Frii kanavan "Apua olen raskaana"-ohjelman keskusteluketju!
ohjelmassa siis naisia, jotka saavat tietää raskaudesta vasta synnytyksessä. "olet raskaana ja synnytät-NYT"
Kommentit (13)
Sitä ihmettelen, että heillä ei maha kuulemma ole kasvanut ollenkaan. Kaippa se sitten on mahdollista joillakin...
Siskolla ei kasvanut ja sillä oli vuotoakin koko raskauden. Kyllä siltikin ymmärsi olevansa paksuna. Pidän vähän outona,että ei tunne liikkeitä. Siskokin tunsi.
Ohjelmassa lavastettu naisten tarinat todentuntui ja voin kuvitella sokin, kun supistukset iskevät ja ei yhtään tiedä miksi koskee! Sitten kylmiltään vain synnyttämään. .
mutta ihmeen paljon tuota tuntuu (Jenkeissä) sattuvan. Voisi saada käsityksen, että on tavallista olla raskaana ilman pahoinvointi, ilman mahan kasvua ja tajuta totuus vasta synnytys salissa
Olis aika shokki yhtäkkiä synnyttää.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 20:49"]Olis aika shokki yhtäkkiä synnyttää.
[/quote]
vauvan iisälle varmaan myös " kulta, minä täälä. Kävisitko ostamassa sängyn ja vaippoja tälle umpi lisäkkeelle? "
Mulla ei maha kasvanut edes hoikkana, oireet oli kyllä niin voimakkaat että olen tiennyt ennen kun olen saanut testiin plussaa. Mutta jos vauva potkii selkään päin ja/tai istukka on edessä niin liikkeet voi hyvin olla tuntumatta. Joillain myös sisuskalut on herkemmät ja siksi tuntee paremmin. Ei liity lihavuuteen mitenkään kuten usein luullaan. Jotkut myös on kuulemma pistäneet esim olemassa olevien suolisto-ongelmien piikkiin.
Joillain ihmisillähän on kohtu ns väärinpäin ainakin niin oon ymmärtäny. Normaalisti kohtu nojaa eteenpäin kropassa, mutta joillain se on jostain syystä takana eikä siksi vatsa kasva niin paljoa... mut ei kai kuitenkaan kovin yleistä ole, en tiiä.
Kyllä on mahdollista,tiedän 2 tällaista tapahtuma ketjua oikeasta elämästä.Kun ei huomaa,niin ei huomaa.Vatsan kasvua on erittäin yksilöllistä,ja jos on jo painoa enemmän valmiiksi,saattaa paino laskeakin.
On siinä ihmettä kerrakseen kun menee lääkärille valittamaan ylenpalttisia ilma vaivoja ...
Suomessa tuollaisia tapauksia on jopa 1-2 per vuosi.
Näistä tapauksista on joskus sanottu, että tietävät tai ainakin epäilevät olevansa raskaana, mutta kieltävät sen alitajunnassa, eikä siksi mukamas huomaa mitään. Usein juuri elämäntilanne on epävarma ja päätöstä lapsen hankinnasta ei osata tehdä, niin helpompaa on unohtaa raskaus ja näin " yllättyä" ja myös päätöstä suuntaan tai toiseen ei tarvitse tehdä raskauden huomattuaan. Eli blokkaa ajatuksen omalta kohdaltaan täysin. Uskon, että asia on juuri näin. En usko yllätysraskauksiin ollenkaan, vaikka kuka väittäisi toisin.
Tästä ei kannata alkaa kiistellä.Et tiedä näitä (kään)tapauksia jotka itse tiedän ja ollut läheltä näkemässä shokin.
Erikoinen ohjelma.