun monilla on samanarvoinen tutkinto, kilpailu on kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Luokanopettajan palkka on 3 661 euroa kuukaudessa ja sairaanhoitajan 3185 euroa kuukaudessa. Kolme vuotta lisää opintoja muutaman satasen tähden. Ei kiitos.
Ja nuo on jotain keskiansoita tms. Aloitteleva luomanopettaja saa 2700e kuussa palkkaa.. Toisin kuin sairaanhoitaja se luokanopettaja tekee kaikki iltatapaamiset vanhemien kanssa ilmaiseksi. Opettajalle kun ei makseta kuin pidetyistä tunneista ja tukiopetuksesta. Kaikki muu aika on ilmaista työnantajalle. Sari Sairaanhoitaja taas saa korvaukset, jos jää töiden jälkeen töihin, hälytyslisät jne.
Älä ala opettajaksi enne kuin opettajien palkat on korjattu tälle vuosituhannelle! Tonni vähintäänkin lisää!
t. open puoliso
kadehdin kaikkia joilla on hyvä palkka, miksi ei minulla